geruis bij het aansluiten serato scratch
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

roadgirl    posted on 07-03-2009 21:47
Kan iemand me helpen. Heb mijn serato scratch aangesloten, en krijg een gezoem door mijn boxen?Cool

What do you think about geruis bij het aansluiten serato scratch ??

Vote :   

lightstar    posted on 07-03-2009 22:33
Mischien iets met aarde of zo?.. Ik weet niet heb er zelf ook last van gehad daarom.
roadgirl    posted on 07-03-2009 22:36
De aarde zijn toch die vorkachtige draadjes. Die zitten er beide op.
Kevlar    posted on 07-03-2009 22:39
Kan ook een aardingslus zijn. Meer info hierover: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardlus
User edit by Kevlar on 07-03-2009 @ 22:40:25 (25%)
roadgirl    posted on 07-03-2009 23:18
Poster: Kevlar
Kan ook een aardingslus zijn. Meer info hierover: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardlus

daarvoor speelde die wel goed, en plots bij het herstarten niet meer. Heb alles terug opnieuw aangesloten, maar blijf het gezoem krijgen. die aardingslus ken je er iets van. Ben naar wikepedia gegaan, maar begrijp er de jota van. Zij het die vorkachtige draadjes?
Kevlar    posted on 08-03-2009 01:46
Die vorkachtige draadjes zijn idd de aansluitingen voor de aarding, maar zelfs als die correct aangesloten zijn kun je nog altijd last krijgen van een aardlus. Het is gewoon zo; je hebt meerdere geaarde toestellen die je op mekaar aansluit waardoor er een gesloten aardlus kan ontstaan. Hierop kan bvb de 50Hz van het net al storend gaan werken. Bij een audiosysteem hoor je dat onder de vorm van ruis.
Werk je met een laptop? Koppel anders eens het netsnoer los en check of de storing aanwezig blijft als je op batterij werkt. Ik had onlangs ook dit probleem en heb het opgelost door de voeding van mijn laptop in een ongeaarde verdeelstekker te stoppen. Een andere oplossing is door een ontstoorder tussen je audio kabels te plaatsen (is niet zo heel duur).
User edit by Kevlar on 08-03-2009 @ 01:49:37 (29%)
brecht    posted on 08-03-2009 04:11
probeer alles eens op line te zetten en andes op phono.
Ik vermoed idd dat het te maken heeft met een aardlus.
Ben ook in het bezit van serato maar heb het voordeel met Synq XTRM's dat ik die op line kan zetten en geen aarding nodig heb... Een groot voordeel tegenover Technics vind ik.

Welke turntables heb je juist..? Sluit ze aan op een ander net ofzo.
User edit by brecht on 08-03-2009 @ 04:12:08 (24%)
roadgirl    posted on 08-03-2009 13:41
Poster: brecht
probeer alles eens op line te zetten en andes op phono.
Ik vermoed idd dat het te maken heeft met een aardlus.
Ben ook in het bezit van serato maar heb het voordeel met Synq XTRM's dat ik die op line kan zetten en geen aarding nodig heb... Een groot voordeel tegenover Technics vind ik.

Welke turntables heb je juist..? Sluit ze aan op een ander net ofzo.
 Heykes, ik gebruik technics, het probleem is dat ik een zuiver geluid heb door mijn koptelefoon, maar geruis door mijn boxen
roadgirl    posted on 08-03-2009 15:09
De serato werk zoals het moet plaatjes draaien,en geluid gaat prima via men koptelefoon
Nu zie ik zelfs al is men mengpaneel af
Men versterker aan ,als ik dan men technics aan draai krijg ik een zwaar dominerend gezoem
Men aarding(vorkjes)staan netjes op men mengpaneel aangesloten

Snap er de ballen van

ben nu al 2 dagen aant uitzoeken pffff
tek-zotic    posted on 08-03-2009 19:09
trek de stroomkabel van u laptop uit terwijl serato draait en u gezoem is weg Winking my eye komt door de netstroom op je laptop dat gezoem
Kevlar    posted on 08-03-2009 20:04
Poster: roadgirl
De serato werk zoals het moet plaatjes draaien,en geluid gaat prima via men koptelefoon
Nu zie ik zelfs al is men mengpaneel af
Men versterker aan ,als ik dan men technics aan draai krijg ik een zwaar dominerend gezoem
Men aarding(vorkjes)staan netjes op men mengpaneel aangesloten

Snap er de ballen van

ben nu al 2 dagen aant uitzoeken pffff
 Heb je mijn post boven die van brecht wel ff gelezen? Als je niet met een laptop werkt kijken we wel ff waar het verder nog aan kan liggen.
User edit by Kevlar on 08-03-2009 @ 20:05:43 (20%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

315 Users online: 250 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 13.302
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.762.774