Speakers op mijn kamer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JollyJunkie    posted on 27-02-2009 15:00
Hallo,

Mijn huidige speakers zijn plotseling kapot gegaan waardoor ik nu vervangende speakers moet zoeken. Dus ik ging wat zoeken en kwam op de welbekende KRK's , aleen vind ik deze veel te duur om gewoon even voor op mijn kamer aan te schaffen, plus dat mijn vader het niet met me eens was:

'Er zit geen bas in de speakers wat maakt dat uit, je kan toch ook zonder bas goed draaien, en waarom moeten speakers uberhaupt goed klinken, als er maar geluid uit komt is het toch goed. En waarom zou je monitoren kopen als je nog een versterker hebt die het doet (alleen kan ik em niet op stereo zetten -,-)'
Maar goed, dat valt allemaal nog wel mee...

Dus toen had ik hem overtuigd dat je toch wel speakers nodig hebt die goed moeten klinken kwam hij met het volgende:

'Die speakers klinken helemaal niet op je kamer, dat is voor in grote zalen. Dat heb ik zelf gevraagd aan diegen bij 'een webshop die ik hier niet noemen mag'. Die speakers moeten zoiezo verschrikkelijk hard voordat ze een beetje goed klinken en anders klinken ze gewoon niet. En speakers hoeven tog helemaal niet zo hard te staan als je wilt draaien?'

Nou een paar vragen aan jullie:

- Zijn monitor speakers handiger/beter dan gewoon speakers met versterker?
- Klinken monitors alleen goed als ze hard staan?
- Klinkt dat alleen als het in een grote zaal staat?
- Moeten je speakers goed klinken om goed te kunnen draaien?
- Moeten je speakers hard staan om goed te kunnen draaien?
- Weten jullie een niet te duur alternatief voor de KRK's (ik weet wel dat er veel meer speakers zijn dan aleen die...)

Op die laatste vraag had ik zelf al een antwoord gegeven: De Sinn7 Diebox5.
Die is op het moment afgeprijsd bij een bepaalde winkel, maar gaat dat hard, en klinkt dat goed?

Alvast bedankt!

What do you think about Speakers op mijn kamer ??

Vote :   

Boyd    posted on 27-02-2009 15:12
Als het alleen voor je kamer is zou ik toch monitor speakers overwegen, als je ze ook op feesten wil gebruiken dus niet. Ik zou ze meteen actief nemen. Ik heb zelf KRK rp6cl's maar kijk ook is naar die van m-audio.
Winston    posted on 27-02-2009 15:14
Voor kamers of vergelijkbare kleine ruimten vindt ik monitors beter. Ze nemen minder ruimte in beslag en klinken beter, maar zijn duurder.

Monitors moeten zowel bij hard (niet te hard) als zacht volume goed klinken. Maar er is wel een optimale geluidssterkte waarbij je het minste ruis hoort, en dat is luid. Kwaliteits monitoren hebben zeer weinig ruis, dus bij laag volume moet het al heel goed klinken.

De grootte van de ruimte speelt een rol bij de keuze van het vermogen van de speaker/monitor. Maar het met overal even goed klinken, zolang het geen abnormale ruimten zijn met echo etc.

Je publiek maak je niet blij met slechte geluidskwaliteit, maar je kunt in je headphones perfecte overgangen maken, terwijl je de speakers niet hoeft te horen.

Zolang je niet hardhorend bent hoeven je speakers niet luid te zijn om te kunnen mixen.
Tic Toc
JollyJunkie    posted on 27-02-2009 15:15
Poster: BoydGrift
Als het alleen voor je kamer is zou ik toch monitor speakers overwegen, als je ze ook op feesten wil gebruiken dus niet. Ik zou ze meteen actief nemen. Ik heb zelf KRK rp6cl's maar kijk ook is naar die van m-audio.

Ik wil ze inderdaad alleen voor op mijn kamer gebruiken want gewone speakers voor op feesten heb ik al...
User edit by JollyJunkie on 27-02-2009 @ 15:15:57 (1%)
Bartjens    posted on 27-02-2009 15:15

- Zijn monitor speakers handiger/beter dan gewoon speakers met versterker?
- Klinken monitors alleen goed als ze hard staan?
- Klinkt dat alleen als het in een grote zaal staat?
- Moeten je speakers goed klinken om goed te kunnen draaien?
- Moeten je speakers hard staan om goed te kunnen draaien?
- Weten jullie een niet te duur alternatief voor de KRK's (ik weet wel dat er veel meer speakers zijn dan aleen die...)

1. Verschilt naturlijk per speaker. Huis tuin en keuken speakers voor bij je radio zou je even goed kunnen gebruiken als het alleen om draaien gaat.

2. Nee, er zijn erg veel mooie monitoren die speciaal voor thuis gebruik zijn.

3. De meeste monitoren klinken ook erg mooi bij een laag volume.

4. Ligt aan jezelf, wat jou eissen zijn aan de speakers.

5. Ligt ook aan jezelf, ik heb niet perse monitor speakers nodig, maar er zijn ook mensen die juist met monitoer speakers mixen. Is net wat zelf fijn vind.

www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 27-02-2009 @ 15:16:27 (3%)
Winston    posted on 27-02-2009 15:28
Een heel goedkoop alternatief voor KRK zijn gewoon de zwaarste PC 2.1 speakersystems die je kunt vinden van een behoorlijk merk z.a. creative of altec lansing.

Maar als je een high end mixer hebt kun je beter monitors aanschaffen, omdat de bass uit de subwoofer dan hol klinkt.
Tic Toc
Boyd    posted on 27-02-2009 17:19
Het geluid klinkt net zo goed als de zwakste schakel. Voorbeeldje: CDJ800mk2>DJM400>2x KRK RP6. Klinkt (naar eigenzeggen) Heel erg goed. Maar hang tussen de cdj en de djm is een Tehringer tweakalizer, en je hele geluid is vernkt.

Tenzij je een allround DJ bent die met zijn drive in door het land trekt. Blijft de enige echte oefenplek de kamer, ook als je geboekt wordt in clubs. Met een goed setje monitoren kan je HEEL lang doen, dus het is naar mijn mening zeker zijn geld waard. Koop wat je goed vindt klinken, en neem je pa mee luisteren. Zo heb ik dus mijn vader omgekregen om ze te kopen.

Oja en, Monitoren horen "eerlijk" te klinken. Niet zomaar het mooiste geluid geven.
OneSixty    posted on 27-02-2009 17:56
zolang jij maar niet naar je vader luisterd komt het goed Cool
JazzyMax    posted on 27-02-2009 17:57
Ik heb gewoon mijn mengpaneel aangesloten op mijn radio.
Voor op een kamer hoeft het toch niet super luid te gaan en het heeft mij niets gekost...
brecht    posted on 28-02-2009 00:23
Poster: JazzyMax
Ik heb gewoon mijn mengpaneel aangesloten op mijn radio.
Voor op een kamer hoeft het toch niet super luid te gaan en het heeft mij niets gekost...

Zaaalig alternatiefHappy, laughing

Ik raad je aan gewoon boxjes te kopen voor op je versterker. Hou het simpel...
en vind een gewone speaker toch beter dan een monitor.. Het is allemaal zo persoonlijk. De ene wil zuiver geluid, de andere een goede bass, de ene wil het erg luid de andere stil maar deftig. Zoals je ziet je hebt duizenden meningen. Test gewoon wat uit bij wat winkels en neem zeker je pa eens mee en overtuig elkaar voor de beste oplossing. Laat me zeker weten wat het geworden is en wat zijn de technische eigenschappen van je versterker!

This is an old Topic

No new postings for 6.026 days.
 Post CommentThat would be 200.9 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

234 Users online: 126 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 81.560
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.597