Goed leren beatmatchen leer je op .... (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : goed draaien leer je op ...?

-draaitafels
-cd spelers

Voting is only possible for our Members
Tfvs    posted on 17-02-2009 19:38
de stelling; Goed leren beatmatchen leer je op ....
zelf vind ik draaitafels toch beter om het op te lerenWinking my eye

greetz,
tfvs
User edit by Tfvs on 18-02-2009 @ 13:12:04 (100%)

What do you think about Goed leren beatmatchen leer je op .... ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 03-03-2009 13:14
Poster: Tekhead
@ stefjuuh : Ik wil niks of niemand dwingen, alleen vind ik dat je ook moet leren draaien met vinyl, zonder er een moment op te plakken wanneer je moet beginnen oefenen. Dan zal je ook begrijpen, waarom zoveel dj's de liefde voor vinyl, Technics SL's en Rodec Mixers koesteren. De basic van djingen herbergen, 2 SL's + 1 Rodec en veel vinyl. Leer het en je zal onmiddellijk begrijpen wat ik bedoel

Ik wil het zeker een keer leren op vinyl! Iemand redelijk in de buurt die zn TT's een dagje wil openstellen voor mij?
Tekhead    posted on 03-03-2009 23:50
Poster: Stefjuuh

Ik wil het zeker een keer leren op vinyl! Iemand redelijk in de buurt die zn TT's een dagje wil openstellen voor mij?
 .

Jammer dat de onderlinge afstand nogal ver is, anders mocht je direct komen oefenen. 

@Boydgrift : Beweer ik dat soms, dat je beter bent als je met TT werkt ? 

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
cross-over    posted on 04-03-2009 09:43
Het leren van beatmatchen is net als fietsen......   oefenen oefenen oefenen.....
Begin simpel en doe daarna pas kunstjes Cool

Of je dit nu doet op CDJ's of TT's of op je PC of op een oud tapedeck zolang je pitch control hebt kun je oefenen met beatmatchen.

Ontwikkel een gevoel voor tempo en ken je platen.

Zoals ik al eens eerder heb aangegeven is de meest simpele manier van leren beatmatch nog steeds die waarin je 2 dezelfde nummers in elkaar probeert te mixen met pitch control niet op 0.
Als je dit echt onder de knie hebt kun je proberen 2 nummers met dezelfde bpm te mixen.
nog een tip: neem op wat je doet een luister dit rustig terug...., hoor je echt wat je aan het doen was en hoe het klinkt.

Daarna is het een kleine stap om andere nummers te matchen.

Of is hier niet iedereen mee eens?
http://soundcloud.com/lau-daniels
Illusion    posted on 04-03-2009 11:51
Stelling slaat nergens op.

Beatmatchen leer je op je eigen gevoel. Het ligt zowieso al aan je techniek, en daarnaast moet je het aller belangrijkste hebben: Ritmegevoel. Winking my eye

Dus de stelling klopt niet..heeft niet te maken met draaitafels of cd's... Want het komt erop neer dat een cd hetzelfde is als een draaitafel. Een draaitafel is iets anders, maar het verschil tussen een cd en een draaitafel heeft niks met beatmatchen te maken.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Xtremer    posted on 04-03-2009 11:55
Poster: Illusion
Stelling slaat nergens op.

Beatmatchen leer je op je eigen gevoel. Het ligt zowieso al aan je techniek, en daarnaast moet je het aller belangrijkste hebben: Ritmegevoel. Winking my eye

Dus de stelling klopt niet..heeft niet te maken met draaitafels of cd's... Want het komt erop neer dat een cd hetzelfde is als een draaitafel. Een draaitafel is iets anders, maar het verschil tussen een cd en een draaitafel heeft niks met beatmatchen te maken.

InderdaadCool.
Ritmegevoel is vaak het geen waar DJ's de fout mee ingaan. Ik heb verschillende beginnende DJ's op msn en hyves die vragen hoe je moeten mixen en matchen. Beatmatchen lukt wel, maar het moment van inmixen en de EQ is nog het ergste. 9 van de 10x gooien ze de plaat er op een onverwacht moment in, dat moet niet! Goed leren tellen en blijven oefenen is het belangrijkste van alles.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Winston    posted on 04-03-2009 12:08
Ook helemaal mee eens dat het niks te maken heeft met draaitafels of cd players.
Tic Toc

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

341 Users online: 273 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 13.344
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.762.816