Poster: Xtremer
Je mag er dus mee doen wat je wilt na zijn toestemming.
Ook niet helemaal waar, wanneer ik jou toestemming geef voor plaatsing dan geeft je dat bijvoorbeeld nog niet het recht om daar een eigen beeldmerk over heen te plakken of de foto te bewerken. In alle gevallen zul je opnieuw toestemming moeten vragen aan de eigenaar. En als je dan die toestemming hebt kan die altijd weer op ieder moment eenzijdig ingetrokken worden door de rechthebbende (mits daar voor getekend is e.d.)
Hier bijvoorbeeld, ////www.djresource.eu/News/news/345/Nieuwe-Firmware-(V1400)-voor-DENON-DN-S1200-nu-gratis-downloaden/ word een foto gebruikt die door mij gemaakt is en waar ik nooit toestemming voor heb gegeven om hem te gebruiken aan iets of iemand, daarnaast word er ook nog eens een beeldmerk overheen gejast van de site. Wanneer ik moeilijk zou willen gaan doen (niet dat ik daar behoefte aan heb en zeker niet aangezien ik ook wel eens bij Lead leen aan images) zou ik Lead eerst vragen hem er af te halen en als dat niet gebeurd gewoon een factuur sturen voor het gebruik van de foto.
En of de beheerder dan wel of in dit geval dan niet zelf de foto plaatst of niet maakt vrij weinig uit, als eigenaar van de website blijf je eindverantwoordelijke voor de content.
Ik zou het overigens een ander verhaal vinden als mensen geld verdienen met de foto's. Zo kom ik ze wel eens tegen bij webshops en als die geen toestemming hebben gevraagd stuur ik ze gewoon zonder blikken of blozen een behoorlijke factuur voor het gebruik van de foto's. Exclusieve product foto's zijn namelijk over het algemeen best duur

Poster: Snoey
Ik zou ze gewoon laten staan.Ik denk niet dat zo'n fotograaf hier zijn energie, tijd en geld in gaat steken om dit voor de rechter te laten komen. Wilt hij het wel zo ver laten komen zal je waarscheinlijk eerst in contact komen met zijn advocaat en kan je dus de foto's als nog verwijderen.
Je bent in dat geval gewoon aan het stelen. Men mag nog mazzel hebben dat er niet meteen een factuur is gestuurd voor het oneigenlijk gebruik van de foto's.
Gewoon netjes weg halen en desnoods toestemming vragen.