dmx paneel naar pc
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

creeky    posted on 03-03-2009 22:26
hallo

ik heb alweer een vraag kun je dit dmx paneel naar de pc http://www.velleman.be/nl/nl/product/view/?id=368146 of kun je hem met de midi aan de pc koppelen zodat je programma's er mee kan aan sturen
http://www.velleman.be/nl/nl/product/view/?id=377074
of door de dmx in out

What do you think about dmx paneel naar pc ??

Vote :   

Yorick    posted on 04-03-2009 11:33
Snap eigenlijk je bedoeling niet..
Wil je licht bedienen via je pc?
Of via een Light Controller?
erikselhorst    posted on 04-03-2009 15:36
Normaal gesproken kan een computer een lightcontroller aansturen via midi. Hoe dit precies werkt weet ik niet (ik zal daar dus ook wel wat meer informatie over willen). Een DMX out-signaal is volgens mij alleen te maken met een speciale lightcontroller rechtstreeks op je computer.
Bij de midi-optie stuur je je normale lightcontroller (met schuiven, chase etc) aan via de computer, met de dmx-out stuur je je verlichting (of dimpacks) rechtstreeks aan met een kastje dat op de computer aangesloten wordt.

Dus bij midi: computer --> lightcontroller (showmaster of andere lightcontroller die midi ondersteund) --> packs/verlichting
Dus bij dmx-out: computer --> lightcontroller (speciaal voor pc met xlr uit?) --> pack/verlichting

Zeg ik dit zo goed? Zo ja, hoe werkt het precies? Want dit lijkt mij wel heel interressant aangezien het programmeren van een lightpanel(controller) volgens mij makkelijker kunnen via een pc.
Bartjens    posted on 04-03-2009 15:47
jij zoekt iets als de Elation Show Designer 3D denk ik. Kijk eens op hun website. Spul is bij veel webshops wel te koop.
Er zijn ook andere zoals sweetlight ofzo.

Dit zijn systeempjes die werken met een usb dongle, dus usb naar dmx.

Zoek daar maar eens op Happy, laughing
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 04-03-2009 @ 15:53:54 (36%)
Tomazos    posted on 04-03-2009 16:26
je kan bijv wel martin lichtjockey pakken, met een midi lichtpaneel als mastering.

dan zet je in martin lightjockey alles klaar, en dan kan je bijv met dat lichtpaneel alles 'aan' zetten wat jij in martin light jockey heb neergezet,

kan je volledig instellen zoals jij wilt, elke knop doet dan wat jij wilt, werkt opzich wel handig en sneller dan alleen een pc programma
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
erikselhorst    posted on 05-03-2009 09:52
Enig idee hoe dit bij een Showtec Showmaster 24 moet? Hier zit namelijk ook midi-ingang op. Kan dit rechtstreeks op de midi-poort van een pc aangesloten worden en welke software heb ik hier dan voor nodig?
Nvie    posted on 05-03-2009 15:53
De meeste lichttafels hebben MIDI-Inputs voor b.v. triggering via keyboards e.d.

Als je je lichttafel als 'keyboard' voor je PC wilt gebruiken, zul je de output van de tafel, in dit geval DMX naar een invoersignaal voor je PC moeten vertalen.

In jouw geval denk ik dat je een DMX IN -> USB nodig hebt. Wat voor interface, welk type en merk hangt weer af van het programma waarmee je het wilt gebruiken...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

190 Users online: 11 Guests (179 Unknown)
Pages generated today : 49.321
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.527.322