Gebruik jij de Ceu button van je CDJ (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DAW    posted on 08-03-2009 16:32
Dit is echt een N00B vraag wat betreft de CDJ :D

Ben ik de enige die de Ceu button niet gebruikt? Ik zet de CDJ altijd op Vinyl mode en draai net zoals ik gewend was met de SL’s :D

De vraag komt eigenlijk, omdat ik vannacht veel reacties kreeg over mijn manier van draaien met de CDJ. En dan alleen over het niet gebruiken van de Ceu button :D

Wie gebruikt de Ceu knop nog meer niet?

http://EOSfotografie.nl

What do you think about Gebruik jij de Ceu button van je CDJ ??

Vote :   

erikselhorst    posted on 09-03-2009 20:41
Ieder zo z'n dingetje. Ik draai verschillende stijlen en vind het ook leuk om dit door elkaar te gooien, de pitchrange heb ik op momenten echt nodig. Ik vind ik het een makkelijke functie die je alleen maar helpt. Wanneer je alleen maar 130 bpm draai kan ik me er iets bij voorstellen dat je hem niet gebruikt, maar om dan zo stellig te beweren dat jij het niet gebruikt omdat je het hoort moet je zelf weten. 99 van de 100 mensen horen het niet. Ook de discussie van vinyl/cdj mag wat mij betreft achterwege gelaten worden (die voel ik ook al weer opborrelen namelijk Cool).
ArCee    posted on 17-03-2009 07:18
Zet vaak via de cue de platen "scherp" op een inmix punt.
dondanielo    posted on 17-03-2009 08:10
Poster: Stefjuuh
Ja ik gebruik de cue, ben wel minder gaan gebruiken. Het "intappen" doe ik nu gewoon naast de playknop ipv op de CUE, hopelijk gaat ie dan wat langer mee!:P

haha precies zo doe ik het ook Cool
T_G    posted on 17-03-2009 10:18
ik gebruik gewoon de cue knop jah, gewoon lekker blijven afstellenWinking my eye
Al gebruik je pauze in plaats van de cue dan klinkt het naar mijn idee niet echt omdat tie dan overslaat.
En gebruik ook vaak Hot Cue
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
CoenBaas5300    posted on 17-03-2009 12:59
Poster: dondanielo

haha precies zo doe ik het ook Cool

Heeft hij inderdaad gelijk, maar iets minder hard drukken kan ook natuurlijk maarja
Ywe    posted on 17-03-2009 13:04
Ik heb autocue aanstaan om het "beginnen" van een track tegen te gaan, maar dan (in vinyl mode) zoek ik de juiste cue wel eerst op. Mastertempo gebruik ik weinig, denk ik een kwestie wat je gewend bent. Ik heb thuis 800-erts staan maar mis de hotcue's wel. Om dit na te bootsen gebruik ik dan wel eens de quick return, maar dat werkt niet zo lekker in mn optiek. Toch maar doorsparen Winking my eye

Adrien1989    posted on 17-03-2009 16:00
Achja, met de beatcutters op de 800 kan je ook leuke dingen doen, beetje vervelend dat die loops niet altijd even goed zijn alleen. 
Sound-Division    posted on 18-03-2009 00:07
Ik gebruik altijd de cue's, alleen shit als je dan ergens staat waar ze cdj 1000 mk2's hebbe Cool
Lead    posted on 18-03-2009 00:14
Poster: Sound-Division
Ik gebruik altijd de cue's, alleen shit als je dan ergens staat waar ze cdj 1000 mk2's hebbe Cool

hoezo ?? SD kaartjes worden gelezen als het goed is, je kunt er alleen niets op schrijven...
Let the BASS be louder
Sound-Division    posted on 18-03-2009 00:38
Poster: Lead

hoezo ?? SD kaartjes worden gelezen als het goed is, je kunt er alleen niets op schrijven...

Nee, ik bedoel als ik vanuit de cue op play wil drukken, dan begint ie weer opnieuw
Stefjuuh    posted on 18-03-2009 08:15
Je hebt het nu over iets heeeel anders, namelijk het vanuit cue-play, doorspelen!

*Hier nog iemand die er last van heeft*
Adrien1989    posted on 19-03-2009 08:47
Poster: Sound-Division

Nee, ik bedoel als ik vanuit de cue op play wil drukken, dan begint ie weer opnieuw

Ja bij mk2, klopt ja, bij mk3 gaat ie door met spelen.
Sandr    posted on 19-03-2009 12:43
Hier nog iemand die daar wel eens problemen mee heeft...

Ik had afgelopen zaterdag ook nog een probleem... Ik denk dat de microswitch van de play knop zo gevoelig is geworden dat hij niet veel nodig heeft om op play/pauze te springen...

Ik tap dus ook mee naast de play/cue knop... maar toen ik dit afgelopen zaterdag deed sprong hij af en toe op play of pauze...

Enorm irritant als je aan het draaien bent...

Verder deed de brake functie het vaker niet dan wel.... wanneer ik de touch/brake helemaal open draai en vervolgens op play druk stopt hij direct ipv dat hij terug loopt naar -100%...

Op het einde van de avond wilde hij zelfs een cd niet teruggeven... Ik heb de bedrijfsleider maar verteld dat hij deze even moest terugbrengen voor een controle...

Play that funky music white boy....
Bozz    posted on 01-04-2009 00:18
Probleem heb ik ook gehad... is waarschijnlijk het microswitchje lam. ff langs je dealer gaan, deze zetten dr zo een nieuwe in als het een garantie geval is. Mocht het buiten de garantie vallen dan ben je ongeveer 30 euro kwijt inclusoef montage kosten (was ik namelijk ook kwijt)

O.T. Ja ik gebruik mn cue knop ook erg vaak... waarom zou ie er anders opzitten :D
dJORD    posted on 08-04-2009 13:40
Poster: DAW
Dit is echt een N00B vraag wat betreft de CDJ :D

Ben ik de enige die de Ceu button niet gebruikt? Ik zet de CDJ altijd op Vinyl mode en draai net zoals ik gewend was met de SL’s :D

De vraag komt eigenlijk, omdat ik vannacht veel reacties kreeg over mijn manier van draaien met de CDJ. En dan alleen over het niet gebruiken van de Ceu button :D

Wie gebruikt de Ceu knop nog meer niet?

bedoel je hier toevallig de cue knop mee
neutje    posted on 08-04-2009 17:13
ik gebruik me cue knop echt super veel, en dan pak ik hem over met de play knop
ThijsG    posted on 08-04-2009 17:18
Wist noet dat er echt wat mensen zijn die hem niet gebruiken. Persoonlijk gebruik ik hem bij beatmatchen. Elke keer indrukken tot ik het verschil hoor, bijstellen, en weer opnieuw. Na een paar x staat ie dan wel goed.
DAW    posted on 08-04-2009 17:19
Ik behoor dus tot de groep die hem nooit gebruik. Ik draai op de zelfde manier zoals ik gewend was met de SL's. En werkt voor mij prima op de CDJ 400 en 1000 Thumbs Up
http://EOSfotografie.nl
Phenix    posted on 08-04-2009 17:29
Ik gebruik mijn cue ook altijd en heb mijn Master Tempo trouwens ook standaard altijd aan staan
http://www.djmillhouse.nl
Dubbelyou    posted on 08-04-2009 17:49
serieus?

dat vervormt echt je hele tracks man
Woudtje    posted on 08-04-2009 17:58
Ik gebruik hem ook nooit, zit er iedere keer naast. Ik gooi de plaat in net zoals op met turntable's, voor mij veel makkelijkerCool.
TheHunter    posted on 08-04-2009 18:01
klopt, je krijgt mannelijke stemmen of smurfenstemmen :P
djjw    posted on 08-04-2009 19:32
Hot cue's, cue knop, quick return het maakt me niet zoveel uit eigenlijk!
Als je maar een goed begin punt kan zetten!
User edit by djjw on 08-04-2009 @ 19:33:15 (60%)
ThijsG    posted on 08-04-2009 20:09
woudtje druk jij ook echt eerst alvast op play, hand op de jog, cue'en en loslaten?Cool

(dat moet trwns best vet zijn met een dns3700)
Funkin    posted on 12-04-2009 13:53
Ik heb ervoor betaald, dan ga ik m gebruiken ook! :P

243 Users online: 162 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 162.885
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.681.800