Poster: jordy op pc heb je idd heel handige programma's  in cafe heb je daar allemaal geen tijd voor lijkt me |
Ik zei ook niet, dat het altijd een PC moet zijn. Terwijl ik wel sneller mijn PowerBook heb staan en draaien dan iemand met zijn zware case, 2 CDJ, Mixer en CDs in een koffer.

Maar het voordeel van digitale muziek gaat gewoon verder dan de CD en dat zie je ook aan een aantal nieuwe producten. De CD is gewoon een medium, net als vinyl. Heeft zijn voordelen en nadelen en als DJ weet je dat je het kan afspelen op de meeste locaties. Maar zou je in plaats van een CD koffer niet liever een harddisk met al je muziek meenemen?
Wat dus ontbreekt is een standaard, zoals het de CD is/was. Nou, ik verwacht nu niet, dat Pioneer, Denon, Numark, Stanton, Gemini etc. zamen een standaard zullen bedenken voor een wisselbare harddisk - zo werkt het helaas niet in deze markt. Dus vooralsnog zal de CD en ook vinyl er wel blijven, maar je gaat zeker veel meer laptop DJs tegenkomen, want de flexibiliteit en mogelijkheden zijn gewoon veel groter.