Een Remix Pack/zip maken/aanleveren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

justjustin    posted on 28-02-2009 11:59
Beste DJRers!

Nadat de zoekfunctie geen uitkomst bracht hier mijn vraag!?

Ben de laatste tijd veeel bezig met tracks maken en nu komt er ook wat aandacht om er remixes van te maken...
Wat doen jullie allemaal in het remix-pack/zip zodat de andere producer zijn eigen ding ermee kan doen en in welke kwaliteit?

Zelf doe ik dit:

Eigen gemaakte/bewerkte samples in wav formaat
Midi file - voor de melo
De bass loop
De orginele mix voor vergelijkings matriaal

Dit allemaal in een zip file zodat het niet al te groot wordt,

Ps: ik werk het meest met FL, ik weet niet of dit ook een bellangrijke factor is voor een remix...

Alvast bedankt!

What do you think about Een Remix Pack/zip maken/aanleveren ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 28-02-2009 12:21
MIDi file en evt de cubase/fl/etc van de complete song. ( incl loops ed )
Daarnaast evt. de vocalen en idd het orgineel, meer heb ik iig niet nodig voor een remix.
en ALLES in .wav, NIET MP3
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
justjustin    posted on 28-02-2009 12:43
Poster: bambamstudio
MIDi file en evt de cubase/fl/etc van de complete song. ( incl loops ed )
Daarnaast evt. de vocalen en idd het orgineel, meer heb ik iig niet nodig voor een remix.
en ALLES in .wav, NIET MP3
  Maar heb wel eens gehoord dat je moet uitkijken met het meesturen van het hele project
Luxx    posted on 28-02-2009 14:11
ja dat zou ik dus eventjes mooi niet doen.. de complete file voor FL/Cubase/whatever geven vind ik nogal dom eigenlijk. kan je net zo goed gewoon een handleiding meesturen hoe je jou style maakt als je toch je shit gaat weg geven
www.mothermusic.nl
Lawrenz    posted on 28-02-2009 14:16
Ik zou zeggen, MIDI files van de melodieën, samples of preset van de synth (als je die kan opslaan, kan meestal wel) die je gebruikt het voor deze melodieën. Kan dat niet, zou ik een loopje meegeven van de melodieën. Daarnaast gewoon de samples erin doen die jij belangrijk vind. Ik heb iemand een keer een remix pack gegeven bestaande uit de loopjes van de synths en bijbehorende MIDI's. Dat kan dus al genoeg zijn.
bambamstudio    posted on 28-02-2009 16:45
Poster: Luxx
ja dat zou ik dus eventjes mooi niet doen.. de complete file voor FL/Cubase/whatever geven vind ik nogal dom eigenlijk. kan je net zo goed gewoon een handleiding meesturen hoe je jou style maakt als je toch je shit gaat weg geven

wat een onzin...een goede producer weet toch wel hoe je iets gemaakt hebt. Ik heb vele remixen gemaakt en laten maken voor mijn label, altijd gaan de volledige files mee. Ook naar en van de 'echte' pro's
justjustin    posted on 28-02-2009 17:28

wat een onzin...een goede producer weet toch wel hoe je iets gemaakt hebt. Ik heb vele remixen gemaakt en laten maken voor mijn label, altijd gaan de volledige files mee. Ook naar en van de 'echte' pro's

er moet toch ook wel een beetje vertrouwen zijn, anders moet je uitkijken voor wat luxx zegt.
tom-j    posted on 28-02-2009 17:42
Poster: justjustin

er moet toch ook wel een beetje vertrouwen zijn, anders moet je uitkijken voor wat luxx zegt.

dat wel, maar ik denk dat de meeste producers het ook niet leuk zouden vinde als jij er met hun track vandoor zou gaan! en ik zou niet zomaar mijn track naar iemand sturen waarvan ik nog nooit heb gehoord, of waar ik niet het idee van heb dat diegene te vertrouwen is!
Stefjuuh    posted on 28-02-2009 18:33
Enne, als je een melodyloop meestuurt, zorg dat daar dan geen reverb op aan staat oid, geeft nogal een ruk effect:p
Lawrenz    posted on 28-02-2009 18:45
Poster: Stefjuuh
Enne, als je een melodyloop meestuurt, zorg dat daar dan geen reverb op aan staat oid, geeft nogal een ruk effect:p

Sorry Cool
Maar het is idd wel een punt, je moet de reverb/delay of relevante effecten uitzetten als je zo'n loop maakt.
bambamstudio    posted on 28-02-2009 20:12
Poster: justjustin

waarvoor moet je uitkijken dan? Sorry...snap het echt niet. Je weet toch naar wie je de track stuurt of ben ik nu dom? Zo doen 'wij' het al jaren en dat gaat goed. Tracks zijn bij de Buma aangemeld dus daar zit ook geen risico.
Luxx    posted on 28-02-2009 20:24

waarvoor moet je uitkijken dan? Sorry...snap het echt niet. Je weet toch naar wie je de track stuurt of ben ik nu dom? Zo doen 'wij' het al jaren en dat gaat goed. Tracks zijn bij de Buma aangemeld dus daar zit ook geen risico.

ik ken je tracks niet en die van je zogenaamde 'echte' pro's ook niet
en ik blijf erbij dat het onzin is om de complete file te sturen. totaal overbodig. ze maken toch een EIGEN remix? waarom is het nodig om ze in je complete file te laten kijken. ik zie het nu er niet van in maar wel een berg aan nadelen die eraan kleven. vertrouwen mag er zijn ja, maar als ik van een artiest een complete file toegestuurd krijg...nou dan check ik meteen hoe hij alles fixt. ff kijken wat ik er nog uit kan halen wat nuttig voor mij kan zijn.
ik zou niet willen dat anderen mijn project files zo gaan bestuderen. ik heb mijn eigen stijl ontwikkelt en zou het fijn vinden als het mijn style blijft en niet dat mensen gaan copy'n

maar goed jij zal het natuurlijk veel beter weten want je hebt een grote studio en shit Cool
www.mothermusic.nl
bambamstudio    posted on 28-02-2009 23:19
prima, jij je zin. En ik beweer niet dat ik het beter weet, ik deel alleen MIJN ervaringen
User edit by bambamstudio on 28-02-2009 @ 23:21:11 (100%)
trustt    posted on 10-03-2009 21:52
Ik heb een vraag, ik ben van plan een uitzondering te maken en mijn ableton bestand door te sturen. Hoe kan ik juist de file saven zodat alle samples enzo erin zitten? is dat dat dan met 'collect all and save' ?

vervolgens vraag ik me af hoe dat zit met de vst's? die staan nu per track en dan in de arrangement view de midi notes, maar waarschijnlijk heeft de persoon naar waar ik het stuur niet alle vst's dus kan hij dit niet horen zeker? is het dan beter om dit om te zetten in een audio track met de samples in?

thx alvast
User edit by trustt on 10-03-2009 @ 21:52:58 (9%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

270 Users online: 187 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 60.106
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.953.651