een nummer op pompen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

creeky    posted on 18-02-2009 19:40
hallo
hoe worden de meeste bestaande nummer geremixt (dus een lekkere bas er onder)
word er voor elke plaat een niewe baslijn gemaakt of worden er bestaande nummers voot gebruikt ?

What do you think about een nummer op pompen ??

Vote :   

justjustin    posted on 18-02-2009 20:52
wat is nou de vraag er staan er 2 door elkaar heen?

Vraag 1: Hoe worden platen geremixed:

Vraag 2: Wordt er voor elke plaat een nieuwe basslijn gebruikt...

Antwoord 1: een remix word gemaakt aan de hand van de bestaande samples/midi files/riffs Hier wordt vaak dezelfde bassline gebuikt

Antwoord 2: Kan me niet voorstellen dat iemand precies dezelfde bassline gebruikt, zal mschien in buurt komen van dezelfde sound om het toch een beetje bekent te houden bij 1artiest (eigen sound) en anders dezelfde bassline met een andere sample!
User edit by justjustin on 18-02-2009 @ 20:53:31 (10%)
creeky    posted on 18-02-2009 23:48
thx
maar hoe krijgen ze de samples gelijk en passend op de maat van de muziek
nickbn    posted on 19-02-2009 00:51
Je komt eigenlijk slecht aan het originele projectbestand, tenzij je de juiste connectie hebt, maar 9 van de 10 keer dus niet.

als je bijvoorbeeld een mp3 bestandje hebt kun je met een programma als nuendo het totaalplaatje opsplitsen in meerdere tracks nadat je het stereokanaal hebt gescheiden, om zo toch nog delen van bepaalde tracks (instrumenten, vocalen drums etc.) los van elkaar te maken. Hier gaat overigens meer tijd in zitten dan je denkt Happy, laughing

tairip    posted on 19-02-2009 00:53
Poster: creeky
thx
maar hoe krijgen ze de samples gelijk en passend op de maat van de muziek

Ik zou me eerst maar eens meer verdiepen in producen, dit zijn super oppervlakkige vragen geen diepgaande. Gebruik de search en Google is je beste vriend!
DJADMIN    posted on 19-02-2009 10:44
tja, met een fietsenpomp kom je ook ver :x
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Luxx    posted on 19-02-2009 10:48
Poster: nickbn
Je komt eigenlijk slecht aan het originele projectbestand, tenzij je de juiste connectie hebt, maar 9 van de 10 keer dus niet.

als je bijvoorbeeld een mp3 bestandje hebt kun je met een programma als nuendo het totaalplaatje opsplitsen in meerdere tracks nadat je het stereokanaal hebt gescheiden, om zo toch nog delen van bepaalde tracks (instrumenten, vocalen drums etc.) los van elkaar te maken. Hier gaat overigens meer tijd in zitten dan je denkt Happy, laughing

normaal gesproken krijg je ook nooit een origineel project bestand. vind dat loeidom als je dat gaat uitgeven voor je remixers. ik heb het 1 xtje gehad en ik heb er meteen wat van gezegt dat het een domme actie was. die doet dat niet meer.
verder krijg je alle benodigde samples normaal gesproken aangezien je gevraagt word om een remix te maken. als je dat ongevraagt doet vind ik het meer een bootleg ofzo.
www.mothermusic.nl
DaMob    posted on 19-02-2009 11:45
Waarom is dat dom?
Krijgt de artiest van het originele liedje ook niets steeds een procent op de remix?
djvnzza    posted on 19-02-2009 16:01
Poster: DJADMIN
tja, met een fietsenpomp kom je ook ver :x

GhahahahaCool respect :P
Luxx    posted on 20-02-2009 15:40
Poster: DaMob
Waarom is dat dom?
Krijgt de artiest van het originele liedje ook niets steeds een procent op de remix?

normaal gesproken krijg je van de original als artiest 50/50 (artiest/label)
en per remix split je het 25/25/50 (remixer/originele artiest/label)
soms kan je ook op Swop basis doen een remix waardoor je als originele artiest alles krijgt (50% dus) ipv dat je nog deelt met de remixer (dan doet diegene het alleen voor naamsbekendheid)

en dat je een complete zipped fruity package stuurd naar een remixer met als doel een remix zien te krijgen is erg dom vanwege dat diegene dan zo eventjes al je samples kan stelen, al je technieken die je liever niet deelt kan overnemen, mastering presets kan overnemen en boven alles: als je de track nog niet officieel gesigned heb bij een label (en het dus niet officieel geregistreerd staat) kan de remixer ervandoor met je plaat alsof hij de originele auteur is.. nou is dat natuurlijk wel ver gezocht en dan ben je een enorme pauper als je dat doet..maarja je hebt van die faggots...
www.mothermusic.nl
DaMob    posted on 20-02-2009 18:57
Ow ja zo is het idd wel logisch, ik dacht gewoon dat je elk liedje wel kon "namaken" als je wou.
Een goed voorbeeld is hier de Crookers denk ik wel, die hebben een bekende basslijn en ik denk dan ook wel dat je die met gemak kan namaken

This is an old Topic

No new postings for 6.044 days.
 Post CommentThat would be 201.5 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

312 Users online: 248 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 132.716
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.479.494