Poster: Winston
Ja er zit een geluidskaart in je PC. Maar je hebt geen gewone geluidskaart nodig, maar een time code audio interface. Alleen zo een kaart kan time code signalen omzetten in besturingsinformatie voor de software.
Poster: Winston
Klopt niet echt.
De functie van een geluidskaart is om analoog geluid van bv. microfoon of een geluidsbron om te zetten in digitale muziekcode en digitale muziek code om te zetten naar analoog geluid voor speakers.
De functie van een time code audio interface is om time code geluidssignaal om te zetten in een tijdcode signaal. Vandaar de naam time code. De time code plaat of cd vertelt aan de pc waar van de track moet worden afgespeeld. Het eigenlijke muziek afspelen doet de PC met de virtual dj software mbv interne geheugen en processor.
De interface werkt dus met geluid en tijd, terwijl een gewone geluidskaart alleen met geluid werkt.
Anders gezegd: met time code wordt je player net zo als een toetsenbord of muis. Daar komt geen geluid uit, maar besturingssignalen. Omdat in eerste instantie een normale player niet bedoeld was als besturingselement voor computers moet er nog een doosje tussen. De pc kan echter met of zonder de player muziek afspelen. In het ene geval gebruik je de muis in het andere geval de player in een timecode set up.
Er zijn nu wel players die je meteen kan gebruiken voor besturing bv. Numark iCDX voor Numark dj software. Die hebben de time code interface ingebouwd of mbv. midi op zowel players als mixers. Maar de axis 4 heeft dat niet.
Poster: DJArvee
Maargoed, het schijnt dat de Behringer UCA-202 U-CONTROL
goed werkt icm. timecode , misschien is het wat voor je?
Poster: DJArvee
Buiten dat.. snap ik nogsteeds niet waarom mensen timecode draaien met cdspelers.. beetje nutteloos vind ik
CDtje branden is zo gedaan
Ik hoor steeds die enorme piep van de time-coded cd er door heen