Even snel een vraagje. Heb er al sinds begin af aan 'last' van maar nooit de moeite genomen om een topic te openen (wel zoeken op google, maar dat levert niks op).
Als ik een liedje maak in Fruity Loops dan klinkt hij zachter dan een normale track die ik download. Ook als ik het volume wil verhogen/normaliseren gaat dat niet, omdat hij dan gaat vervormen...
Stel ik laad een track in edison dan klinkt dat nog normaal. Sleep ik een stukje waveform (of de hele) naar mijn channel list ofzo dan klinkt het weer zacht... Beetje irritant, want zo kan ik nooit een echte track maken met een normaal geluidsniveau.
Weet iemand hoe ik dit op moet lossen? THNX!
What do you think about Fruity Loops klinkt zacht ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Dat heeft te maken met dat alles vandaag de dag flink gecompressed is e.d. Wat je kan doen is ook compressors gebruiken of hem later in een extern programma normalizen (zoals cool edit ofzo).
je moet ook zorgendat je je beat wat af cut in het laag.
op 30 hz of iets minder 25 , dit zit alleen maar in de weg met je afmix een aangezien je hier toch niks van hoord is het dus ook geen probleem
Poster: Sebasz Lol ja met compressor op de master channel werkt het idd :p Geen idee of dat zo hoort op je master channel, maar ach ik ben geen pro he :P
Nou zou het niet bepaald alleen op je master doen. Sommige dingen wil je wel en sommige niet compressen! Maarja daar zijn wel tuts over te vinden!
gewoon goede afmix maken, zien dat verhoudingen goed liggen, en zien dat je met je faders nooit over de 0 db gaat en dan op je master EVENTUEEL compressie als je weet wat het doet en hoe het toe te passen
en vooral eenb limitergebruiken, maar goed oppassen met de treshold, dat je de track niet levensloos maakt
www.nikan.be
This is an old Topic
No new postings for 6.037 days. Post CommentThat would be 201.2 months or a whopping 16.5 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.