Vervelende ervaringen + oplossingen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Saskia    posted on 09-03-2009 15:30
Hallo djr'ers!
Ik vroeg me af of jullie al veel vervelende ervaringen hadden gehad met draaien
denk bijvoorbeeld aan apparatuur niet juist gehuurd, geluid doet het niet goed enz.
en hoe lossen jullie dat op?

Groetjessss!

What do you think about Vervelende ervaringen + oplossingen ??

Vote :   

Saskia    posted on 10-03-2009 11:34
Poster: LLCoolP
Saskia heb jij nog niks meegemaakt tijdens het draaien?

Plaatje wat vastliep? Nummer wat eindigde wat jij niet hoorde omdat je de koptelefoon op had of dergelijke dingen?

Ik draai nog niet zo lang, tot nu toe nog niks meegemaakt.. Maar ik lees veel verhalen over dat het met de stroom fout gaat, en aangezien ik daar echt geen verstand van heb ben ik bang dat dat bij mij ook een keer gaat gebeuren :P..
Ferrox    posted on 10-03-2009 11:40
Nooit iemand geëlektrocuteerd toevallig??Happy, laughing Hoor het graag . . Happy, laughing

Om elektrocutie te voorkomen zit er een aardlekschakelaar in het circuit. Met je 7 jaar ervaring zou je dat moeten weten! (7 jaar ervaring en afgestudeerd tegelijk kan ik niet volgen??)

Het lassen met 24 volt is mogelijk door het enorme vermogen dat is opgeslagen in een accu. Je trekt wat vonken inderdaad, maar echt gek veel kan het niet kwaad als het maar niet te lang duurt. Want dat is weer niet goed voor de accu.

Een keer kortsluiten is natuurlijk ook een mogelijkheid om de zaak spanningsloos te zetten (mits goed afgezekerd!)
ccc    posted on 10-03-2009 11:56
(Hij zal waarschijnlijk 1 jaar bedoelen. Want volgens zijn profiel is hij 19.)
LLCoolP    posted on 10-03-2009 18:38
Poster: Ferrox
Om elektrocutie te voorkomen zit er een aardlekschakelaar in het circuit. Met je 7 jaar ervaring zou je dat moeten weten! (7 jaar ervaring en afgestudeerd tegelijk kan ik niet volgen??)

Het lassen met 24 volt is mogelijk door het enorme vermogen dat is opgeslagen in een accu. Je trekt wat vonken inderdaad, maar echt gek veel kan het niet kwaad als het maar niet te lang duurt. Want dat is weer niet goed voor de accu.

Een keer kortsluiten is natuurlijk ook een mogelijkheid om de zaak spanningsloos te zetten (mits goed afgezekerd!)

Winking my eyeEven uitleg over mijn dan, 19jaar van mijn 12 aan 7e jarig opleiding begonnen en sinds dat moment ook aan het bij klussen op evenementen (stroom en lichtvo0orzieningen). Ook al redelijk wat ervaring opgedaan met vakantie werk.

Aardlek is tegenwoordig verplicht! ! !! Maaaaar. .  bij de ouderen installaties met krachtstroom wilt deze wel eens ontbreken of een hoger waarde hebben (50mA).

Bij feesttenten waar je de spanning krijgt door een aggregaat zit er ook altijd een aardlek ingebouwd, maar deze werkt alleen correct als ook het net goed geaard is, bv door een aardingspin.
Join the party and become famous!
LLCoolP    posted on 10-03-2009 18:39
Poster: ccc
(Hij zal waarschijnlijk 1 jaar bedoelen. Want volgens zijn profiel is hij 19.)

Zou volgens jou dan iemand van 19 jaar nog geen 7 jaar bezig kunnen zijn met electro Confused?UhmCool
DJADMIN    posted on 10-03-2009 18:55
Tja, een keer boxensetje opgeblazen midden in een set...eh ja, dan sta je te kijken haha !

Gewoon op andere helft verder gedraaid, maar het geluid was niet meer echt mooi Unhappy
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Illusion    posted on 11-03-2009 11:06
Admin deze ff verwijderen?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 11-03-2009 @ 11:07:24 (92%)
ccc    posted on 11-03-2009 11:28

Zou volgens jou dan iemand van 19 jaar nog geen 7 jaar bezig kunnen zijn met electro Confused?UhmCool

Dat zeg ik toch niet?
Kan best dat je 7 jaar ervaring hebt, het leek mij alleen onwaarschijnlijk vandaar mijn eerdere reactie.

Heb je dat ook op je CV staan, 7 jaar ervaring?
LLCoolP    posted on 12-03-2009 21:06
Poster: ccc

Dat zeg ik toch niet?
Kan best dat je 7 jaar ervaring hebt, het leek mij alleen onwaarschijnlijk vandaar mijn eerdere reactie.

Heb je dat ook op je CV staan, 7 jaar ervaring?

Happy, laughingCV staat de opleiding  + buitenschoolse klusjes als 'freelancer' (H)Alleen heeft dit weinig zin tot in detail te treden op cd als je voor industriële elektriciteit gaat solliciteren
User edit by LLCoolP on 12-03-2009 @ 21:08:21 (90%)
Mixt-Ape    posted on 14-03-2009 13:08
Ik heb wel eens gehad dat er een of andere zatlap in de booth kwam en 2 pinten over een draaitafel gooide. Deze natuurlijk zo kapot als iets. Gelukkig stonden er nog CDJ's...
tom-j    posted on 14-03-2009 13:54
De Host van Kunstbende Broeikas die bijna een ruk aan je jogwheel geeft!
ArCee    posted on 15-03-2009 15:49
Gehad, halverwege het feest wat van die ambtenaren die buiten aan het meten waren, je raad het al, te hard. Konden we op de helft van het feest de volume laten zakken. Dit geleidelijk aan gedaan om de bezoekers niet teveel te pesten. Na een half vertrokken de mensen nadat ze een okay hadden gegeven. Natuurlijk, nadat ze de straat uit waren volume weer omhoog en een tijdje op wacht gestaan, maar niet meer gezien Cool
ArCee    posted on 15-03-2009 15:50
Poster: tom-j
De Host van Kunstbende Broeikas die bijna een ruk aan je jogwheel geeft!

Had hij van mij ook ff ergens een ruk aan gekrgen, rand debiel!! Cool
DanielD    posted on 16-03-2009 09:10
Poster: Mixt-Ape
Ik heb wel eens gehad dat er een of andere zatlap in de booth kwam en 2 pinten over een draaitafel gooide. Deze natuurlijk zo kapot als iets. Gelukkig stonden er nog CDJ's...

wat heb je met hem gedaan. toch zeker wel de booth uitgegooid?

This is an old Topic

No new postings for 6.011 days.
 Post CommentThat would be 200.4 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

324 Users online: 146 Guests (178 Unknown)
Pages generated today : 18.456
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.912.001