Poster: dacuba
Waarom ik house draai?
Ten eerste vind ik het erg leuke muziek, met name de vocals spreken me vaak erg aan. Dat mensen het doen om meer boekingen te krijgen vind ik absoluut zever. Ik draai meer de chille house en dan niet de hitjes a la crookers (fidget zoals men 't noemt), dus meer boekingen zal ik er zeker niet door krijgen.
Verder wil ik ook AL mijn muziek legaal proberen te kopen en dan ga ik niet zomaar eens een trance / dnb / dubstep nummertje kopen, simpelweg omdat ik er niet genoeg tracks voor heb.
Ten slotte vind ik alles waar "hard" in voor komt gewoon onzin. Met alle respect voor de DJ's, maar zoiets als hardstyle draaien zou ik nooit kunnen.. gewoon met je kop zitten schudden op 150bpm zonder dat er enigszinds melodie in zit. Maarja, dat is mijn mening..
Minimal & consoorten vind ik dan weer te.. minimaal ;p
Poster: ArCee
Ik draai, koop en luister helemaal geen house
Poster: ccc
House muziek maakt jongeren kapot.
Poster: Convert
Ik wel, maar dat is gewoon puur smaak! Ik VIND house gewoon te sloom zit niet echt pit in.
Poster: Luni-B
Titel zegt het al , Waarom Draaien de meeste house?.. ik zie veel mixjes wat eigelijk alleen maar house is. word het meer gedraaid inde hoop op suc6 ? of is er meer vraag naar? of is het ook wat makkelijker te mixen ( als dat zo is ).. en gelijk een andere vraag , vast al gesteld in ander topic wat draai jij ( betreft GEEN house )
Poster: BastianZo dat was even lezen , Jump in NL? hmm nederland heeft geen jump gekend... , of bedoel je daar de jackel and hide? kinder jumpen op jetix? nee.. Belgi? heeft daar integgen een veel andere Jump/tek dan hier in nederland. maar ben je dan uiteindelijk gestopt er mee omdat het "uit" was of omdat je het zelf gewoon beu was?... iig Bedankt voor je uitgebreide comment
Aan je avatar te zien draai je een beetje richting de jump/tek/hardstyle. Ik heb 2 jaar geleden de overweging gemaakt en ben overgestapt van jump naar house, in het begin was het nog even wennen hoe lager het bpm toch hoe lastiger om te mixen, daarnaast was ik het enorm snelle doormixen ook gewend en niet echt gewend de plaat een beetje te laten uitlopen. Toen der tijd had de jump scene zijn hoogste glorie al gehad (met name in NL) en was het terug op zijn retour, nieuwe platen kopen vond ik vaak ook niks meer aan want het was bijna allemaal 13 in een dozijn wat er op de markt kwam.
Op dat moment kwam er al een groter aanbod aan house dj's, de een wat beter dan de ander. Na verloop van tijd werd dit echt een trend om als dj gelijk house te gaan draaien maar vaak merk ik dan toch wel welke dj's er house draaien om echt mee te doen met derest. Ook worden de 'dutch house' en 'dirty house' (hou aub nou eens op over dat dirty, het is een concept en g??n stijl!) platen enorm eentonig en lijken ze allemaal op mekaar maar dan is het bliepje dit maal de andere richting opgezet.
Wat dan ook weer erg jammer is, is dat als er een vette underground track door de grotere jocks word opgepikt derest allemaal die ene plaat gaat draaien en derest vergeet wat ik echt zonde vind want zo verpest je de hele reputatie van zo'n plaat. Gelukkig is de house scene erg breed en kan het moeilijk opeens uit het niets uit raken zoals bij de jump.
Zelf draai ik tegenwoordig aardig wat deep house en is mijn stijl ook veel softer voor de gemiddelde luisteraar maar zelf herken ik hier meer muziek in dan in een paar tetterende plaatjes van een label waarbij ze amper nog luisteren hoe de plaat klinkt voordat ze hem uit gaan brengen.
Toen Hardwell nog in z'n begin fase van de eclectic beatz (tegenwoordig?alweer een andere en nieuwere sound)?zat toen waren die bliepjes house track echt vet ja maar nu nog steeds zoiets in dezelfde trend voortzetten? Volgends mij moest je altijd zo vernieuwend zijn in de club scene om er tussen uit te springen..
Laatst zat ik ook op een forum wat rond te lezen en noemde iemand de muziek van Dennis Ferrer lounge muziek, maakt mij niet uit mag je lekker zeggen maar wat Dennis Ferrer maakt is toch echt wel iets unieks in de house scene.
Maargoed long story, kan er uren over doorpraten, mijn mening hierover: doe wat je zelf leuk vind en waar je een goed gevoel bij krijgt en draai het niet omdat de mensen dan 'w?l' los gaan, dan kan je net zo goed apres ski mixen.
Poster: Tekhead
Hou toch je onnozele commentaar voor jezelf, ik heb nog nooit muziek gekend die mensen kapot maakt, wel die aanzet geven tot,... maar dat is zeker niet bij house muziek, maar wel bij, en dit zal je niet graag horen, de Karl Kani generatie, rappers, hiphoppers en andere Rnb freeks !Mag ik vragen aan alle leden die niks van de geschiedenis en opmars, en definitie van house niet kennen, gelieve zich te onthouden van onnozele praat en commentaar
Poster: altamiraPoster: Tekhead
Hou toch je onnozele commentaar voor jezelf, ik heb nog nooit muziek gekend die mensen kapot maakt, wel die aanzet geven tot,... maar dat is zeker niet bij house muziek, maar wel bij, en dit zal je niet graag horen, de Karl Kani generatie, rappers, hiphoppers en andere Rnb freeks !Mag ik vragen aan alle leden die niks van de geschiedenis en opmars, en definitie van house niet kennen, gelieve zich te onthouden van onnozele praat en commentaarBeetje jammer dat je de quote in deze niet vatMaar mij lijkt de meest logische verklaring gewoon de populariteit, en daarbij het feit dat het begrip house zo breed is dat elke liefhebben van een beatje en een beukje er wel iets bij kan vinden.Meer werk als house-dj? Lijkt me niet..denk dat het allroundcircuit toch nog het makkelijkste is binnen te komen nou.
Lijkt me niet logisch dat je alleen maar house draait omdat het populair is?
Poster: Xtremer
Dan zou ik toch maar eens goed luisteren. Als jij naar een feest gaat waar de opbouw van house naar hardstyle gaat dan wil ik je wel eens zien kijken het laatste uur
. Mensen gaan meestal volledig uit hun potje op de dansvloer en vind dat het bij house vies tegenvalt, maar das ieder z'n eigen smaak. Als je Hardcore nou melodieloos vind kan ik dat wel begrijpen, maar Hardstyle
Vind het bij house juist zo super kaal, zeker dirty house, helemaal geweldig 2008, maar zit er werkelijk zoveel in?
Poster: Tekhead
Hou toch je onnozele commentaar voor jezelf, ik heb nog nooit muziek gekend die mensen kapot maakt, wel die aanzet geven tot,... maar dat is zeker niet bij house muziek, maar wel bij, en dit zal je niet graag horen, de Karl Kani generatie, rappers, hiphoppers en andere Rnb freeks !Mag ik vragen aan alle leden die niks van de geschiedenis en opmars, en definitie van house niet kennen, gelieve zich te onthouden van onnozele praat en commentaar
Poster: Snoey
Zondag bij jou thuis :D