Hey, ik ben het volgende van plan:
Als ik op feesten moet draaien wil ik i.p.v. mn samples van cdspelers/platenspelers af draaien, ze afspelen d.m.v. 1 of ander ''trigger systeem''. Nou ben ik niet echt thuis in het hele midi gebeuren en hoe dit werkt. ik heb er wel is naar gekeken. maar wat ik me eigenlijk afvraag (get to the point

): Weet iemand of de Korg nanoPAD voldoet aan mijn eisen (die dus eigenlijk alleen zijn: druk het knopje-> speel de sample

) en welk programma zou ik hier het beste mee kunnen gebruiken (--> want ik neem aan dat het toch mn laptopje meenemen wordt, of weet iemand een goedkoop alternatief, zoals bijvoorbeeld iets waarmee je vanaf alleen een harde schijf/memorystick kan ''triggeren'' dmv een controller?).Hoop dat t een beetje duidelijk is en dat iemand mij een beetje kan helpen met hoe en wat.
Het gaat dus voornamelijk om het soort softwareprogrammatje..
voor degenen die de Korg nanoPAD nog niet kennen:
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Korg-nanoPAD-white-MIDI-Studio-Controller/art-SYN0003333-000EDIT:
Ik zie net op een paar productfilmpjes op youtube dat er een software bijgeleverd zit om o.a. de timing enzo in te stellen. Weet iemand of je ook je eigen samples erin kan zetten?