Waarom crossfader gebruiken tijdens scratchen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ran-D    posted on 01-03-2009 21:08
Beste DJ's,

Ik ben beginner DJ en ik snap nou in al die tijd dat ik draai, Waarom scratch DJ's altijd die crossfader heen en weer halen als ze gaan scratchen. Hier staat een filmpje met wat ik precies bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=YfOcdBMC7wk
Ik snap er niks van want als ik dat doe op me CDJ's dan hoor ik geen geluid verschil ofzo hoor.

What do you think about Waarom crossfader gebruiken tijdens scratchen ??

Vote :   

tom-j    posted on 01-03-2009 21:13
Ran-D    posted on 01-03-2009 21:26
Is er niet een uitgebreide nederlandse uitleg ofzo daar over? Of kan iemand het uitgebreid in het nederlands uitleggen?
Prozei    posted on 01-03-2009 22:48
bij een crossfader is de handeling gewoon kleiner dus je kan in dezelfde tijd de fader vaker heen en weer bewegen.
Winston    posted on 02-03-2009 12:20
Scratchen voor beginners: je zoekt een sample, trekt de plaat/jog ferm naar achteren over de sample en luistert of dat klinkt.

Dan kun je de crossfader, met de kanaalfader open natuurlijk, het kanaal open en dicht gooien. Als het kanaal even open is geef je de plaat/jog een ruk naar achteren, als de cross fader het kanaal dicht zet duw je jog/plaat snel weer naar voren.
Tic Toc
User edit by Winston on 03-03-2009 @ 17:29:01 (4%)
Estacy    posted on 02-03-2009 18:11
check ff deze pagina;
http://www.youtube.com/user/DJAngeloUK
staan een paar vids tussen die (in het engels) alles uitleggen over scratchen!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Illusion    posted on 03-03-2009 02:03
Wat doe jij als beginner dan met CDJ's? Cool En jij bent vast niet de Ran-D Hardstyle dj waarvan ik al heel wat plaatjes in m'n tas heb:p