Waarom house (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FML    posted on 25-02-2009 20:58
Titel zegt het al , Waarom Draaien de meeste house?.. ik zie veel mixjes wat eigelijk alleen maar house is. word het meer gedraaid inde hoop op suc6 ? of is er meer vraag naar? of is het ook wat makkelijker te mixen ( als dat zo is ).. en gelijk een andere vraag , vast al gesteld in ander topic wat draai jij ( betreft GEEN house )
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3

What do you think about Waarom house ??

Vote :   

ArCee    posted on 26-02-2009 08:21
Ik draai, koop en luister helemaal geen house Cool
trustt    posted on 26-02-2009 14:21
verwijderd :p sorry luni-b verkeerd antwoord , ik had niet gezien dat er nog een eerste pagina was in dit topic..
User edit by trustt on 26-02-2009 @ 14:31:47 (100%)
FML    posted on 26-02-2009 14:26
Trustt met alle respect leest het topic nog is goed door Happy, laughing ,, het is een FEIT dat er VEELE malen meer House word GEMIXED dan hardstyles.
dacuba    posted on 26-02-2009 14:51
Waarom ik house draai?

Ten eerste vind ik het erg leuke muziek, met name de vocals spreken me vaak erg aan. Dat mensen het doen om meer boekingen te krijgen vind ik absoluut zever. Ik draai meer de chille house en dan niet de hitjes a la crookers (fidget zoals men 't noemt), dus meer boekingen zal ik er zeker niet door krijgen.

Verder wil ik ook AL mijn muziek legaal proberen te kopen en dan ga ik niet zomaar eens een trance / dnb / dubstep nummertje kopen, simpelweg omdat ik er niet genoeg tracks voor heb.

Ten slotte vind  ik alles waar "hard" in voor komt gewoon onzin. Met alle respect voor de DJ's, maar zoiets als hardstyle draaien zou ik nooit kunnen.. gewoon met je kop zitten schudden op 150bpm zonder dat er enigszinds melodie in zit. Maarja, dat is mijn mening..

Minimal & consoorten vind ik dan weer te.. minimaal ;p
Xtremer    posted on 26-02-2009 14:59
Poster: dacuba
Waarom ik house draai?

Ten eerste vind ik het erg leuke muziek, met name de vocals spreken me vaak erg aan. Dat mensen het doen om meer boekingen te krijgen vind ik absoluut zever. Ik draai meer de chille house en dan niet de hitjes a la crookers (fidget zoals men 't noemt), dus meer boekingen zal ik er zeker niet door krijgen.

Verder wil ik ook AL mijn muziek legaal proberen te kopen en dan ga ik niet zomaar eens een trance / dnb / dubstep nummertje kopen, simpelweg omdat ik er niet genoeg tracks voor heb.

Ten slotte vind  ik alles waar "hard" in voor komt gewoon onzin. Met alle respect voor de DJ's, maar zoiets als hardstyle draaien zou ik nooit kunnen.. gewoon met je kop zitten schudden op 150bpm zonder dat er enigszinds melodie in zit. Maarja, dat is mijn mening..

Minimal & consoorten vind ik dan weer te.. minimaal ;p

Dan zou ik toch maar eens goed luisterenWinking my eye. Als jij naar een feest gaat waar de opbouw van house naar hardstyle gaat dan wil ik je wel eens zien kijken het laatste uurHappy, laughing. Mensen gaan meestal volledig uit hun potje op de dansvloer en vind dat het bij house vies tegenvalt, maar das ieder z'n eigen smaak. Als je Hardcore nou melodieloos vind kan ik dat wel begrijpen, maar HardstyleCool Vind het bij house juist zo super kaal, zeker dirty house, helemaal geweldig 2008, maar zit er werkelijk zoveel in?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Lawrenz    posted on 26-02-2009 15:03
Poster: ArCee
Ik draai, koop en luister helemaal geen house Cool

En je had beloofd naar de In Tha House episodes te luisteren Cool
Ik draai het omdat ik (de meeste) house wat dieper en serieuzer vind dan de hardere stijlen zoals hardstyle of hardcore. De house met de mooie akkoorden en perfecte melodietjes (bijna trance, beetje progressive house) vind ik het mooiste, maar ik kan ook enorm losgaan op de wat simpelere melodietjes. Daarnaast ben je minder moe als je op house staat de bouncen dan op hardstyle :P
Ik probeer ook zoveel mogelijk te kopen en kan uren doorbrengen in de downloadshops, op zoek naar die enorme lekkere tracks die niemand kent!

edit: even reactie op Xtremer. Hardstyle heeft idd meer melodie dan hardcore, maar ik vind hardstyle persoonlijk te druk. Daarnaast is de zogenaamde dirty house heel vaak bagger. De dirty house bastard himself (Vato Gonzalez) vind ik qua produceren enorm achteruitgegaan. Maar goed, als je voor een publiek staat wat van commerciele zooi houdt is het wel is lekker om dat er doorheen te gooien.
User edit by Lawrenz on 26-02-2009 @ 15:05:19 (58%)
Saskia    posted on 26-02-2009 15:04
Ik kan me niet voorstellen dat als je house niet leuk vind je het alleen maar zou draaien omdat het dan misschien meer mensen aanspreekt? Ik denk dat je toch ook wel voor een groot deel muziek draait die je zelf leuk vind. Ik draai zelf voornamelijk house omdat ik het heeeeerlijke muziek vind, lekker om op te dansen, fijn om gewoon te luisteren en je krijgt er meestal de mensen aardig mee op gang.
Convert    posted on 26-02-2009 15:10
Poster: ccc
House muziek maakt jongeren kapot.

Ghehehe,

@ 1:58 :P
FML    posted on 26-02-2009 15:34
even voor de duidelijk heid want ze maken hier weer van een mug een oliefant , ik heb NIET <-- gezegd dat iedereen die house draait het doet om de publiciteit , dus voel je niet aangevallen als je house draait!

Edit:
house is zeker lekker om naar te luisteren maar als ik uitga ga ik liever los , en dan valt toch zwaar tegen vind ik bij house.
User edit by FML on 26-02-2009 @ 15:35:27 (66%)
Stefjuuh    posted on 26-02-2009 15:39
Waar ga je dan op los? Alleen de hardere stijlen?
Convert    posted on 26-02-2009 15:42
Ik wel, maar dat is gewoon puur smaak! Ik VIND house gewoon te sloom zit niet echt pit in. Winking my eye

Maar ik kan me gerust verplaatsen dat mensen er wel los op kunnen gaan Winking my eye
FML    posted on 26-02-2009 15:55
daar voeg ik me bij toe Happy, laughing ...
Lawrenz    posted on 26-02-2009 16:02
Poster: Convert
Ik wel, maar dat is gewoon puur smaak! Ik VIND house gewoon te sloom zit niet echt pit in. Winking my eye

Soms heb ik ook het idee dat een nummer veel te sloom is. Had laatst een track gevonden die op normaal tempo (dus rond de 128 BPM) echt lekker was, maar hij stond oorspronkelijk in 120. En andere tracks voelen ook traag aan als je de originele mix luistert. Als ik draai, draai ik meestal wel op een relatief hoog tempo, of ik mix met een stijgende lijn (elk nummer tijdens het spelen ietsje versnellen).
Bastian    posted on 26-02-2009 16:24
Poster: Luni-B
Titel zegt het al , Waarom Draaien de meeste house?.. ik zie veel mixjes wat eigelijk alleen maar house is. word het meer gedraaid inde hoop op suc6 ? of is er meer vraag naar? of is het ook wat makkelijker te mixen ( als dat zo is ).. en gelijk een andere vraag , vast al gesteld in ander topic wat draai jij ( betreft GEEN house )

Aan je avatar te zien draai je een beetje richting de jump/tek/hardstyle. Ik heb 2 jaar geleden de overweging gemaakt en ben overgestapt van jump naar house, in het begin was het nog even wennen hoe lager het bpm toch hoe lastiger om te mixen, daarnaast was ik het enorm snelle doormixen ook gewend en niet echt gewend de plaat een beetje te laten uitlopen. Toen der tijd had de jump scene zijn hoogste glorie al gehad (met name in NL) en was het terug op zijn retour, nieuwe platen kopen vond ik vaak ook niks meer aan want het was bijna allemaal 13 in een dozijn wat er op de markt kwam.

Op dat moment kwam er al een groter aanbod aan house dj's, de een wat beter dan de ander. Na verloop van tijd werd dit echt een trend om als dj gelijk house te gaan draaien maar vaak merk ik dan toch wel welke dj's er house draaien om echt mee te doen met derest. Ook worden de 'dutch house' en 'dirty house' (hou aub nou eens op over dat dirty, het is een concept en géén stijl!) platen enorm eentonig en lijken ze allemaal op mekaar maar dan is het bliepje dit maal de andere richting opgezet.

Wat dan ook weer erg jammer is, is dat als er een vette underground track door de grotere jocks word opgepikt derest allemaal die ene plaat gaat draaien en derest vergeet wat ik echt zonde vind want zo verpest je de hele reputatie van zo'n plaat. Gelukkig is de house scene erg breed en kan het moeilijk opeens uit het niets uit raken zoals bij de jump.

Zelf draai ik tegenwoordig aardig wat deep house en is mijn stijl ook veel softer voor de gemiddelde luisteraar maar zelf herken ik hier meer muziek in dan in een paar tetterende plaatjes van een label waarbij ze amper nog luisteren hoe de plaat klinkt voordat ze hem uit gaan brengen.

Toen Hardwell nog in z'n begin fase van de eclectic beatz (tegenwoordig alweer een andere en nieuwere sound) zat toen waren die bliepjes house track echt vet ja maar nu nog steeds zoiets in dezelfde trend voortzetten? Volgends mij moest je altijd zo vernieuwend zijn in de club scene om er tussen uit te springen..

Laatst zat ik ook op een forum wat rond te lezen en noemde iemand de muziek van Dennis Ferrer lounge muziek, maakt mij niet uit mag je lekker zeggen maar wat Dennis Ferrer maakt is toch echt wel iets unieks in de house scene.

Maargoed long story, kan er uren over doorpraten, mijn mening hierover: doe wat je zelf leuk vind en waar je een goed gevoel bij krijgt en draai het niet omdat de mensen dan 'wél' los gaan, dan kan je net zo goed apres ski mixen.
User edit by Bastian on 26-02-2009 @ 16:26:59 (5%)
dacuba    posted on 26-02-2009 16:28
@ Extremer;

Allereerst moet ik je al bekennen dat ik het verschil tussen hardstyle en hardcore niet ken. Sorry als ik je daarmee "beledig", maar ik weet het gewoon niet :D. Misschien als ik 't hoor dat ik ze kan onderscheiden maar dat betwijfel ik.Om te reageren op je reactie: heel dat "dirty" house is ook zo'n hype(je) geweest imho. Ik praat hier enkel en alleen over "mijn" house, die ik dan ook draai.

Daarin komt muziek van Soulsearcher, Axwell, C-MOS, Arno Cost, Pryda en dergelijke in voor. Niet zozeer wat "nu" een hype is, maar puur en alleen wat IK graag hoor. Als mensen daar niet op los kunnen gaan kan ik dat heel goed begrijpen (ik heb 'tzelfde gevoel bij andere genres), maar ik vind het dan ook weer geweldig als ik filmpjes bekijk van grote artiesten die dmv die "kale" muziek een publiek helemaal naar 't hoogtepunt te brengen.

Soms blader ik dan ook in m'n map en zie ik een nummertje waarvan ik denk "waarom heb ik dat in hemelsnaam gekocht", waarschijnlijk omdat het toen een beetje cool was, maar wat ik na verloop van tijd helemaal niet (meer) leuk vind Happy, laughing
User edit by dacuba on 26-02-2009 @ 16:30:42 (75%)
FML    posted on 26-02-2009 16:49
Poster: Bastian

Aan je avatar te zien draai je een beetje richting de jump/tek/hardstyle. Ik heb 2 jaar geleden de overweging gemaakt en ben overgestapt van jump naar house, in het begin was het nog even wennen hoe lager het bpm toch hoe lastiger om te mixen, daarnaast was ik het enorm snelle doormixen ook gewend en niet echt gewend de plaat een beetje te laten uitlopen. Toen der tijd had de jump scene zijn hoogste glorie al gehad (met name in NL) en was het terug op zijn retour, nieuwe platen kopen vond ik vaak ook niks meer aan want het was bijna allemaal 13 in een dozijn wat er op de markt kwam.

Op dat moment kwam er al een groter aanbod aan house dj's, de een wat beter dan de ander. Na verloop van tijd werd dit echt een trend om als dj gelijk house te gaan draaien maar vaak merk ik dan toch wel welke dj's er house draaien om echt mee te doen met derest. Ook worden de 'dutch house' en 'dirty house' (hou aub nou eens op over dat dirty, het is een concept en g??n stijl!) platen enorm eentonig en lijken ze allemaal op mekaar maar dan is het bliepje dit maal de andere richting opgezet.

Wat dan ook weer erg jammer is, is dat als er een vette underground track door de grotere jocks word opgepikt derest allemaal die ene plaat gaat draaien en derest vergeet wat ik echt zonde vind want zo verpest je de hele reputatie van zo'n plaat. Gelukkig is de house scene erg breed en kan het moeilijk opeens uit het niets uit raken zoals bij de jump.

Zelf draai ik tegenwoordig aardig wat deep house en is mijn stijl ook veel softer voor de gemiddelde luisteraar maar zelf herken ik hier meer muziek in dan in een paar tetterende plaatjes van een label waarbij ze amper nog luisteren hoe de plaat klinkt voordat ze hem uit gaan brengen.

Toen Hardwell nog in z'n begin fase van de eclectic beatz (tegenwoordig?alweer een andere en nieuwere sound)?zat toen waren die bliepjes house track echt vet ja maar nu nog steeds zoiets in dezelfde trend voortzetten? Volgends mij moest je altijd zo vernieuwend zijn in de club scene om er tussen uit te springen..

Laatst zat ik ook op een forum wat rond te lezen en noemde iemand de muziek van Dennis Ferrer lounge muziek, maakt mij niet uit mag je lekker zeggen maar wat Dennis Ferrer maakt is toch echt wel iets unieks in de house scene.

Maargoed long story, kan er uren over doorpraten, mijn mening hierover: doe wat je zelf leuk vind en waar je een goed gevoel bij krijgt en draai het niet omdat de mensen dan 'w?l' los gaan, dan kan je net zo goed apres ski mixen.
  Zo dat was even lezen , Jump in NL? hmm nederland heeft geen jump gekend... , of bedoel je daar de jackel and hide? kinder jumpen op jetix? nee.. Belgi? heeft daar integgen een veel andere Jump/tek dan hier in nederland. maar ben je dan uiteindelijk gestopt er mee omdat het "uit" was of omdat je het zelf gewoon beu was?... iig Bedankt voor je uitgebreide comment Happy, laughing
altamira    posted on 26-02-2009 17:36
Poster: Tekhead
Hou toch je onnozele commentaar voor jezelf, ik heb nog nooit muziek gekend die mensen kapot maakt, wel die aanzet geven tot,... maar dat is zeker niet bij house muziek, maar wel bij, en dit zal je niet graag horen, de Karl Kani generatie, rappers, hiphoppers en andere Rnb freeks !

Mag ik vragen aan alle leden die niks van de geschiedenis en opmars, en definitie van house niet kennen, gelieve zich te onthouden van onnozele praat en commentaar

Beetje jammer dat je de quote in deze niet vat Winking my eye

Maar mij lijkt de meest logische verklaring gewoon de populariteit, en daarbij het feit dat het begrip house zo breed is dat elke liefhebben van een beatje en een beukje er wel iets bij kan vinden.

Meer werk als house-dj? Lijkt me niet..denk dat het allroundcircuit toch nog het makkelijkste is binnen te komen nou.
Saskia    posted on 26-02-2009 18:05
Poster: altamira
Hou toch je onnozele commentaar voor jezelf, ik heb nog nooit muziek gekend die mensen kapot maakt, wel die aanzet geven tot,... maar dat is zeker niet bij house muziek, maar wel bij, en dit zal je niet graag horen, de Karl Kani generatie, rappers, hiphoppers en andere Rnb freeks !

Mag ik vragen aan alle leden die niks van de geschiedenis en opmars, en definitie van house niet kennen, gelieve zich te onthouden van onnozele praat en commentaar
Beetje jammer dat je de quote in deze niet vat Winking my eye

Maar mij lijkt de meest logische verklaring gewoon de populariteit, en daarbij het feit dat het begrip house zo breed is dat elke liefhebben van een beatje en een beukje er wel iets bij kan vinden.

Meer werk als house-dj? Lijkt me niet..denk dat het allroundcircuit toch nog het makkelijkste is binnen te komen nou.

Lijkt me niet logisch dat je alleen maar house draait omdat het populair is?

Snoey    posted on 26-02-2009 18:15
Poster: Xtremer

Dan zou ik toch maar eens goed luisterenWinking my eye. Als jij naar een feest gaat waar de opbouw van house naar hardstyle gaat dan wil ik je wel eens zien kijken het laatste uurHappy, laughing. Mensen gaan meestal volledig uit hun potje op de dansvloer en vind dat het bij house vies tegenvalt, maar das ieder z'n eigen smaak. Als je Hardcore nou melodieloos vind kan ik dat wel begrijpen, maar HardstyleCool Vind het bij house juist zo super kaal, zeker dirty house, helemaal geweldig 2008, maar zit er werkelijk zoveel in?

Dat was goed te zien op de DJR meeting toen jij der ff hardstyle ingooide. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
FML    posted on 26-02-2009 18:37
offtopic : waneer is volgende meeting (A)?
User edit by FML on 26-02-2009 @ 18:37:18 (35%)
Snoey    posted on 26-02-2009 18:45
Zondag bij jou thuis :D
ccc    posted on 26-02-2009 18:46

Wat nou onnozel commentaar? Het is toch zo, dominee Dimitri zegt het em zelf.

Als jij de geschiedenis niet kent kun jij misschien beter jezelf onthouden van dit onnozel commentaar. Cool

FML    posted on 26-02-2009 18:51
Poster: Snoey
Zondag bij jou thuis :D

Cool , ben toch met de carnaval ziek geweest dus bier is er nog genoeg!

Houd het topic een beetje netjes! , ieder heeft zijn eigen Mening!
Snoey    posted on 26-02-2009 18:52
Volgens mij is het de drugs die mensen naar de klote helpt. Volgens mij is drugs een algemeen erkend probleem. Met andere worden gaan overal mensen naar de klote en dat zij toevallig van muziek houden is dan toeval.

Maar als je het van een andere kant wilt zien: Mensen willen steeds langer doorfeesten en zich mengen in de cultuur. Zij gaan de drugs ook gebruiken terwijl ze dat anders nooit gedaan zullen hebben.

Hieruit kan je dan weer opmaken dat een groot deel van de personen niet door de muziek maar doordat ergens bij willen horen gaan gebruiken.

Dus zeggen dat door muziek mensen kapot gaan is net zo kortzichtig als vertellen dat dat commentaar onnozel is. 

FML    posted on 26-02-2009 18:57
volgensmij ging de opmerking om de titel van een house liedje ? of igg zon liedje waar in ze dat zeggen kan ik me wel herrineren
User edit by FML on 26-02-2009 @ 18:59:31 (100%)

36 Users online: 13 Guests (23 Unknown)
Pages generated today : 13.669
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.992.203