wat is jou meest voorkomende mixtechniek
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenwreesmann    posted on 10-02-2009 12:40
beste djresourcers,

wat zijn jullie meest gebruikte mixtechnieken bij het draaien? mixen jullie vaak met scratchen of met de cue? of gewoon op het juiste moment het andere nummer in draaien?

graag sugesties

Dj Ssmaarten!

What do you think about wat is jou meest voorkomende mixtechniek ??

Vote :   
Kessler    posted on 10-02-2009 12:48
Gewoon vanaf de eerste beat van het nummer erin gooien wanneer de outro bij het vorige nummer begint, en als het goed kan, gooi ik hem er wat eerder in. (meest voorkomende techniek denk ik) 
Ik draai Hardstyle/Hardcore btw.

Als ik house draai gooi ik de volgende vaak halverwege het vorige nummer al in
DjVictorF    posted on 10-02-2009 13:01
Vind dit een beetje een raar toppic:P Want hoe kan je het precies uitleggen? Je moet gewoon doen! Gewoon beatmatchen en kijken wat het mooist klinkt. En om nou bij elke overgangte gaan scratchen dan word het ook wel saaiCool
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 10-02-2009 @ 13:01:59 (1%)
GD    posted on 10-02-2009 14:55
De standaard manier voor mij is eigelijk bij een nieuwe phrase de eeste beat van nieuwe nummer erin gooien (zonder bass en niet meteen vol). En dan een beetje EQ'en op gevoel en uiteindelijk track 1 eruit. De grote veranderingen zoals de bass wisselen bijna altijd aan het begin van nieuwe phrase. En ik merk dat vaak rond de 1 minuut een punt is om tot actie over te gaan:P Dit is echter de standaart manier. Vaak doe ik heel wat anders. Ik mix, om het breed te noemen, house.. All round is een heel ander verhaal. Loopen, scratchen, geintjes met tekst, doorstarten weet ik et... Veel plezier drmeeCool
User edit by GD on 10-02-2009 @ 14:56:08 (6%)
FML    posted on 10-02-2009 17:42
@ victorF ik denk dat dit een heel handig topic is.

ikzelf draai vaak French-Tek , het meeste doe ik nu EQ'en simpel weg omdat ik morgen pas de leukere Functies heb :D
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
OneSixty    posted on 10-02-2009 18:28
volgensmij is er al zo'n topic..

ik pas btw mijn techniek aan op het moment zelf.
Tomazos    posted on 10-02-2009 18:31
bij mij is het heel verschillend, kan alle effecten en dingetjes wel gebruiken, en soms heb ik daar helemaal geen zin in:P,

en tja, scratch.. meestal alleen als ik binnen 1 a 2 seconden je plaat niet meer strak krijg.. en volledig raar loopt.. dan alsnog effectje erover, en weg scratchen.. valt meestal niet op dat het dan volledig de mist in gaat 2 tellen ofzo,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Snoey    posted on 10-02-2009 18:39
Gewoon met die staafmixer op je jog en met een jackie cola in je hand.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Bart1981    posted on 10-02-2009 18:43
Van onder naar boven met de EQ kloten, andersom is ook wel eens grappig trouwens.
En dan kan je ook alleen nog met de color effect op de djm mixen.

Ik draai de eq trouwens niet verder dicht dan 'kwart voor'
Tizio    posted on 10-02-2009 20:35
Bass normaal gewoon iets van '10 over en dan nieuwe track erin met bass op 10 voor dan oude bass wat eruit en inmixen met filter knop (djm700), geeft altijd wel een leuk effect.. gewoon wat kloten werkt vaak het beste :P
soms ook wel sampletje er in laten dmv de roll op de mixer en zo snel weer een neiuwe track pakken en daarop verder gaan.. (je moet wat als je geen 3 cd spelers hebt hè Winking my eye ) haha
User edit by Tizio on 10-02-2009 @ 20:35:37 (1%)
Stefjuuh    posted on 10-02-2009 21:35
Poster: Bart1981
Van onder naar boven met de EQ kloten, andersom is ook wel eens grappig trouwens.
En dan kan je ook alleen nog met de color effect op de djm mixen.

Ik draai de eq trouwens niet verder dicht dan 'kwart voor'

Ik vaak eerst tot kwart voor, en dan phrase later wel helemaal druit, geef net dat extra zetje in je mix vind ik. Ligt ook aan je EQ, ik ben het gewend van de DJM-400, die eerst tot -20 gaat, en dan -kill.
ArCee    posted on 11-02-2009 08:05
Ligt aan zoveel verschillende factoren....................

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

234 Users online: 63 Guests (171 Unknown)
Pages generated today : 30.208
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.503.981