Gezeik met fotos (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

T_G    posted on 20-02-2009 20:16
Hello Everybody,
Ik kreeg laatst een bericht van iemand die beweerde dat hij foto's had gemaakt (wat ook zo was) maar ik die foto's niet op me site mog zetten omdat ze niet voor commerciele doeleinden gebruikt mochten worden. Dit stond niet op de site en ook nergens in het huisregelement, dus mijn vraag is. Wat vinden jullie hiervan.

Moet ik de foto's weghalen of laten staan.

Greatz T_G
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G

What do you think about Gezeik met fotos ??

Vote :   

Lead    posted on 23-02-2009 16:07
Poster: Reind
...
Hier bijvoorbeeld, ////www.djresource.eu/News/news/345/Nieuwe-Firmware-(V1400)-voor-DENON-DN-S1200-nu-gratis-downloaden/ word een foto gebruikt die door mij gemaakt is en waar ik nooit toestemming voor heb gegeven om hem te gebruiken...

Mee eens, echter is dit bericht door Denon zelf gepost dus heb ik niet eens getwijfeld aan de herkomst van de foto. Normaal vervang ik alle plaatjes door officiele product plaatjes die ik van de site van de fabrikant haal. Als de importeur echter zelf het bericht post zet ik natuurlijk geen vraagtekens bij de gebruikte plaatjes.

En als je een mailtje had gestuurd dat je plaatjes hier zonder toestemming staan worden deze natuurlijk zo verwijderd. Nu staat er vaak een linkje in de buurt en dan neem ik aan dat je gebruik niet zo heel erg vind Winking my eye

En 't is wat je zegt, van DJR worden op zoveel plaatsen plaatjes gebruikt dat ik al niet eens zin heb om dit tegen te gaan. Ik plak er wel een watermerk in, dan kunnen mensen de credits 'vergeten'...
Let the BASS be louder
Reind    posted on 23-02-2009 17:09
Poster: Lead
Nu staat er vaak een linkje in de buurt en dan neem ik aan dat je gebruik niet zo heel erg vind Winking my eye

Nee als ik het erg had gevonden had ik al lang wat van me laten horen, ik weet je echt wel te bereiken Winking my eye

Zoals ik al eerder aanhaalde vind ik het persoonlijk geen probleem wanneer mensen mijn images gebruiken zolang er echter maar geen geld mee verdiend word. Staan ze in webshops e.d. dan wil ik er echter wel geld voor zien.

Poster: ccc

Hoe kom jij erachter dat mensen jouw foto's gebruiken? Zie je dit per toeval of doe je dat op een andere manier?

Ik loop met enige regelmaat mijn statistieken door en heb dan zo'n lijst van pak hem beet 3500 web pagina's in die maand welke actief zijn bezocht en die of een link hebben naar AboutDJ of iets gebruiken wat op de site staat, zo kom je er vaak genoeg achter. Daarnaast herkent iedereen die foto's maakt zijn eigen materiaal heel erg snel en valt het direct op als je het ergens tegen komt waar het niet hoort.

Meestal loop ik zo eens per maand een x aantal webshops langs (dat zijn namelijk de ergste "dieven" als het gata om dergelijk materiaal) op een verloren avond en check ik de boel een beetje.
User edit by Reind on 23-02-2009 @ 17:14:38 (100%)
Ferrox    posted on 23-02-2009 17:44
Het "lenen" van foto's hoeft niet altijd negatief te zijn.

Ergens staat mij bij dat een foto van mijn booth, opnieuw ge-upload is naar DJR met de mededeling (dus dubbel watermerk): "Mijn droombooth"

Ik weet zo niet meer waar deze foto staat met het dubbele watermerk.
T_G    posted on 23-02-2009 17:50
Poster: Stefjuuh
Als ze hem van je eigen site aflinken is dit makkelijk te zien... En anders gok ik toch echt op toeval!

Ja maar hij kent me
Lead    posted on 23-02-2009 18:51
En dat is de reden waarom er een regel is in de Gallery: Foto's mogen niet reeds een watermerk hebben. Dubbel watermerken zijn dus in principe niet toegestaan...
Let the BASS be louder
T_G    posted on 26-02-2009 00:28
Poster: Lead
En dat is de reden waarom er een regel is in de Gallery: Foto's mogen niet reeds een watermerk hebben. Dubbel watermerken zijn dus in principe niet toegestaan...

Tja daar heb je een goede

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

319 Users online: 266 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 13.479
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.762.951