Poster: Abram
Is even denken wat ik inmiddels mee heb gemaakt...Zwakke krachtstroom groepen waardoor de geluidsset van 4.8kw op >80% storingen begon te veroorzaken. Alle displays op m'n DJ gear werden bij elke beat gedimd. Het probleem deed zich voornamelijk voor bij tracks met een flinke bass en daarom heb ik besloten wat low er uit te draaien en wat meer mid te gebruiken. Het geluid was nog hard genoeg en de mindere belasting van de sub amp was de oplossing.
Ik heb afgelopen zomer meegemaakt toen ik met mijn VDJ/laptops op een examenfeestje voor zo'n 70 man moest draaien dat VDJ vast hong:S Gelukkig was er een aankomend talent in de zaal (Timo Janssen) die de mic pakte en een meezingers in starten. Laptop opgestart en daarna na zijn optreden gewoon verder gedraaid, niemand had gelukkig iets door
Met de stoom gelukkig nooit wat aan de hand gehad.
Ben zelf elektricien dus leg het wel beetje fatsoenlijk aan en id, ook stopcontacten die niet gebruikt worden zodat er niet een of andere grapjas feestverlichting of wat dan ook op in prikt!
Poster: TomazosPoster: Abram
Is even denken wat ik inmiddels mee heb gemaakt...Zwakke krachtstroom groepen waardoor de geluidsset van 4.8kw op >80% storingen begon te veroorzaken. Alle displays op m'n DJ gear werden bij elke beat gedimd. Het probleem deed zich voornamelijk voor bij tracks met een flinke bass en daarom heb ik besloten wat low er uit te draaien en wat meer mid te gebruiken. Het geluid was nog hard genoeg en de mindere belasting van de sub amp was de oplossing.
heb ik ook weleens gehad in de club van een vriend van me, toen waren we net open en alle led trap verlcihting brande heel zachtjes, en de versterkers sloegen niet aan, display van cdj's deed raar knipperen,
dit lag toen aan 1 zekering ofzo, omdat er 3 grote hoofdzekeringen waren, en 1 stekering daarvan was kapot,
en wat je zegt van dat stekkerdoosje.. boem kapot:P..
(voorstaan alle niet gebruikte gaten afplakken met ducktape.. en stekker doosjes altijd hoog monteren ipv op de vloer.. zelfde als kabels.. die gaan kapot als er veel man steeds overheen loopt)
Poster: Tomazos
maar dat van die lampen knipperen door de bassen heb ik nog nooit mee gemaakt..(in me auto uitgesloten) lijkt mij dat er dan gewoon een zekering uitklapt als je teveel stroom trekt..
Poster: LLCoolP
Nooit iemand geëlektrocuteerd toevallig??Hoor het graag . .
Poster: Tomazos
nee, zelf in mijn opleiding als electro monteur nog nooit gehad..ja.. wel met 12 volt ofzo, maar nooit met 220, en dat wil ik graag zo houden:P
Poster: Flexii
Ik heb eens bijna aan de 16amp krachtstroom gehangen, we waren op een loods en hadden feest daar, voor de landbouwapparaten waren de aarde en de nul omgewisseld want die liepen op draaistroom (zei men),, dus ik wou er wel even na kijken dan, ik gevraagd om de stroom er af te gooien, vriend van me zegt dat gedaan te hebben,, wandcontact opengeschroefd,, inderdaad een en ander verkeerd, ik die draadjes losschroeven wil ik ze omwisselen maken ze contact... PATS stroom dr af in hele loods+woonhuis, stroom was er dus niet af,, ik even blij dat ik alleen de isolatie aan geraakt had
Nooit iemand geëlektrocuteerd toevallig??Hoor het graag . .
TIP: - Spanning best zelf uitschakelen of erbij zijn.
- Voor dat je aan de draden gaat even na meten of het zeker af staat.
- Indien mogelijk fases met aardig kortsluiten voor eventuele spanning nog weg te geleiden