Goed leren beatmatchen leer je op .... (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : goed draaien leer je op ...?

-draaitafels
-cd spelers

Voting is only possible for our Members
Tfvs    posted on 17-02-2009 19:38
de stelling; Goed leren beatmatchen leer je op ....
zelf vind ik draaitafels toch beter om het op te lerenWinking my eye

greetz,
tfvs
User edit by Tfvs on 18-02-2009 @ 13:12:04 (100%)

What do you think about Goed leren beatmatchen leer je op .... ??

Vote :   

Basrose    posted on 17-02-2009 19:40
Waar je mee begint Happy, laughing

Als je het dan toch moet leren maakt het niet uit denk ik dan.
Roov    posted on 17-02-2009 19:42
Het maakt niet uit, ligt eraan waar je in verder wilt gaan. Ik heb de basics van het beatmatchen geleerd met draaitafels maar dat zegt niks..
DJADMIN    posted on 17-02-2009 19:48
van de ene kant cd's, omdat dat in mijn ogen toch net wat makkelijker is...

van de andere kant vinyl, lastiger, dan heb je cds meestal ook makkelijker onder controle...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Xtremer    posted on 17-02-2009 20:01
Heb het zelf geleerd op vinyl en op die manier leer je direct op gehoor te matchen wat het draaien op CD een makkie maakt. Of gewoon je meters afplakken en het daarmee lerenHappy, laughing.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DAW    posted on 17-02-2009 20:05
Of CD nu makelijker is en Vinyl beter? Blijft en is voor iedereen verschillend. Denk dat beide goed is om mee te starten. Denk dat voor iedereen het een persoonlijke ervaring is wat hij/zij makelijker en prettiger vind.

Ik heb het zelf geleerd op snaar aangedreven draaitafels. Je moest continu bij sturen, dat was een hell in het begin... maar erg veel van geleerd. En anno 2009 is de CD speler meer ingeburgerd dan in de tijd dat ik begon in 91 /92. Denk dat de meeste dan ook eerder zullen starten met de CDJ

Start met een set waar jij je prettige bij voelt... belangrijkste als je start is het plezier. Plezier in draaien doet meer dan de duurste apparatuur :D

http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 17-02-2009 @ 20:07:27 (19%)
janek    posted on 17-02-2009 20:08
Technics MK2 en met vinyl natuurlijk !!  Cool

De Cd spelers kwamen pas veel later op de markt .
Vinyl voel je in de hand , een CD/mp3 kan je niet voelen Cool
User edit by janek on 17-02-2009 @ 20:10:07 (60%)
DJArvee    posted on 17-02-2009 20:18
Goed draaien leer je op gear die jij fijn vind, en op de gear die je goed kent Happy, laughing
heeft niks met cd of vinyl te maken vind ik, je leert beatmatchen, het is precies hetzelfde, tracks op t goede moment ingooien

Wat fijner is is erg persoonlijk

Goed met je mengpaneel overweg er ook erg belangrijk, vergeten veel mensen

Zelf heb ik het geleerd met 2x RP-4000, een JB BEAT 6 en wat platen
En dat is de goede manier om te leren vind ik, geen extra zooi zoals effecten, waar je teveel mee gaat spelen enzo
User edit by DJArvee on 17-02-2009 @ 20:19:54 (58%)
bambamstudio    posted on 17-02-2009 20:23
Poster: DJArvee
Goed draaien leer je op gear die jij fijn vind, en op de gear die je goed kent

Cool
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
tom-j    posted on 17-02-2009 20:53
Poster: DJArvee
Goed draaien leer je op gear die jij fijn vind, en op de gear die je goed kent Happy, laughing

Cool
Stefjuuh    posted on 17-02-2009 21:04
..gevoel
CoenBaas5300    posted on 17-02-2009 21:08
Het moet in je bloed zitten.....
tom-j    posted on 17-02-2009 21:12
en natuurlijk op je gehoor!!!!!!!!
Bart1981    posted on 17-02-2009 21:27
Goed draaien leer je het beste op draaitafels icm mengpaneel zonder beatcounter. Zo moet je het dus wel op je gehoor doen.
OneSixty    posted on 17-02-2009 21:33
ruk topic ?
hangt er vanaf... als je op cd spelers wil draaien moet je het niet op tt's gaan leren Cool
Dyno    posted on 17-02-2009 21:36
Goed draaien leer je door veel te oefenen!

En waar je dat op doet maakt geen klote uit.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Mixt-Ape    posted on 17-02-2009 21:55
Het maakt inderdaad niks uit waarmee je het leert... Je moet het vooral graag doen en na verloop van tijd komt de 'skill' vanzelf. Practice makes perfect!
Basrose    posted on 17-02-2009 22:07
en door ervaring natuurlijk... als je straks thuis lekker kan draaien en je gaat op een feestje je kunsten laten zien zul je merken dat het erg tegenvalt. Dit doordat er ander geluid/apparatuur staat.

Dus techniek is 1
Ervaring is 2
Tomazos    posted on 18-02-2009 04:21
draaitafels,

dan heb je geen bpm counter waar je mee kan cheaten..

als je met platen ken draaien op gehoor, lukt dat ook met cd's.. als je met cd leer draaien (en de bpm niet afplakt maar naar bpm gaat kijken), dan kan je niet of heeeeel moeilijk draaien met platenHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
maartenwreesmann    posted on 18-02-2009 08:11
waar je mee begint maakt wat mij betreft niet uit omdat je het op allebij kan leren. Maar leren draaien kan je niet leren door alleen goede spullen! je moet goede platen of cd's hebben, en vaak ook wel een beetje ervaring (niet met feestjes maar gewoon een beetje muziek ervaring!)!

en wat mij betreft over draaitafels en cdspelers kies ik toch voor de cdspelers omdat ik ze zelf ook heb en (denk ik) dat het ook de toekomst word!
Stefjuuh    posted on 18-02-2009 08:17
Poster: Tomazos
draaitafels,

dan heb je geen bpm counter waar je mee kan cheaten..

als je met platen ken draaien op gehoor, lukt dat ook met cd's.. als je met cd leer draaien (en de bpm niet afplakt maar naar bpm gaat kijken), dan kan je niet of heeeeel moeilijk draaien met platenHappy, laughing

En als je nou nooit met platen WIL draaien?

Ik had geen counter op mn dual-deck, maar WEL op mn DJM. Op een gegeven moment was ik al sneller dan de counter van mn DJM. Nu heb ik een rmx-40, en ik neem niet eens meer de moeite om BPM counter aan een kanaal toe te wijzen. Ik heb het dus andersom gedaan dan wat de meeste mensen aanraden..

@Maarten: is het niet al de toekomst? Laatste keer dat ik keek zag ik geen, of maar 2 (als er 4CDJ's staan) draaitafels..
Bles    posted on 18-02-2009 08:35
ik heb gestemd op draaitafels.. want daar heb ik het zelf op geleerd.. maar ik vind dat de vraag verkeerd is gesteld..
goed draaien is heel iets anders dan goed kunnen beatmatchen.
Xtremer    posted on 18-02-2009 08:49
Poster: Bles
ik heb gestemd op draaitafels.. want daar heb ik het zelf op geleerd.. maar ik vind dat de vraag verkeerd is gesteld..
goed draaien is heel iets anders dan goed kunnen beatmatchen.

Goed gezegtCool. Er komt wel meer kijken dan alleen beatmatchen bij goed draaien, platenkeuze en mixmomenten zijn ook een zeer belangrijke rol!
Leoo    posted on 18-02-2009 08:49
Maar een BPM counter zegt toch niet of je platen gelijk hebt lopenConfused? Alleen of je globaal in de buurt zit.
Xtremer    posted on 18-02-2009 08:53
Poster: Leoo
Maar een BPM counter zegt toch niet of je platen gelijk hebt lopenConfused? Alleen of je globaal in de buurt zit.

Klopt, zelf zul je heen of terug moeten benden en de laatste stappen moeten doenWinking my eye. Daarom is makkelijk om het op gehoor te kunnen, dan ben je niet met 2 dingen bezig: BPM lezen en daarna nog eens benden. Als je maar lang genoeg oefent kun je sneller dan iemand die het met BPM meters doet hoorHappy, laughing. Mijn tip: PLAK ZE AF!!
User edit by Xtremer on 18-02-2009 @ 09:03:11 (1%)
dacuba    posted on 18-02-2009 08:58
Ja een counter die geen decimale notatie heeft, wat ben je daar nou mee.. dat is geen argument Happy, laughing

Ik heb beide gehad en ik vind CD leuker, maar als 't daarom gemakkelijker is.. geen idee, ik had niet echt die indruk Winking my eye

328 Users online: 260 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 19.071
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.768.543