[M] 1e PC mix, + mening (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 23-02-2009 08:39
naja even een korte uitleg,

ik ben gevraagd om een soort 'megamix' in elkaar te flansen,
dit is voor een feest (met een richtlijn naar house) van een vriend van mij, wat elke keer uitverkocht is, en nu is er een 'sensation' thema, (en nee, dit is niet in de Hmh in rotterdamWinking my eye )

ik ga zelf die avond licht doen/verzorgen/regelen/opbouwen, dus er zitten ook stukken in de megamix die voor de laser show zijn (zoals: jordan baker - explode)

ik ben nog opzoek naar sensation samples, om erin te kunnen plakken... bijv: the megamix, of: laser sequince activated.

maargoed, dit plak ik er later in, ook word er een video bij gemaakt voor op de schermen.

op het feest feest zelf, pitch ik hem een beetje op, zodatie niet zo langzaam is zoals nuHappy, laughing, is makkelijker om dat te plekken te doen dan om alles te gaan veranderen.

net dus even lekker gespeelt, en dit is de 1e die ik opgeslagen heb.. tevens de 1e opgeslagen mix die ik ooit gemaakt heb:P

mocht je nou zoiets hebben: DAT nummer moet er echt in, meld het evenHappy, laughing ga ik kijken of ik er wat mee kan,

hij is nog lang niet af, ik zoek nog iets waarmee ik chuckie- let the bass kick nog even mee kan afkappen (vind ik iets te lang duren), maargoed, dit is dan ook de echte 1e mix die ik opgeslagen en nog niet bewerkt heb,

Chucky - latin feeling is het laatste nummer tot nu toe, dus mocht je er vanaf daar genoeg van hebben, kan je hem gewoon wegklikkenHappy, laughing

groetjes,

link in hidden messageHappy, laughing

(en laat even commentaar achterHappy, laughing)

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 01-03-2009 @ 09:36:15 (88%)

What do you think about [M] 1e PC mix, + mening ??

Vote :   

dj_Schadde    posted on 23-02-2009 11:58
chek
gizzy    posted on 23-02-2009 12:03
check
_Ivan_    posted on 23-02-2009 12:43
tjek!

Ik heb em ef vlug geluisterd. Ik zou zelf een andere voorstelling hebben van een megamix. Je laat de nummers echt in elkaar overlopen en met Sensation bijvoorbeeld worden ze er van de hak op de tak in een keer goed erin gegooid. Verder vind ik Explode er nou niet heel goed in passen, er zijn vast ook andere nummers waar je met lasers iets gaafs kunt doen. Overigens werd die acapella voor Explode er niet op het goede moment in gegooit.
Hoe heb je deze mix in elkaar gezet? Met de pc? Of met welke gear?
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 23-02-2009 @ 12:59:26 (100%)
Stefjuuh    posted on 23-02-2009 12:52
ik zet um zo ff op mn iPod.. moet toch nog een leuk mixje hebben op de fiets..
Tomazos    posted on 23-02-2009 18:16
Poster: _Ivan_
tjek!

Ik heb em ef vlug geluisterd. Ik zou zelf een andere voorstelling hebben van een megamix. Je laat de nummers echt in elkaar overlopen en met Sensation bijvoorbeeld worden ze er van de hak op de tak in een keer goed erin gegooid. Verder vind ik Explode er nou niet heel goed in passen, er zijn vast ook andere nummers waar je met lasers iets gaafs kunt doen. Overigens werd die acapella voor Explode er niet op het goede moment in gegooit.
Hoe heb je deze mix in elkaar gezet? Met de pc? Of met welke gear?

dat hak op de tak van explode heb ik express gedaan, hier kan ik met licht wel wat mee, en als je sugesties heb voor andere vette laser nummers.. zijn altijd welkomHappy, laughing

ik heb deze mix in elkaar gezet met de pc,
toch vind ik het met Gear veeeel en veeeel makkelijker, dit is ook me 1e pc mixje,

ik heb deze mix express met pc gemaakt, zodat ik makkelijk het 1 en ander kan veranderenHappy, laughing, duurd wel wat langer als een live opname
LouisCasper    posted on 23-02-2009 23:17
check
http://www.louiscasper.com
LouisCasper    posted on 23-02-2009 23:26
Ik vind 't wel een leuk mixje hoor! Zeker voor een eerste!Winking my eye
Maar als het thema 'sensation' is dan hoort This Is Sensation van Sander Kleinenberg er natuurlijk wel in he!Winking my eye
http://www.louiscasper.com
Crazy    posted on 23-02-2009 23:46
checkk
Tomazos    posted on 24-02-2009 00:08
heb hem al wat aangepast,

mix duurde naar mijn idee ook te lang, en dan word het 'langdradig'

dus even aangepastHappy, laughing, toch vind ik live mixen makkelijker dan met de pc:P lol,

mix is echt bedoeld voor de hele licht show..
voordat de megamix begint voeg ik er nog wat geluiden toe, dat het echt helemaal donker in de zaal is,

hele zoot plasma's en beamers , dus ga er ook een video overheen maken,
met een stem e.d (die ik nog moet maken),

het word een heel totaal plaatje, en daar is die mix maar een klein onderdeel vanHappy, laughing

nadeel van de lokatie is dat het plafond best laag is (3,60), en ook niks aan het plafond kan hangen..

wel is er een dj toren midden in de zaal, die komt ook vol te staan met licht e.d, en ik het al beetje een podium ontworpen:

komen ook nog ledtubes,en licht effecten in, co2 kanonnen + stuk of 3 full color lasers met een zwaar overbodige/overdreven wattage (bedrijf gaat de lasers verzorgen) want ja, een laser van 500mw, of 1000mw is geen aandacht trekkende 'show'

ik had ook wat voor midden in de zaal ontworpen:

maar dat gaat niet lukken denk ik, aangezien die movingheads dan net boven hoofdhoogte komen te hangen, ivm hoogte van plafond.. dus denk dat die licht installatie in de zaal niks word,

er zit ook een limiet aan, niet zozeer kwa geld, maar kwa verlichting, aangezien de lokatie maar 2x 16 ampere aansluitingen heeft. dus paar stroboscopen of blinders teveel en je zit er alweer bijna tegen aan,

vandaar dat ik gewoon veel movingheadjes pak (martin mac 250 krypton+mac 300 wash), en strobo's gewoon via de movingheads,
User edit by Tomazos on 24-02-2009 @ 00:28:01 (100%)
_Ivan_    posted on 24-02-2009 13:49
Kun je de aangepaste versie nog eens online zetten?
Feel&.Celebrate.Life!
Saskia    posted on 24-02-2009 14:09
tjekkeee
phradox    posted on 24-02-2009 17:34
check
OneSixty    posted on 24-02-2009 17:52
Poster: Tomazos
vandaar dat ik gewoon veel movingheadjes pak (martin mac 250 krypton+mac 300 wash), en strobo's gewoon via de movingheads,

ledparren voor toch een beetje basislicht ?
Saskia    posted on 24-02-2009 18:03
ik vind het een lekkere mix Happy, laughing
sven26    posted on 24-02-2009 21:55
check
Tomazos    posted on 24-02-2009 22:28
Poster: Lightzone

ledparren voor toch een beetje basislicht ?

ik had in een eerdere lichtshow heel veel led parren zitten, ,maar zijn vrij storings gevoelig (heb er 1x flink mee lopen kloten met die storing, hele dmx net dat wegviel.. opgelost door eerst de heads aan te sluiten, en achter de heads pas de ledparren, met een dmx splitter ertussen en een 'plug/stop' aan het einde.

dus als ik led parren neem, dan komen die op een aparte universeHappy, laughing,
Snoey    posted on 24-02-2009 22:52
check
www.soundcloud.com/ten-hooven
Twister    posted on 24-02-2009 22:52
Lekkere mix!
Klinkt lekker.

Ik vond Rap das armas niet zo lekker erin komen. maar dat maak je met de rest wel weer goed. vooral Jordan En baker kun je veel met licht doen..

zoals ik in nieuwe berichten lees, vinden ze het nog niet helemaal geschikt voor een megamix met een vette lichtshow erom heen. Ik ben van mening dat ze wel een beetje gelijk hebben...

Ik denk dat je met wat effecten c.q songkeuze ook je licht erop kan laten spelen. Zoals bij Jordan en Baker: eerst heel rustig gaat en ineens BAM!
Je gebruikt wel fade in/out en dat klinkt goed, maar na de fade-in is het toonhoogte gelijkmatig. hierdoor vind ik het niet echt uitspringen, net zoals je dat wel hebt bij 8:08 min.

Kortom
Goed nummer ook om op cd te hebben of in kroeg ofzo, maar ik vind het nog niet geschikt genoeg voor een lichtspektakel.

edit:
Ik was benieuwd. hoe maak je die mooie afbeelding van het lichtopbouw. is echt vet gemaakt, vind ik
Maar je zit met stroomprobleem en geld was het probleem niet. dus als je een stroomapparaat (ben ff naam kwijt :P haha) leent. misschien kun je dan wat meer.
Verder idd slim, om vanuit de zaal te doen. Anders zou je ook vanuit de hoeken (weet de oppervlakte niet zo) het kunnen plaatsen. en bij een fade, kun je vanuit de hoek richting draaitafels het licht schuiven, of juist andersom Winking my eye)

Maar het komt vast en zeker goed!
Groetjes

User edit by Twister on 24-02-2009 @ 23:49:50 (100%)
Tomazos    posted on 24-02-2009 23:01
ben nu die samples er aan het inplakken,Happy, laughing

zometeen komt de 2e editHappy, laughing
Snoey    posted on 24-02-2009 23:09
Vocaal van 'Rap das armas' vanaf 1:20 verkeerd ingelooped. Lekkerder om het begin van het para en die toonladder af te gaan zoals men het gewend is, inplaats hem midden in te knippen en te loopen. Het 'you now are rocking with the best' door het andere vocaal heen maakt het onoverzichtelijk en verwarring waar je naar moet luisteren. Daarnaast is die ook een tel telaat ingeloopt. Mix tussen 'Rap das armas' en 'Let the bass kick' kan wel wat spannender. Let ook op je geluid van de verschillende tracks, want 'let the bass kick' knalt er niet lekker hard in. Tussen chuckie en die plaat daarna een zeer dooie overgang. In de 8e minuut het 'rocking with the best' opnieuw niet goed ingesampled. 

Jordan & Baker, leuke en een zeer verrassende platenkeuze (y) 

Voor iemand die dit met cd spelers doet doe je het zeker niet slecht en vele doen je absoluut niet na.
Maar voor een megamix vind ik dit niet goed genoeg. Ik raad je dan ook aan om dat met software te doen zoals Ableton Live. Dan kan je alles netjes in elkaar schuiven en de samples erop plakken. Ook het geluid naar jou wensen helemaal instellen. En je kan ook je platen editen om dooie momenten uit nummers te knippen om het tempo in de mix te houden. 

Ik zie ook dat je veel moeite doet met de lichtshow en het zal toch zonde zijn als je dan deze mix wilt gebruiken als de megamix met een vette lichtshow. 

Succes der mee!

Yorick    posted on 24-02-2009 23:45
Laat maar even komen

Update..

Leuk dat je co2 wilt gaan gebruiken maar hoe of waar wil je ze gaan gebruiken.. Als je er recht onder staat bevries je en krijg je geen adem maar. 

De mix is leuk bedacht maar zitten nog paar kleine foutjes in die nog wel afgewerkt mogen worden. Voor algemene/conventioneel zou je ik ook ledparren aanraden. Kost niet veel watt en komt soms een best een berg (vooral lelijk ) licht uit.
User edit by Yorick on 24-02-2009 @ 23:47:18 (100%)
Tomazos    posted on 25-02-2009 00:42
Poster: Snoey
Vocaal van 'Rap das armas' vanaf 1:20 verkeerd ingelooped. Lekkerder om het begin van het para en die toonladder af te gaan zoals men het gewend is, inplaats hem midden in te knippen en te loopen. Het 'you now are rocking with the best' door het andere vocaal heen maakt het onoverzichtelijk en verwarring waar je naar moet luisteren. Daarnaast is die ook een tel telaat ingeloopt. Mix tussen 'Rap das armas' en 'Let the bass kick' kan wel wat spannender. Let ook op je geluid van de verschillende tracks, want 'let the bass kick' knalt er niet lekker hard in. Tussen chuckie en die plaat daarna een zeer dooie overgang. In de 8e minuut het 'rocking with the best' opnieuw niet goed ingesampled. 

Jordan & Baker, leuke en een zeer verrassende platenkeuze (y) 

Voor iemand die dit met cd spelers doet doe je het zeker niet slecht en vele doen je absoluut niet na.
Maar voor een megamix vind ik dit niet goed genoeg. Ik raad je dan ook aan om dat met software te doen zoals Ableton Live. Dan kan je alles netjes in elkaar schuiven en de samples erop plakken. Ook het geluid naar jou wensen helemaal instellen. En je kan ook je platen editen om dooie momenten uit nummers te knippen om het tempo in de mix te houden. 

Ik zie ook dat je veel moeite doet met de lichtshow en het zal toch zonde zijn als je dan deze mix wilt gebruiken als de megamix met een vette lichtshow. 

Succes der mee!

ik kan het live beter en sneller als dit,.. dit is namelijk mijn 1e pc mix,

ook dat foutje van dat loopen viel me op dat het 1 tel te laat inloopt, dit moet ik even gaan veranderen, en daarom klopt hij bij 'let the bass kick ook niet'

,maar dan moet ik alles opschuiven, en dat kost even tijdHappy, laughing
ik maak hem nu 'globaal' en als ik tevreden ben, dan ga ik hem perfectionerenHappy, laughing

zat te twijfelen of ik zelf met cd spelers aan de slag moest gaan of niet, hier heb ik niet voor gekozen aangezien ik dan altijd nog met die vriend van mij achter de pc te kunnen zitten en zodat er simpel wat te veranderen valt..

dit is de 2e edit met samples van sensation erin,

die parapapa ga ik nog even aanpassen, en die 'oh yeah rocking with the best' ook nog,

maar het opslaan, converteren naar mp3, en omzetten enzo kost best wat tijd..
(heb het NET opgeslagen..) dus je zult het tot nu toe even met de volgende mix moeten doen:

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

na explode komt het laatste nummer, deze is even beetje raar.. zit erin omdat het opzich wel leuke overgang heeft van het orgineel naar house, en zo kan de dj die daarna draaid er makkelijker op in mixenHappy, laughing

vooruitgang word natuurlijk gepostHappy, laughing

is de 1e x dat ik wat opgeslagen heb dat ik met de pc gemaakt heb,
User edit by Tomazos on 25-02-2009 @ 00:54:26 (22%)
Tomazos    posted on 25-02-2009 00:58
Poster: Yorick
Laat maar even komen

Update..

Leuk dat je co2 wilt gaan gebruiken maar hoe of waar wil je ze gaan gebruiken.. Als je er recht onder staat bevries je en krijg je geen adem maar. 

De mix is leuk bedacht maar zitten nog paar kleine foutjes in die nog wel afgewerkt mogen worden. Voor algemene/conventioneel zou je ik ook ledparren aanraden. Kost niet veel watt en komt soms een best een berg (vooral lelijk ) licht uit.

co2 word vanaf een toren van 2 a 3 meter hoog in de zaal gepoten, heb dit met oud en nieuw ook gehad en gaf geen problemen op wat kouw na,

hele avond is het niet Bloedheet geweest zoals normaalHappy, laughing

er hangen normale parren in de zaal, die pak ik er op me licht tafel bij,
en zoals ik zei, vorige keer werkte ik met 20 led parren, en die waren best storings gevoelig.
--------
-----------

ik zit er met die maat van me over te denken om zo'n opening er nog in te plakken:

http://www.youtube.com/watch?v=Dylz957Y7Ko

met onze eigen tekst, en animatie,

dit is even afwachten of een bedrijf de animatie kan verzorgen Happy, laughing
User edit by Tomazos on 25-02-2009 @ 01:02:40 (100%)
Snoey    posted on 25-02-2009 01:18
Poster: Tomazos

ik kan het live beter en sneller als dit,.. dit is namelijk mijn 1e pc mix,

Wat voor programma gebruik je? Want als dat veel tijd kost, zijn er andere programma's die dat een heel stuk makkelijker maakt. En je dus een stuk minder tijd kwijt bent. 
Tomazos    posted on 25-02-2009 01:29
het is 'nieuw' voor me, dus even uitvogelen hoe alles werkt,

ik heb: mixmeister studio

227 Users online: 73 Guests (154 Unknown)
Pages generated today : 20.900
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.494.673