Buiten de deur draaien
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Leoo    posted on 25-02-2009 12:24
As vrijdag draai ik op een verjaardag in de musicon in den haag. Ik neem mijn pioneer set mee.. (monitor)speakers etc hebben ze daar. Ik ben me nu aan het voorbereiden en wilde eigenlijk nog weten van meer ervaren dj's.. waar moet ik nog op letten/rekening mee houden op het gebied van:

Elektriciteit (ik heb een geaard stekkerblok die ik gewoon op de netspanning zet uit de muur, is dat juist?)
Geluid
Positie speakers.. en noem maar op.. als er aandachtspunten zijn gaarne hier posten.

Mvg, Leo

What do you think about Buiten de deur draaien ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 25-02-2009 12:46
Afspraak, dat als er iets gebeurt met uw pioneer set, dat zij dit vergoeden..
Het zal niet de 1ste keer zijn dat er verkeerde spanning uit het stopcontact komt, of dat er iemand een glaasje bier oid over je set gooit.

Dus stel een contract op waarin staat, bij enige schade aan mijn geluidsmateriaal, wordt dit vergoed met de reparatie/nieuwkoop prijs ofzoiets.
dj2dj.nl
DJADMIN    posted on 25-02-2009 12:58
Inderdaad, zorg dat vergoeding en verzekering geregeld is van te voren !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Illusion    posted on 25-02-2009 13:04
Klopt. Maak een papiertje, zet erin dat schade die wordt veroorzaakt door hen, of door een ander, door de organisatie, of die persoon wordt vergoed. En laat ze een handtekening zetten.

Gewoon zorgen dat dat niet verkeerd kan gaan. Heb zoo vaak gehoord, dat anderen iets hebben gesloopt, en vervolgens later zeggen da ze het niet hebben gedaan. Probeer deze omstandigheden te voorkomen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Leoo    posted on 25-02-2009 15:07
En wat de stroomvoorziening betreft?.. Ik neem zelf een geaard stekkerblok mee met 5 slots..en als ik die gewoon in het stopcontact steek daar moet het geen probleem zijn toch?

*tnx voor de tips verder*
Milo    posted on 25-02-2009 18:15
als je maar oplet dat je niet over de grens van het stekkerblok gaat maar dat zal niet gebeuren als je alleen je pio setje er op gooit Winking my eye
DPro    posted on 25-02-2009 18:36
Kijk dat je een goeie afspraak met hun hebt qua plaats en wie verantwoordelijk is voor de apperatuur als een maloot die wil verdrinken.
 Verders weet wat voor aansluitingen je tegenkomt qua signaal (had vernomen dat je puur je dj set (cd spelers + mixer) er neer wil ploffen. (neem voor de uitgangen verschillende verloopjes mee naar cinch, xlr en jack). Eventueel wat extra verlengkabel voor signaal en stroom. Als je de stroom niet vertrouwd en geen stroommeter hebt steek dan eerst een lampje in en test 't hiermee (nieuw lampje is inmiddels toch nog goedkoper dan een dj set Winking my eye). en ga zelf natuurlijk niet pal voor de speakers staan en natuurlijk betaald krijgt...CoolSucces ermee Cool
Leoo    posted on 28-02-2009 10:42
Nou het is allemaal prima verlopen, er was een zeer behulpzame geluidsman en alles ging op rolletjes. Het was een goeie ervaring om eens on the road te gaan met al je dure spulletjes:P Zo af en toe gevraagd of iemand zijn drankje van de dj tafel wilde halen maar verder no problemo! Kreeg nog leuke reacties van het personeel daar en een dj die daar ook was dat het goed was gegaan en strak gemixt was.. daar kun je weer mee vooruit.
XMatiC    posted on 02-03-2009 16:08
Vergoeding & verzekering zeker regelen : toen ik op een fuif draaide (afgelopen zaterdag),
was ik even naar de wc en er waren mensen aan het prullen aal mijn gear.
nu is 1 cd-player stuk Unhappy Dus vergoeding zeker regelen !
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 02-03-2009 @ 16:09:18 (8%)
dacuba    posted on 02-03-2009 18:08
XMatic, waar draai jij dan?
XMatiC    posted on 03-03-2009 19:22
Poster: dacuba
XMatic, waar draai jij dan?

Sorry dat ik even off ga
op moment heb ik niks meer op me agenda
vorigeweek dinsdag top40 @ zeerovers bal  (had ik je gezegt) &
een prive feest draaide ik groove

Ik wil wel zelf iets organiseren maar dan moet ik eerst wat sparen

onn
maak zoiezo tegen de organisator :
als iemand er aan heeft gezeten of ...
is dat voor jullie
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 03-03-2009 @ 19:56:41 (76%)

This is an old Topic

No new postings for 6.036 days.
 Post CommentThat would be 201.2 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

315 Users online: 248 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 8.389
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.757.861