db technologies arena 15
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vibemaster-D    posted on 23-02-2009 17:25
ik heb zelf een klein speakersetje wat aan vervaning toe is, het eerste wat ik wil vervangen is de toppen.
het doel van de speakers
* kunnen dienen als DJ monitor voor als ik zware sets als PA gebruik (master md7 enz)
* kunnen dienen als Fullrange speaker voor kleine eventjes zonder subs
* kunnen dienen in een f.o.h. als topjes
* kunnen dienen als podium monitor nu heb ik 1200 euro ter beschikking, en dacht eerlijk gezegd eerst aan 4 behringer B1520 pro's waarom ze zijn samen 1000 euro dan heb ik 4 toppen en ook gelijk 4 monitors voor in de band waar ik speel. en ik heb nu 2 subs van behringer E1800X. maar toen viel mijn oog op de db arena deze is qua vermogen een stuk lichter maar z'n spl is veel hoger dan die van de behringer. mijn huidige toppen zijn nu 96 db. die behringers 95 db, die arena's 129 db.

nogmaals ik wil geen discussie veroorzaken over speakers ik heb daar vind ik zelf niet genoeg verstand van hoe het precies werkt, ik weet hoe ik ze aansluit ik weet dat je niet in de clip moet draaien en dat ik op grote feestjes graag met een master md7 of sa p26 set draai. deze arena's tot hoeveel personen zou je hier mee doen. en hoe liggen ze qua kwaliteit. ik vind bijvoorbeeld RCF art's niet echt mooi klinken ze gaan ontzettend hard maar dan vind ik HK toppen mooier klinken. hoe zit het met deze jongens. (het makkelijkste is natuurlijk langs de winkel gaan maar over internet bestel ik ze een heel stuk goedkoper en ik zit precies in een uithoek van westbrabant waar geen shops zijn met goed spul).

owja ook niet onbelangrijk de versteker (die is 2 jaar oud gaat dus ook niet weg)
Crown XLS 602D --> 380 watt @ 8 ohm, 600 watt @ 4 ohm.hier de specs van de speakers.

Wegens de krachtige basweergave en de compression driver met 1.4" voice coil, is de ARENA15 de juiste keuze voor fullrange toepassingen, en overtuigd door accurate weergave en een hoge SPL van 129dB. Als actief gescheiden systeem kan de ARENA15 ook uitstekend met de ARENA SW18 subwoofer gecombineerd worden.   
dB Technologies ARENA 15 features: 
  • power (RMS): 400 W 
  • power (PRG): 800 W 
  • luidsprekers: 15" woofer, 2.5" voice coil, 1" comp. driver, 1.4" coil 
  • frequentie response (-3dB): 80 - 19000 Hz 
  • SPL max.: 129 dB 
  • crossover: 2000 Hz 
  • dispertion angle: 90° x 40° 
  • aansluitingen (in/out): 2x Neutrik Speakon 
  • impedantie: 8 ohm 
  • fly points: 12x M10 
  • statiefflens / handvat: 35mm / 1x zijdelings 
  • afmetingen (BxHxD): 458 x 710 x 453 mm 
  • gewicht: 23,7 kg 

db arena 15 = €470
Behringer B1520 pro = €250

4 db's = €1880
4 behringers = €1000

wie kan mij goed advies geven of eventueel alternatieven geven. kijk stel ik heb voor 1400 euro een droomset dan spaar ik wel even door, maar het moet niet gelijk veel te duur worden.

groetjes Vibemaster
User edit by Vibemaster-D on 24-02-2009 @ 10:57:41 (6%)

What do you think about db technologies arena 15 ??

Vote :   

Yorick    posted on 23-02-2009 23:10
Heb je een link naar de betrefende speakers?
A-flex    posted on 24-02-2009 12:21
Ik zou voor de DB's Gaan Koop desnoods in 2 keer. Dan heb je er ook 4. Op mijn werk hebben we nu ook een line arry en ook 2 toppen staan als monitor. Dit is de laatste update van geluid dat ze aangekocht hebben. En moet zeggen dat het mooi klinkt en ook die monitortjes gaan enorm hard Cool en toch blijven ze mooi klinken. Ook de kwaliteit van de kast en componenten zal veel hoger liggen dan bij die behringers. Wat soms niet onderschat moet worden oen the road. Ook kwa levensduur. Ik heb hier ook EV kasten staan van een jaar of 7 oud en die klinken nog altijd  als nieuw. Kan goed zijn dat na een jaar of 2 die behringer toppen al een pak van hun geluidskwaliteit verlorn zijn.

Hoop dat dit je een beetje helpt met je keuze te maken.  
User edit by A-flex on 24-02-2009 @ 12:21:33 (1%)
Flexii    posted on 24-02-2009 14:54
Db heeft een betere kwaliteit dat zie je vrij snel aan de specs, wat ook zwaar meeteld is het materiaal waar de kast van gemaakt is,, hout klinkt stukken beter dan kunststof, en MDF klinkt nog beter
HouseArrest    posted on 02-03-2009 18:03
Kijk ook eens naar de Mackie SRM-450 series.

Zeer mooie speakertjes, die actief zijn, lekker hard kunnen, zuiver geluid weergeven, en een prima prijs kwaliteit verhouding hebben.

€450,00 per stuk

Een iets goedkoper alternatief is de Tapco TH-15A. Een 15 inch actieve speaker die ontworpen is door het team van Mackie.
Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed, want deze speakertjes zitten op een bedrag van plusminus €255,00 per stuk

Beide speakers zijn als full-range kastjes te gebruiken, evenals monitors en als tops.

Hopelijk heb je iets aan deze tip Happy, laughing

Flexii    posted on 02-03-2009 19:44
Poster: HouseArrest
Kijk ook eens naar de Mackie SRM-450 series.

Zeer mooie speakertjes, die actief zijn, lekker hard kunnen, zuiver geluid weergeven, en een prima prijs kwaliteit verhouding hebben.

€450,00 per stuk

Een iets goedkoper alternatief is de Tapco TH-15A. Een 15 inch actieve speaker die ontworpen is door het team van Mackie.
Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed, want deze speakertjes zitten op een bedrag van plusminus €255,00 per stuk

Beide speakers zijn als full-range kastjes te gebruiken, evenals monitors en als tops.

Hopelijk heb je iets aan deze tip Happy, laughing

DB Arena 15's gaan een stuk harder dan mackie srm450's hoorWinking my eye Daarbij zoals ik in bovenstaande post al opmerkte klinken houten kasten beter dan kunststof kasten,, maar het is natuurlijk maar net wat je wil, passief of actief,, 12' of 15' al zijn de Arena's ook in 10 en 12 inch en die dingen gaan behoorlijk hard, en het mooie is ze zijn licht wat weer zeer fijn is voor een drive-in dj, al zijn de mackies ook licht
HouseArrest    posted on 03-03-2009 14:48
Oke sorry Vibemaster, denk iets te snel overheen gelezen, maar hou ze even in gedachte Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.023 days.
 Post CommentThat would be 200.8 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

234 Users online: 126 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 81.566
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.603