Advies mixer (ecler nuo 3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MuffHouse    posted on 01-03-2009 17:32
Wie had het ooit nog gedacht, dat een ecler mixer stuk kon gaan Cool. Mij is het overkomen, het geval is dat er denk ik een filter(s) kapot is. Ik krijg namelijk uit mijn master 1 geen bas meer en uit mijn master twee alleen op 1 kanaal bas. Heel apart verhaal. Heb nu even een mailtje gestuurd naar "nieuw lijn" (waar ik hem destijds gekocht heb). Ik heb hem al meer dan twee jaar dus ben bang dat dit wel wat gaat kosten. Iemand die een goed advies heeft en/of een idee wat voor probleem mijn Ecler heeft?

ps. Altijd zeer netjes met de mixer omgegaan en is niet gevallen, gestoten etc.

Aanvulling:

Ik heb het even onderzocht en ik ben ervan overtuigd dat het niet aan de kabels ligt. Nu heb ik zelf wel ervaring als assistent geluidstechniek dus ben alle mogelijke oorzaken van het deffect nagegaan. Het staat er nu als volgt voor: Ik kan hem opsturen naar New-Line waar ze hem doorsturen naar de importeur die hem (geloof ik) gaat openmaken en onderzoeken, dit onderzoeken gaat mijn sowieso 60 euro kosten. Als de kosten (voor onderzoek en reparatie) onder de 125 euro blijven wordt hij gemaakt zonder dat ik daarvan op de hoogte wordt gesteld.

Wanneer de kosten boven de 125 euro uit gaan komen (vastgesteld na onderzoek) dan wordt er contact met me opgenomen om te overleggen of ik het bedrag, waarvoor de mixer gerepareerd kan worden het waard is. Of ik hem nu wel of niet laat repareren, die 60 euro onderzoekskosten ben ik sowieso kwijt.

Zelf denk ik, dat een Ecler Nuo 3 (de oude versie dus) van 2.3 jaar oud niet gek veel kan opleveren (indien werkend) zat te denken aan een bedrag van 200 euro maximaal (correct me if I'm wrong).

Ik vroeg me dus af wat jullie zouden doen in mijn situatie. Ik heb in principe geen geldboom op mijn rug maar als het noodzaak is zal ik een nieuwe mixer kopen. Ook enig idee wat de deels deffecte mixer nog zou kunnen opleveren?

Bij voorbaat dank voor jullie advies!

ps. aangezien de mixer ouder is dan twee jaar, kon er geen coulantieregeling getroffen worden.
User edit by MuffHouse on 03-03-2009 @ 18:33:22 (100%)

What do you think about Advies mixer (ecler nuo 3) ??

Vote :   

Boyd    posted on 01-03-2009 18:51
Bij new-line zijn ze over het algemeen wel coulant, is er een stroompiek geweest of is het er heel langzaam ingeslopen?
MuffHouse    posted on 01-03-2009 19:13
Poster: BoydGrift
Bij new-line zijn ze over het algemeen wel coulant, is er een stroompiek geweest of is het er heel langzaam ingeslopen?

Of het een stroompiek is geweest durf ik niet te zeggen, weet eerlijk gezegt niet precies wat dat inhoud. Het was er in ieder geval ineens, vanuit het niets.

Ben benieuwd wat deze grap me gaat kosten Unhappy
Kevlar    posted on 01-03-2009 19:41
Is het je mixer alleen of heb je nog toestellen die defect zijn? Heeft het gebliksemd of zoiets? Als het door zo'n voorval zou zijn moet je ff informeren of je verzekering dat niet dekt Happy, laughing
CoenBaas5300    posted on 01-03-2009 20:21
Het zou ook aan je kabels kunnen liggen, iik had precies hetzelfde probleem, dus ik heb nieuwe kabels gekocht en het was opgelost.

Veel succes!
brecht    posted on 01-03-2009 23:04
inderdaad, denk niet rap het ergste, kabels kunnen ook verslijten! Echt alles testen, kabels omdriaaien, andere alles!
MuffHouse    posted on 03-03-2009 18:20
Hallo iedereen,

Ik heb het even onderzocht en ik ben ervan overtuigd dat het niet aan de kabels ligt. Nu heb ik zelf wel ervaring als assistent geluidstechniek dus ben alle mogelijke oorzaken van het deffect nagegaan. Het staat er nu als volgt voor: Ik kan hem opsturen naar New-Line waar ze hem doorsturen naar de importeur die hem (geloof ik) gaat openmaken en onderzoeken, dit onderzoeken gaat mijn sowieso 60 euro kosten. Als de kosten (voor onderzoek en reparatie) onder de 125 euro blijven wordt hij gemaakt zonder dat ik daarvan op de hoogte wordt gesteld.

Wanneer de kosten boven de 125 euro uit gaan komen (vastgesteld na onderzoek) dan wordt er contact met me opgenomen om te overleggen of ik het bedrag, waarvoor de mixer gerepareerd kan worden het waard is. Of ik hem nu wel of niet laat repareren, die 60 euro onderzoekskosten ben ik sowieso kwijt.

Zelf denk ik, dat een Ecler Nuo 3 (de oude versie dus) van 2.3 jaar oud niet gek veel kan opleveren (indien werkend) zat te denken aan een bedrag van 200 euro maximaal (correct me if I'm wrong).

Ik vroeg me dus af wat jullie zouden doen in mijn situatie. Ik heb in principe geen geldboom op mijn rug maar als het noodzaak is zal ik een nieuwe mixer kopen. Ook enig idee wat de deels deffecte mixer nog zou kunnen opleveren?

Bij voorbaat dank voor jullie advies!

ps. aangezien de mixer ouder is dan twee jaar, kon er geen coulantieregeling getroffen worden.
User edit by MuffHouse on 03-03-2009 @ 18:21:24 (7%)
Winston    posted on 03-03-2009 18:55
Apart verhaal zoals je zei. Maar ik denk eerder aan een los contact dan een kapotte filter, omdat er nog bass komt uit een kanaal.

Zijn de speakers wel o.k.?
Tic Toc
MuffHouse    posted on 03-03-2009 19:20
Poster: Winston
Apart verhaal zoals je zei. Maar ik denk eerder aan een los contact dan een kapotte filter, omdat er nog bass komt uit een kanaal.

Zijn de speakers wel o.k.?

Beste Winston,

De speakers zijn zeker weten oké, heb zelfs twee verschillende geluidsets getest. Mijn maat heeft hem opengeschroeft en er was niets te zien (doorgebrande componenten of iets dergelijks) heb hier zelf vrij weinig verstand van maar het is dan ook wel vreemd dat ineens drie van de 4 kanalen (masteroutput) defect zijn. Wat nog vager is, is dat wanneer ik het kanaal waar dus nog bas uit komt, opsplit m.b.v. een tulp splitter en dus twee kanalen op de versterker aansluit hetzelfde probleem zich voordoet als bij de andere kanalen van de masters.

Wanneer ik de balance naar links of naar rechts draai dan krijg ik wel bas, maar centraal niet. De overige drie output (master) kanalen geven in geen enkel opzicht bas (lage frequenties) meer weer. Het lijkt dus vreemd genoeg zo dat de mixer niet genoeg power heeft om voor twee versterkerkanalenbas te leveren (via een tulpsplitter) wanneer ik de enige nog volledig functionerende output van de master gebruik.
Winston    posted on 03-03-2009 20:14
Hmm vreemd, maar mij lijkt nu wel dat je echt grondig hebt getest. Het probleem zou aan de balance kunnen liggen. Maar als je op 1 kanaal op een splitter zet zou je niets moeten horen als je de balans gooit op het andere kanaal, toch?

Als ik jou was en heel erg van die mixer hou zou ik het laten repareren. Als je heimelijk toch naar een andere mixer keek, zou ik die maar aanschaffen.

PS. werken de booth en record output nog wel goed?
Tic Toc
User edit by Winston on 03-03-2009 @ 20:28:51 (79%)
MuffHouse    posted on 03-03-2009 21:20
Dat is een goede, booth werkt niet (is bij mij aangegeven als master 2) record heb ik nog niet gecheckt. Wellicht een uitkomst voor tijdelijk. Thanks
Winston    posted on 04-03-2009 12:40
Nou ja, er moeten 4 outputs zijn: 1 master met XLR, 1 master met RCA, 1 booth RCA, 1 record RCA. Vertel me maar als je de overige hebt getest. Ik hoop dat er wat werkt, al snap ik er dan nog minder van.
Tic Toc
MuffHouse    posted on 04-03-2009 22:36
Nou ja, er moeten 4 outputs zijn: 1 master met XLR, 1 master met RCA, 1 booth RCA, 1 record RCA. Vertel me maar als je de overige hebt getest. Ik hoop dat er wat werkt, al snap ik er dan nog minder van.

Hoi Winston, Er zitten drie outputs op: master 1+2 (master 2 kan gebruikt worden als booth uitgang) en een record output. De record output heb ik getest en deze geeft hetzelfde probleem als de master outputs. Ik zie het somber in. Ik heb er over na zitten denken om deze te verkopen voor een klein prijsje (wellicht onderdelen) of voor iemand die genoegen neemt met 1 volledig werkend audio-output kanaal.

Omdat ik wel een nieuwe nodig heb, heb ik gedacht aan de "Reloop RMX 40 USB" ik ben niet de persoon die de ambitie heeft 1400 euro uit te tellen voor een effectenmixer van pioneer. Ben me er terdege wel van bewust dat de geluidskwaliteit van deze reloop zal onderdoen aan de kwaliteit die Ecler heeft, maar heb toch erg goede recenties gelezen over deze mixer van Reloop. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik exact ga doen maar het feit is dat ik voor mijn drive in voor de laatste drie zaterdagen van deze maand een mixer nodig heb.

Als iemand nog suggesties of een goede mixer in de aanbieding heeft hoor ik dat graag Happy, laughing.
Winston    posted on 05-03-2009 16:23
Hoe zit het met het geluid op de headphone?
Tic Toc
MuffHouse    posted on 05-03-2009 16:55
Hoe zit het met het geluid op de headphone?

Hey Winston,

De headphone geeft het geluid wel goed weer. Heb er inmiddels voor gekozen de mixer te verkopen. Heb zojuist een reloop besteld.
Winston    posted on 05-03-2009 17:02
Succes met de reloop.

De pfl van de ecler is dus ok. Als ook de mix (master) goed is, gok ik dat de balans het geluid opfokt.
Tic Toc

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

313 Users online: 182 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 89.593
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.886.630