Numark icdx ervaringen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 01-03-2009 00:56
Heeft er iemand ervaring met de ICDX van Numark, en wat is het grootte verschil tussen ICDX en CDX buiten het uitzicht uiteraard.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Numark icdx ervaringen ??

Vote :   

Bart_    posted on 01-03-2009 08:55
De iCDX, is een USB/DVD(mp3)/CD-speler die ook direct aan is te sluiten aan je pc.
Zie ook deze afbeelding.
De volgende keer ook eens moeite doen, en de handleiding bekijken op het internet,
want dit had je makkelijk ook in de handleiding terug kunnen vinden (zie pagina 1, 3 en 13).

Het verschil van de CDX en iCDX is zeer, maar dan ook zeer groot.
Het zijn gewoon twee verschillende CD-spelers.
De CDX heeft een 12" platter, terwijl de iCDX 'maar' uitgerust is met een standaart platter.
Dus de CDX opgebouwd als draaitafel met zijn 12" platter (dus speciaal gemaakt voor de DJ's die graag de stap van vinyl naar CD willen zetten en het 'vinylgevoel' niet kwijt willen), en de iCDX gewoon als een frontload USB/DVD(mp3)/CD-speler.

En dat, dat had je ook in de handleidingen van de CDX en iCDX kunnen lezen en als je naar de foto's kijkt, lijkt me de verschillen ook wel logisch, niet dan?!

links naar gearbase: Numark CDX en Numark iCDX
User edit by Bart_ on 01-03-2009 @ 09:11:45 (100%)
Tekhead    posted on 02-03-2009 20:52
Bedankt voor de uitleg Bart, maar ik denk dat je de vraag verkeerd begrepen hebt, of ik mss niet duidelijk genoeg geweest. Ik bedoel iemand persoonlijke ervaring mee, in de praktijk. De handleiding van alle toestellen verteld wat het toestel moet doen, niet wat het dikwijls ongewild doet Cool . Ik ben niet simpel, de handleiding heb ik bekeken en vergeleken, met google  
Victor    posted on 02-03-2009 22:00
De CDX ken ik vrij goed. Volgens mij is het ding intussen niet meer leverbaar trouwens.

Het is een grote, zware bak die best lekker draait. Verder vrij basic, wel met effecten aan boord (maar die zijn niet zo bijzonder) en de uitstekende Beatkeeper (bpm counter met loop assist, loops kan je ook inkorten, werkt allemaal erg goed). Ik heb de afgelopen jaren met verschillende CDX-en gedraaid en de cd-drive geeft niet bij iedere CDX een erg goed gevoel. Beetje ratelend, haperend ding op sommige exemplaren. Misschien dat Numark dat op de latere modellen heeft verbeterd. Al met al een prima speler, maar niet helemaal mijn "cup of tea".

De ICDX ken ik niet van de praktijk, en om een of andere reden heb ik ook niet zoveel behoefte daar verandering in te brengen.
Tekhead    posted on 02-03-2009 22:59
thx, nog iemand ervaring ermee ?  ICDX kenners ook reageren aub

This is an old Topic

No new postings for 5.916 days.
 Post CommentThat would be 197.2 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

134 Users online: 25 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 15.291
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.751.806