Kan een dj Pauze nemen... (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twister    posted on 27-02-2009 00:02
Wat ik deze week gezien hebt, vind ik onvoorstelbaar. ik sloeg bijan stijl achterover..

De DJ op een bruiloft nam PAUZE.. ongeveer 10 minuten..!! zette hij muziek zachter en ging hij pauze houden...
Ik las net nog het topic van snel plassen.. nou deze man kon dus rustig de tijd nemen en tevens ook grote boodschappen doen Winking my eye

Ik vind dit echt bijzonder. Wat vinden jullie?
Nemen jullie zelf ook pauze of wat?

Ojaa. het bruidspaar had dit niet speciaal afgesproken hoor Winking my eye

[mod edit: topic titel aangepast]
Mod edit by Lead on 27-02-2009 01:02 (8%)

What do you think about Kan een dj Pauze nemen... ??

Vote :   

Kevlar    posted on 28-02-2009 20:03
Voelde hij zich wel helemaal lekker? Mss was die ziek en moest hij heel dringend de wc ff bezoeken, kan toch?
RiX    posted on 28-02-2009 20:40
Stel schapen hier!!! Jullie blaten elkaar enorm na :P (wie de hoef past...)

Het gaat hier om een BRUILOFT. Tuurlijk kan je dan pauzes nemen als dj. Dat doet een live band ook. Zo krijgt het publiek kans even op adem te komen of toch nog even een praatje te maken met het bruidspaar.

Waar een band dan even een pauze muziekje opzet, gooit de dj er een mixje oid in en zet het volume iets lager... Niks mis mee!
BassCracker    posted on 28-02-2009 20:53
En dan is het meestal ook nog is veel langer dan een uurtje draaien. Meestal zijn het 3 a 6 uur!
Yorick    posted on 28-02-2009 20:59
Pauze houden hoort niet bij dit vakWinking my eye
Ik sta af en toe 7 uur lang in me dj booth en ga er dan niet uit om even te plassen ofzo.
Gewoon normaal drinken. Neem geen bier want dat wil er na 5 min al uit.

Snoey    posted on 28-02-2009 21:04
Het is niet zo dat jij alle aandacht moet krijgen op een bruiloft, maar het bruidspaar. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
RiX    posted on 28-02-2009 22:22
Poster: Yorick
Ik sta af en toe 7 uur lang in me dj booth en ga er dan niet uit om even te plassen ofzo.

Je snapt nog niet dat een bruiloft anders is dan draaien in een club he? Om met de prachtige woorden van Homer te eindigen: "DOH!!!"
Twister    posted on 28-02-2009 23:19
Poster: DjVictorF
Ik vind dat het gewoon niet kan! echt ongelofelijk onproffesioneel.. maar was het bruidspaar daar niet boos over?

Jaa het bruidspaar was verontwaardigd.
Die had het het niet verwacht, die wilden zelf ook dat het gewoon doorging.

Een Live Band neemt pauze om op adem te komen en wat te drinken want dat kan mindergoed tegelijk dan Dj'en.

het is zeker weten anders dan een club, no doubt. Maar dit hoorde gewoon niet, vind ik.
En meederen die ik sprak op de bruiloft (waaronder ook DJ's die ook op bruiloften draaien (en die zelf geen pauze nemen Winking my eye)) en iedereen vond dit erg ongepast
Tekhead    posted on 01-03-2009 00:43
Lunchpauze haha, plaspauze,is natuurlijk normaal, iedereen moet soms naar't wc, of drankpauze als ze weer vergeten zijn dat gratis drankje te brengen, maar wat deze dj bedoelde met een pauze is,...is wat ja, te belachelijk voor woorden.

Als hij z'n betaling kwam ontvangen zou ik ook even een pauze nemen, van een maand of 2 Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DjVictorF    posted on 01-03-2009 00:51
Poster: Twister

Jaa het bruidspaar was verontwaardigd.
Die had het het niet verwacht, die wilden zelf ook dat het gewoon doorging.

Een Live Band neemt pauze om op adem te komen en wat te drinken want dat kan mindergoed tegelijk dan Dj'en.

het is zeker weten anders dan een club, no doubt. Maar dit hoorde gewoon niet, vind ik.
En meederen die ik sprak op de bruiloft (waaronder ook DJ's die ook op bruiloften draaien (en die zelf geen pauze nemen Winking my eye)) en iedereen vond dit erg ongepast

@ RiX: Dan hoor je het wel af te spreken. vind dat je het alleen mag dan als je ook toestemming hebt! En dat had hij blijkbaar niet gehad zoals twister zegt! Dus is het gewoon zeer onproffesioneel.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Tekhead    posted on 01-03-2009 02:11
Tussendoor opmerkingetje jongens (en meisjes uiteraard) al eens een sensation feestje gedaan ? Daar nemen ze ook een pauze, en krijg je zo een belachelijk mega-mix cd-tje tegen je kiezen gesmeerd, en ze kondigen het aan, net alsof ze een Mega artiest opvoeren, en dan durven ze nog 55,00 euro inkom vragen. Dat is pas belazeren
Snoey    posted on 01-03-2009 05:41
Een goude regel in de markt: Wat geeft een gek er voor? Dus 55 euro vinden veel mensen niet belazerd.
www.soundcloud.com/ten-hooven
DjVictorF    posted on 01-03-2009 09:44
@ Tekhead: maar dat word verwacht. Dit op die bruiloft was gewoon onverwacht! Ineens poef de muziek zachter..
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
nickbn    posted on 01-03-2009 10:09
Wij hebben in de lokale discotheek ook zo'n kerel. Draait (voor wat je dan nog draaien kan noemen) de meest onlogische volgorde van platen aan elkaar, en dan vindt meneer het nog nodig af en toe er een minuutje of 6 vandoor te glippen om te roken/toiletteren of minipauzetjes te houden. Vind ik geen gezicht, vooral niet als er een plaat gemixed word terwijl meneer weg is! vind ik apengeil! moet ie mij ook eens leren hoe ie dat doet. 
Kevlar    posted on 01-03-2009 11:24
Poster: nickbn
Wij hebben in de lokale discotheek ook zo'n kerel. Draait (voor wat je dan nog draaien kan noemen) de meest onlogische volgorde van platen aan elkaar, en dan vindt meneer het nog nodig af en toe er een minuutje of 6 vandoor te glippen om te roken/toiletteren of minipauzetjes te houden. Vind ik geen gezicht, vooral niet als er een plaat gemixed word terwijl meneer weg is! vind ik apengeil! moet ie mij ook eens leren hoe ie dat doet. 
 Remote control Cool
TheHunter    posted on 01-03-2009 11:54
Haha, remote control ja....
Verkoop mij dan ook maar een CDJ-1000 Remote edition
Yorick    posted on 01-03-2009 14:07
Poster: RiX
Poster: Yorick

Je snapt nog niet dat een bruiloft anders is dan draaien in een club he? Om met de prachtige woorden van Homer te eindigen: "DOH!!!"

Club/Cafe/Bruiloft haald niet uit een dj moet er gewoon zijn en van begin tot eind zijn ding doen vind ik.
Je bent toch het gezicht van de muziek. 

niles    posted on 02-03-2009 11:04
Wat ik bij mij op de zaak (zalenverhuur centrum-achtig iets) wel zie, is dat mensen vooral voor dj's kiezen omdat die dan geen pauze nemen. Een band heeft vaak een gezelligere uitstraling, maar kan niet alle soorten muziek spelen en moet af en toe even op adem komen.

Wel belangrijk is ook wanneer je een pauze houdt. Als dj kan het opzich wel, maar niet als je iedereen aan het dansen hebt. Als je een pauze houdt als iedereen nog lekker kletst is het prima. Maar niet om een uurtje of 9 -10 dan moet je de gezelligheid er toch wel inhebben. Maar als je toch nog bezig bent met je achtergrond muziek, dan kan je best eventjes een mixje opzetten. Maar van 9 tot 1 moet je toch wel gewoon je werk doen!

Dit geld ook voor bandjes, pauzeren als het net gezellig is, is het stomste wat je kan doen. Ben je de hele avond aan het "opbouwen".

Dj's zijn er (voor bruiloften en feesten dan,clubs is weer anders) voor twee dingen: ze hebben veel soorten muziek, en ze hebben geen pauze.

Trouwens, als je zo nodig moet roken ofzo, vraag dan gewoon een dj-buddie meeConfused Die gastjes willen het dolgraag leren en doen, dus waarom niet? Voor die 10 minuten maakt het dan ook niet altijd uit? En wel zo gezellig als je iemand naast je hebt staan...
Tekhead    posted on 02-03-2009 12:09
Poster: Snoeyvan de bed
Een goude regel in de markt: Wat geeft een gek er voor? Dus 55 euro vinden veel mensen niet belazerd.

Niet belazerd, veel mensen die ik ken gaan er niet meer naartoe, dat iemand mij dan maar eens uitlegt wat daarvan de bedoeling is, van die megamix-pauze. En dan die line-up was er niet naar om de prijs te rechtvaardigen, maar eerlijk is eerlijk, er waren ook plus punten te geven aan ID&T aan hun drankbedeling en inkom politiek, aan geen van beide waren er lange wachtrijen.
Ik geef toch liever 50,00 euro aan i love techno, altijd super line-up.
Tekhead    posted on 02-03-2009 12:09
Poster: Snoeyvan de bed

sorry 2x op submit geklikt Cool
User edit by Tekhead on 02-03-2009 @ 12:11:47 (69%)
Mixt-Ape    posted on 02-03-2009 19:24
Ik heb dit zelf nog nooit gedaan. Als ik even moet 'pauzeren' dan is het even supersnel naar de WC gaan en zorgen dat ik op tijd terug ben! Op die manier merkt het publiek er tenminste niks van...
altamira    posted on 03-03-2009 22:05
Bruiloft wordt sowieso al vaker onderbroker voor wat acts etc.. beetje ongepast inderdaad.
Om het moment dat iedereen eet kun je pauze zat houden lijkt me.
RiX    posted on 03-03-2009 22:40
klopt, op het hoogtepunt van de avond kan je als dj niet de boel zacht zetten en pauze gaan houden, maar als je ook nog eens het bruidspaar kent, dan kan je op de vooravond best even pauzeren voor een praatje vind ik.
XMatiC    posted on 04-03-2009 13:02
als ik een 'pauze' neem (voor mij naar de wc of drank halen)
dan doe ik dat als er effe geen ambiance is of zet ik een lange track van 3,4 min op en ga ik mijn
boodschap doen :P
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 04-03-2009 @ 14:52:29 (7%)
ArCee    posted on 05-03-2009 10:29
Vreemde is, live bands doen het regelmatig, even pauze, we zijn zo terug. Vaak, in de kroegen etc waar ik soms kom neemt de deejay dan de pauze voor zijn rekening. Aangezien deejays steeds vaker als artiesten worden gezien, waarom kan een artiest en of band wel pauze nemen maar een deejay niet? Goed, doe het netjes en zorg dan eventueel voor een stukje vervanging zodat de avond doorloopt, dat dan weer wel.
zizox    posted on 05-03-2009 11:50
Even naar de wc zou inderdaad ook kunnen, maar echt pauze gaan houden gaat wel ver, en dan vooral op een bruiloft. Je wordt betaalt om voor de muziek te zorgen en de sfeer erin te houden, zet dan zoals hierboven al gezegd werd een mixje op ofzo, maar het geluid zachter zetten om vervolgens een half uur pauze te houden gaat toch een beetje te ver vind ik.

53 Users online: 15 Guests (38 Unknown)
Pages generated today : 10.927
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.542.747