Fruity Loops klinkt zacht
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sebasz    posted on 14-02-2009 01:17
Even snel een vraagje. Heb er al sinds begin af aan 'last' van maar nooit de moeite genomen om een topic te openen (wel zoeken op google, maar dat levert niks op).

Als ik een liedje maak in Fruity Loops dan klinkt hij zachter dan een normale track die ik download. Ook als ik het volume wil verhogen/normaliseren gaat dat niet, omdat hij dan gaat vervormen...

Stel ik laad een track in edison dan klinkt dat nog normaal. Sleep ik een stukje waveform (of de hele) naar mijn channel list ofzo dan klinkt het weer zacht...
Beetje irritant, want zo kan ik nooit een echte track maken met een normaal geluidsniveau.

Weet iemand hoe ik dit op moet lossen? THNX!

What do you think about Fruity Loops klinkt zacht ??

Vote :   

tairip    posted on 14-02-2009 11:53
Dat heeft te maken met dat alles vandaag de dag flink gecompressed is e.d.
Wat je kan doen is ook compressors gebruiken of hem later in een extern programma normalizen (zoals cool edit ofzo).
Lead    posted on 14-02-2009 11:59
Dat heet dus Mastering Winking my eye
Let the BASS be louder
RenéKuppens    posted on 14-02-2009 12:30
je moet ook zorgendat je je beat wat af cut in het laag. op 30 hz of iets minder 25 , dit zit alleen maar in de weg met je afmix een aangezien je hier toch niks van hoord is het dus ook geen probleem
tairip    posted on 14-02-2009 14:08
Poster: Lead
Dat heet dus Mastering Winking my eye

Inderdaad...
Sebasz    posted on 14-02-2009 16:46
Lol ja met compressor op de master channel werkt het idd :p
Geen idee of dat zo hoort op je master channel, maar ach ik ben geen pro he :P
tairip    posted on 14-02-2009 18:30
Poster: Sebasz
Lol ja met compressor op de master channel werkt het idd :p
Geen idee of dat zo hoort op je master channel, maar ach ik ben geen pro he :P

Nou zou het niet bepaald alleen op je master doen. Sommige dingen wil je wel en sommige niet compressen! Winking my eye Maarja daar zijn wel tuts over te vinden! Winking my eye
Gagarin12    posted on 14-02-2009 19:58
maakt niets uit als je ration op 1:1 zet, dan wordt er niet gecompressed.

Gagarin
SebIt    posted on 15-02-2009 17:44
Ik gebruik limiter op kanalen waarvan ik weet dat ze soms te hard gaan, en daarnaast nog eens op de master. Dan klinkt het even hard!
DJ_IVI-R    posted on 18-02-2009 23:31
op elk kanaal een limiter zetten is dus dom

compressie op elk kanaal ook

onder 30hz cutten helpt ook niets aan loudness

gewoon goede afmix maken, zien dat verhoudingen goed liggen, en zien dat je met je faders nooit over de 0 db gaat  en dan  op je master EVENTUEEL compressie als je weet wat het doet en hoe het toe te passen

en vooral eenb limitergebruiken, maar goed oppassen met de treshold, dat je de track niet levensloos maakt
www.nikan.be

This is an old Topic

No new postings for 6.037 days.
 Post CommentThat would be 201.2 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

197 Users online: 136 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 44.961
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.938.506