1 deck timecoded laten lopen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : nnnnnnnnnnn

-nnnnnnnnnnnnnnn

Voting is only possible for our Members
DJHilde    posted on 05-03-2009 13:46
Ik heb een kort vraagje, namelijk;
Is het mogelijk 1 cd-deck (numark axis 4) via Virtual DJ timecoded te laten spelen, zonder dat ik hiervoor een externe geluidskaart aansluit. Dus dat je je deck gewoon aansluit op de lijn-ingang en dan weer op de output?Voordat ik een geluidskaart aan ga schaffen zou ik nl. eerst wel eens willen proberen óf deze manier van muziek inladen me bevalt..

EDIT: Ik krijg die Poll hierboven niet weg! Hoe die daar trouwens komt is me ook een raadsel..
User edit by DJHilde on 06-03-2009 @ 16:30:43 (25%)

What do you think about 1 deck timecoded laten lopen ??

Vote :   

Winston    posted on 05-03-2009 14:35
Nee, dat kan niet
Tic Toc
Bartjens    posted on 05-03-2009 14:45
Om timecoded te draaien met cd en/of vinyl heb je altijd een geluidskaart nodig dacht ik.
www.djbrowbeat.com
DJHilde    posted on 05-03-2009 15:07
Ik ben niet zo heel technisch wat betreft die hardware enzo van een computer, maar ik neem wel is mixjes op met mn laptop, dus dan zit er wel een geluidskaart in toch?
User edit by DJHilde on 05-03-2009 @ 15:07:44 (1%)
Winston    posted on 05-03-2009 15:49
Ja er zit een geluidskaart in je PC. Maar je hebt geen gewone geluidskaart nodig, maar een time code audio interface. Alleen zo een kaart kan time code signalen omzetten in besturingsinformatie voor de software.
Tic Toc
Stefjuuh    posted on 05-03-2009 15:53
Volgens mij werkt dit in theorie wel, alleen ga je te snel haperingen krijgen, en een hele hoge latency. Omzetten van tijdcode signaal naar besturingssignaal doet je PC volgens mij zelf gewoon (met evt rekenkracht van de soundcard)
Winston    posted on 05-03-2009 16:01
Klopt niet echt.

De functie van een geluidskaart is om analoog geluid van bv. microfoon of een geluidsbron om te zetten in digitale muziekcode en digitale muziek code om te zetten naar analoog geluid voor speakers.

De functie van een time code audio interface is om time code geluidssignaal om te zetten in een tijdcode signaal. Vandaar de naam time code. De time code plaat of cd vertelt aan de pc waar van de track moet worden afgespeeld. Het eigenlijke muziek afspelen doet de PC met de virtual dj software mbv interne geheugen en processor.

De interface werkt dus met geluid en tijd, terwijl een gewone geluidskaart alleen met geluid werkt.

Anders gezegd: met time code wordt je player net zo als een toetsenbord of muis. Daar komt geen geluid uit, maar besturingssignalen. Omdat in eerste instantie een normale player niet bedoeld was als besturingselement voor computers moet er nog een doosje tussen. De pc kan echter met of zonder de player muziek afspelen. In het ene geval gebruik je de muis in het andere geval de player in een timecode set up.

Er zijn nu wel players die je meteen kan gebruiken voor besturing bv. Numark iCDX voor Numark dj software. Die hebben de time code interface ingebouwd of mbv. midi op zowel players als mixers. Maar de axis 4 heeft dat niet.
Tic Toc
User edit by Winston on 05-03-2009 @ 16:16:12 (100%)
DJHilde    posted on 05-03-2009 16:19
Ok, heel erg bedankt voor je uitleg. 't is me nu een stuk duidelijker! Cool Cool
Ik zal dan dus echt aan de usb-geluidskaart moeten denk ik..
Nu nog zoeken naar een goedkoop alternatief.
Winston    posted on 05-03-2009 16:27
Your welcome. Check eerst je hele set up of alles met elkaar kan werken als je digitaal wilt draaien. Vraag zeker advies aan de kenners, zodat je geen miskoop doet.
Tic Toc
Bartjens    posted on 05-03-2009 16:51
Poster: Winston
Ja er zit een geluidskaart in je PC. Maar je hebt geen gewone geluidskaart nodig, maar een time code audio interface. Alleen zo een kaart kan time code signalen omzetten in besturingsinformatie voor de software.

Ach ik ook met mn geluidskaart... bedoel natuurlijk zo'n ding :P
www.djbrowbeat.com
Winston    posted on 05-03-2009 16:55
Maar om muziek af te spelen van je pc heb je natuurlijk ook een geluidskaart nodig in je pc. Er zijn ook kwaliteitsverschillen in de verschillende merken en typen geluidskaarten. Maar daarvan ben ik ook geen kenner.
Tic Toc
fizik    posted on 05-03-2009 21:41
Let er wel op dat de geluidskaart die je koopt kan werken onder een ASIO driver.
dat is het omzetsysteem dat VDJ gebruikt om die audio naar een tijdcode om te zetten.
Ik gebruikte vroeger de Mixvibes U46DJ en een CD200 van Jb met VDJ, werkte prima
DJArvee    posted on 06-03-2009 01:58
heb zelf 1 deck via timecode lopen
loopt via mijn Creative Audigy 2 ZS Platinum met Asio driver

Werkt perfect Happy, laughing

Dus het is wel mogenlijk :P
alleen met een normale onboard geluidskaart niet vrees ik

Maargoed, het schijnt dat de Behringer UCA-202 U-CONTROL
goed werkt icm. timecode , misschien is het wat voor je? Happy, laughing

User edit by DJArvee on 06-03-2009 @ 02:00:28 (64%)
Stefjuuh    posted on 06-03-2009 08:24
Poster: Winston
Klopt niet echt.

De functie van een geluidskaart is om analoog geluid van bv. microfoon of een geluidsbron om te zetten in digitale muziekcode en digitale muziek code om te zetten naar analoog geluid voor speakers.

De functie van een time code audio interface is om time code geluidssignaal om te zetten in een tijdcode signaal. Vandaar de naam time code. De time code plaat of cd vertelt aan de pc waar van de track moet worden afgespeeld. Het eigenlijke muziek afspelen doet de PC met de virtual dj software mbv interne geheugen en processor.

De interface werkt dus met geluid en tijd, terwijl een gewone geluidskaart alleen met geluid werkt.

Anders gezegd: met time code wordt je player net zo als een toetsenbord of muis. Daar komt geen geluid uit, maar besturingssignalen. Omdat in eerste instantie een normale player niet bedoeld was als besturingselement voor computers moet er nog een doosje tussen. De pc kan echter met of zonder de player muziek afspelen. In het ene geval gebruik je de muis in het andere geval de player in een timecode set up.

Er zijn nu wel players die je meteen kan gebruiken voor besturing bv. Numark iCDX voor Numark dj software. Die hebben de time code interface ingebouwd of mbv. midi op zowel players als mixers. Maar de axis 4 heeft dat niet.

Volgens mij is de enige eis dat je een ASIO kaart wil, omdat je de snelheid anders niet haalt..

Arvee, zou jij het eens willen testen met je on-board kaart, en dan zien of het enkel en alleen een latency issue is?
DJHilde    posted on 06-03-2009 14:25
Poster: DJArvee

Maargoed, het schijnt dat de Behringer UCA-202 U-CONTROL
goed werkt icm. timecode , misschien is het wat voor je? Happy, laughing

Dat zou inderdaad wel iets kunnen zijn, kun je daar 2 decks op aan sluiten? :D
Kun je met timecode eigenlijk ook zo om switchen naar 'gewone' cds zonder dat je weer van alles om moet pluggen?
Winston    posted on 06-03-2009 14:29
Volgens mij hebben al die interfaces een bypass, dus kun je met een schakelaartje switchen.
Tic Toc
DJHilde    posted on 06-03-2009 14:34
Ok, dat zou helemaal super zijn..
Nu nog m'n laatste vraag (Ja, ik ben echt een noob op dit gebied) kun je dan ook 2 decks op die kaart van Behringer aansluiten?
Boyd    posted on 06-03-2009 15:56
Het is gewoon mogelijk, Het programma zet de signalen om, NIET de geluidskaart. Opzich kan het met elke geluidskaart, maar de kwaliteit, constantheid en de snelheid zet ik mn twijvels bij.
DJArvee    posted on 06-03-2009 16:00
Nee, met die Behringer kun je maar een deck aansluiten

Kijk anders eens naar de Esi Maya 44 Usb

Buiten dat.. snap ik nogsteeds niet waarom mensen timecode draaien met cdspelers.. beetje nutteloos vind ik
CDtje branden is zo gedaan
User edit by DJArvee on 06-03-2009 @ 16:00:59 (6%)
DJHilde    posted on 06-03-2009 16:27
Poster: DJArvee
Buiten dat.. snap ik nogsteeds niet waarom mensen timecode draaien met cdspelers.. beetje nutteloos vind ik
CDtje branden is zo gedaan

Stel je nou is voor dat ik ooit op een feestje moet draaien met een (ik zeg ook maar wat: ) Après-ski thema. Dit is nou niet echt muziek die ik dagelijks gebruik. Dan vind ik 't zonde om hier allemaal cd-tjes voor te gaan branden, omdat ik die cdtjes waarschijnlijk toch nooit weer ga gebruiken. Dan heb ik liever een timecoded cdtje bij me...  

Maar terug naar 't begin, mijn conlusie is dus, dat je niet timecoded kunt draaien zonder externe geluidskaart met ASIO driver. Dáárom ga ik nu voorlopig één Behringer Sound-Card kopen! Dan zien we wel weer verder.. Ik hoop alleen dat dit geen problemen gaat geven met mijn software (VDJ 3.4) omdat ik nergens de optie 'one deck' zie staan..
User edit by DJHilde on 06-03-2009 @ 16:54:59 (71%)
fizik    posted on 06-03-2009 18:21
Vanaf da je de geluidskaart hebt geinstalleerd kan je in de setup Wél de functie 1 Timecode deck terugvinden.
Daarmee kan je dan zelf al heb je maar 1 deck timecoded, beide VDJ decks aansturen.
Wisselen van A naar B deed ik met de tab-toets van men toetsenbord.
Dit is uiteraad enkel handig als ge 2 stereo uitgangen hebt op die geluidskaart, anders lukt dat niet.
DJHilde    posted on 07-03-2009 11:22
Mijn verwachtingen waren hoog gespannen, dus ben ik meteen maar naar de muziekwinkel gegaan om zo'n geluidskaartje. Nu zit ik alleen met 'n hoop problemen:
  • Ik hoor steeds die enorme piep van de time-coded cd er door heen
  • Ik hoor heel veel geruis
  • Cuen lukt niet, de cue-knop werkt nu als een soort van pauzeknop..
  • Auto-configure wil ook niet, dan krijg ik een fout melding
Volgens mij heb ik alle kabels goed (line-out van de cdspeler naar de line-in van de kaart, en de line-out van de kaart naar de line-in van m'n mengpaneel) en ik heb ook nog die ASIO driver geinstalleerd. Het volume van de geluidskaart staat ook aan.
Wat zit er fout?

Hier een paar screenshots:

S1

S2

S3

S4

S5
Dj_Fantasy    posted on 07-03-2009 11:24
Ik hoor steeds die enorme piep van de time-coded cd er door heen

Dit kan soms ook zijn door de voeding van je laptop als je met een laptop werkt.
Dan is dat niet de piep van je time code cd maar puur van je laptop.

Dan moet je eens de stekker eruit trekke, en hem op batterij laten werken.
Normaal kun je dan ook iets wijzigen in je configuratie.
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 07-03-2009 @ 11:25:34 (5%)
DJHilde    posted on 07-03-2009 11:31
Ehm, hij werkt nu juist op de batterij.. Heb geen lege stekkerdozen meet op m'n kamer Cool
Stefjuuh    posted on 07-03-2009 22:12
Staat die input in je windows mixer wel dicht?

Edit: heb hier ook ergens VDJ en zo'n behringer sound-ding liggen, ga het morgen wel even testen!
User edit by Stefjuuh on 07-03-2009 @ 22:12:54 (100%)
DJHilde    posted on 10-03-2009 14:38
Welke input moet ik dichtzetten dan? :a
User edit by DJHilde on 10-03-2009 @ 14:38:33 (13%)

307 Users online: 243 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 132.257
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.479.035