Toen ik ben begonnen met draaien , bestonden er nog geen CD's , er was alleen maar vinyl .
Geen BPM counters of wat dan ook , het was luisteren , tellen en dan een een bpm waarde op je platencover schrijven , zo leerde je wel je platen kennen
evenals de groeven op de plaat , je kon zien waar de brake kwam

In deze tijd worden er veel minder vinyls geperst en de CDJ markt is vol met players in elke prijsklasse!!
En wie geeft er nog veel geld voor vinyls uit als het makkelijker is om het online als MP3 file te krijgen !
De hedige jeugd is meer met cd groot geworden als met vinyl , dus alleen daarom is de CDJ bij de meeste favoriet !!
Ikzelf was graag verder gegaan met vinyl , maar omdat de meeste platen die ik zoek eerder als MP3 file in de shop te krijgen is ben ik over gegaan op de CDJ players
Vinyl is een zeer fijne DJ spelerij met veel nostalgie en als je ermee kan draaien is het gewoon te gek !!
Ik heb genoeg gezien dat als je draaide de lui op het platenlabel stonden te gluren wat of je speelde

Ik mis het gevoel en de sound van de vinyls ( technics 1210 heeft zijn eigen sound en iedereen kent het die ermee gedraait heeft,als je vergelijkt met andere TT)
Vroeger trok je er een stel uit de Case en je wist wat je pakte , je kende de plaat al als je het label of cover in de hand had, maar nu ist het of de mp3 op je stick of de cdmap met viltstift beschreven cds , daar moet je wel een groot stel hersens hebben omdaar af en toe uit te komen

Het gekke is wel dat ik de platen die ik op vinyl had ,van de titels beter ken dan de platen die ik nu op CD heb !!
De herkenningswaarde is minder geworden !!
Maarja , na bijna 30 jaar muziek is het nu de digitale tijd en daar zwem ik dan maar mee
ik ben blij dat ik muziek gedraait heb van 1978 - tot aan nu toe nog steeds plezier heb en af en toe een rilling over mijn rug loopt als ik een geile track luister of mix

Ach ja , goed draaien leer je vanzelf , als je een goed ritme gevoel voor muziek hebt dan is het eigenlijk geen probleem , de een is sneller de ander is langzamer , we zijn allemaal met fouten begonnen ,daar leer je van !!
En ik vind als je een foutje in je mix hebt ,dan of erin laten of opnieuw beginnen ,
bij live mixen vindt ik het ok !!
Bei een studiomix moet het afentoe perfect zijn , ableton is in mijn aanzicht niet echt mixen , maar meer muziek plakken
Dan liever een paar TTs of CDJs
groeten
Jan