Stroomschokken (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJADMIN    posted on 17-02-2009 13:12
Bij mijn nieuwe booth zijn wat problemen ontstaan...

ik heb alles mooi aangesloten op een aparte groep (geloof ik, heeft mn broertje gedaan)...en alles werkt perfect. Setje bestaat uit :

Nu werkt alles prima, maar mijn mengpaneel lijkt onder stroom te staan...ik krijg de hele tijd stroomschokjes als ik er aan zit, en op den duur doet dit best pijn...ook bij mijn tt begint dat nu...iemand een idee wat de oorzaak hiervan is en wat ik er aan kan doen ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

What do you think about Stroomschokken ??

Vote :   

Roov    posted on 17-02-2009 13:15
Heb je een geaarde stekkerdoos? Je kan altijd even aan je mixer een draadje hangen naar de verwarming die ik daarachter zie, dan heb je nergens meer last van.
DJADMIN    posted on 17-02-2009 13:54
Als het goed is is die stekkerdoos geaard ja, heb er nooit problemen mee gehad !
Basrose    posted on 17-02-2009 14:29
zal wel statische elektriciteit zijn... zorg dat de aarde van je draaitafels goed aan je mixer zit
Xtremer    posted on 17-02-2009 14:48
De RMX-40 DSP Blackfire heeft geen geaarde stekker. Heb zelf nooit last gehad van stroomstoten toen ik m'n TT's nog had... Wat ik wel eens heb gehoord is dat je gewoon een schroef van de mixer een tikkie los moet draaien aan de achterkant en daar een aarde snoertje aan vast maakt. Deze verbind je met je kachel en dan ben je er vanafHappy, laughing.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
thomassmith    posted on 17-02-2009 14:54
ik heb t ook een beetje bij me mixer dat als ik er met de buitenkant van mijn hand erover wrijf dat er dan statische elctrische tijd is;P
niet hinderlijk ofzo maar je vloet t wel:P
Ft    posted on 17-02-2009 15:02
Ik heb dat inderdaad ook vaak gehad, zelf geen oplossing voor gevonden, maar uiteindelijk hield het vanzelf op... een avond was het veel te erg, ik had mijn djm600 meegenomen naar een feestje en daar kreeg ik inderdaad de hele tijd lange, maar zwakke schokjes... misschien had het iets met de vochtigheid daar te maken ofzo, want thuis heb ik er veel minder last van...
WopWopWop    posted on 17-02-2009 17:01
Heb ik ook !!!ik raakte laats mijn mixer aan ik kreeg stroomstoot !
Bouncy    posted on 17-02-2009 17:52
Waarom staat dit topic in het Hardware/software forum?
Tomazos    posted on 17-02-2009 18:07
een djm 800 heeft geen Geaarde pool op de mixer, dit vond ik ook al beetje raar.

ik had dit ook, en het was opgelost bij mij door mijn kabels digitaal aan te sluiten,

was een hele grote uitgebreide dj set, mengpaneel stoorde ook op de PA en Monitors, even een DI tussen gehangen voor de monitors, en alles digitaal aangesloten, en het probleem was weg.

(die djm 800 waar ik het over heb is 3 a 4 weken oud.. voor degene die zeggen dat mixer aan vervanging toe is)

wat je ook kan doen voor thuis gebruik, is de 'aarde' kabel van je snoer vastmaken aan een schroefje achter bij je mengpaneel, mocht alles hierboven niet werken,

en haal het mengpaneel eens uit zijn flightcase, en zet die op een andere ondergrond, kijken of het probleem dan weg is, want volgens mij staat de 800 op schroefjes, dus zou kunnen dat pioneer de aarde zoekt via het oppervlak waar hij op staat.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
DJADMIN    posted on 17-02-2009 18:10
Poster: Bouncy
Waarom staat dit topic in het Hardware/software forum?

Omdat ik niet wist waar ik m anders neer moest zetten...
swensands    posted on 17-02-2009 18:10
beste djadmin

ik heb zelf dit ook ervaren toen ik buiten in de tuin draaide met mijn set daar de pioneer mixer en speler helemaal geen aarde aansluiting hebben kijk maar naar de stekkers die je in de apparaten steekt blijft de spanning die eventueel lekt in de apparaten ik stond toen buiten op blote voeten en had het opgelost door slippers aan te doen of schoenen maar aangezien jij dit binnen hebt neem ik aan dat je die aan aan had. het is best lastig want dit los je niet op door een geaard stopcontact te gebruiken want de apparatuur kan het gewoon niet kwijt het lijkt me dat er niet echt iets fout is met de apparatuur maar gewoon een toevalligheid met jou statische lading en de apparatuur misschien kun je de apparatuur met aardklemmetjes op een aardpunt aansluiten maar dat is natuurlijk wel een raar gezicht. ik zelf heb dezelfde apparatuur en heb dit alleen ervaren toen ik de aarding tussen de apparatuur en de grond was maar hoop dat het nu een beetje duidelijk is en dat je er zelf uit kan komen.

groeten
Alert : SVP geen GROETJES onderaan een posting, je groet al door te posten ;)
Mod edit by Lead on 17-02-2009 18:29 (1%)
Prozei    posted on 18-02-2009 07:38
Poster: Roov
Heb je een geaarde stekkerdoos? Je kan altijd even aan je mixer een draadje hangen naar de verwarming die ik daarachter zie, dan heb je nergens meer last van.
 wat nu als je in bad stapt en je aardpen in huis niet goed is. Wordt je ff geelectruteerd in bad. Het aardcontact achterop is hier niet voor.
ccc    posted on 18-02-2009 08:16
Poster: Prozei
wat nu als je in bad stapt en je aardpen in huis niet goed is. Wordt je ff geelectruteerd in bad. Het aardcontact achterop is hier niet voor.

Eeeeehm, ik heb geen stroom in mijn bad? (Ja een stromende waterstraal haha).

Stefjuuh    posted on 18-02-2009 08:19
Ik ken het probleem, ondertussen ligt er een anti-krasmat precies zo dat ik er met mn stoel op kan rijden, en er mixend op kan staan. Wil er nog wel ns naast gaan staan, dan krijg ik weer vrolijk schokken!
Schoenen aan helpt ook altijd! Haal anders je TT's van je mixer af, weet je iig dat het daar wel/niet aan ligt!
Prozei    posted on 18-02-2009 10:00
Poster: ccc

Eeeeehm, ik heb geen stroom in mijn bad? (Ja een stromende waterstraal haha).

de aarde van je verwarming zit ook aangestoten op je douche of bad putje. Als er een schroefje op de aardstrook niet goed zit krijg je die stroomschok in bad.dus het aansluiten van je aarde op de verwarming is levensgevaarlijk.
Xtremer    posted on 18-02-2009 10:11
Poster: Prozei
de aarde van je verwarming zit ook aangestoten op je douche of bad putje. Als er een schroefje op de aardstrook niet goed zit krijg je die stroomschok in bad.dus het aansluiten van je aarde op de verwarming is levensgevaarlijk.

Goed dat je het zegtCool! M'n buurman heeft altijd van die wijze verhalen over de kachel enzo, zal t m eens laten horen:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
PsykologicalBeatzz    posted on 18-02-2009 13:36
Wrschnlk De Aarding!
DJTruth    posted on 18-02-2009 13:55
Ik denk de aarding.
Aan de achterkant van je mixer heb je per kanaal een: ground aansluiting.
DOe daar een draadje aan nar je ververwarming. En je kan het ook proberen met een geaarde stekkerdoos (is de stekker in je muur ook geaard)

Tim
Roov    posted on 18-02-2009 13:59
Jongens, alsjeblieft, lees nou eens wat er wordt gezegt in dit topic. Jullie komen met dingen aan die al meerdere keren gezegt zijn, voegt totaal niks toe. Ik noem geen namen, PsykologicalBeatzz en DJTruth
DJTruth    posted on 18-02-2009 14:03
Jongens, alsjeblieft, lees nou eens wat er wordt gezegt in dit topic. Jullie komen met dingen aan die al meerdere keren gezegt zijn, voegt totaal niks toe. Ik noem geen namen, PsykologicalBeatzz en DJTruth

Ik ben de enige die het heeft over de GROUND  aansluiting op je mengpaneel.

TIm
Roov    posted on 18-02-2009 14:06
Je kan altijd even aan je mixer een draadje hangen naar de verwarming die ik daarachter zie

Is toch wel beetje hetzelfde he?
Stefjuuh    posted on 18-02-2009 15:31
Poster: DJTruth

Ik ben de enige die het heeft over de GROUND? aansluiting op je mengpaneel.

TIm

Buiten dat, het aansluiten op de verwarming is wel al duidelijk AFGERADEN. Dat jij het een aantal posts verder NOGMAALS verkondigt, is voor mij toch wel een hele goede reden om te denken dat Rover gelijk heeft met wat hij in zijn eerste zin aangeeft.

Tenzij jij wil zeggen dat jij het hele topic aandachtig heb doorgelezen voordat je je reactie postte?
Ambu-Lans    posted on 18-02-2009 15:50
Poster: swensands
beste djadmin

ik heb zelf dit ook ervaren toen ik buiten in de tuin draaide met mijn set daar de pioneer mixer en speler helemaal geen aarde aansluiting hebben kijk maar naar de stekkers die je in de apparaten steekt blijft de spanning die eventueel lekt in de apparaten ik stond toen buiten op blote voeten en had het opgelost door slippers aan te doen of schoenen maar aangezien jij dit binnen hebt neem ik aan dat je die aan aan had. het is best lastig want dit los je niet op door een geaard stopcontact te gebruiken want de apparatuur kan het gewoon niet kwijt het lijkt me dat er niet echt iets fout is met de apparatuur maar gewoon een toevalligheid met jou statische lading en de apparatuur misschien kun je de apparatuur met aardklemmetjes op een aardpunt aansluiten maar dat is natuurlijk wel een raar gezicht. ik zelf heb dezelfde apparatuur en heb dit alleen ervaren toen ik de aarding tussen de apparatuur en de grond was maar hoop dat het nu een beetje duidelijk is en dat je er zelf uit kan komen.

Krijg zelf ook van die statische schokken van m'n mengpaneel (DJM400), maar dan als ik m'n slippers WEL aan heb. Doe ik ze uit -> heb ik er geen last meer van....Cool
Pioneer 400-400-400
Stefjuuh    posted on 18-02-2009 16:10
Ik had hier alleen last van als ik de schroefjes aanraakte! Jij over je hele deckplate?
A-flex    posted on 18-02-2009 17:14
Koop gewoon een synq en je hebt nergens last van CoolCool Normaal zou dit toch niet mogen dat ja mixer onder spanning staat. Als er nog garantie op zit zou ik hem toch eens laten na kijken. Want dat wil toch zeggen dat er onder spanning staande delen met de behuizing contact maken. 

56 Users online: 27 Guests (29 Unknown)
Pages generated today : 10.368
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.234.785