Redsound Microsync
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Wammes    posted on 12-08-2005 00:35
Ik ben op zoek naar een Redsound Microsync. Wie kan mij verder helpen?

What do you think about Redsound Microsync ??

Vote :   

Rhino    posted on 12-08-2005 08:44
Zal je tweede hands moeten kopen , ze zijn uit productie !
en ik kan je nu al zeggen dat het moeilijk wordt er nog een te bemachtigen, de apparaatjes zijn namelijk zo goed dat mensen ze niet snel zullen verkopen !
evengoed succes met je zoektocht.
geeft google geen resultaten?
Mount    posted on 12-08-2005 13:56
Ik heb er een, waar ik niet al te veel mee doe op dit moment maaar echt kwijt wil ik hem denk ik ook niet.. of we moeten een leuke deal kunnen maken voor FS 2.0 of een cdj

Ik kan trouwens wel voor je informeren bij de eigenaar redsound, want er was een laatste productie run van 100 st. geweest ongeveer een jaar geleden waar ik dan ook # 25 van heb.. misschien heeft hij er nog een liggen. moet er wel bij zeggen dat het een erg duur apparaatje is, want omgerekend van ponden naar €'s was ik er dik over de 300€ voor kwijt.
Wammes    posted on 12-08-2005 15:14
Ik heb gisteren een email gestuurd naar Redsound. Dit was hun reactie:
Hi,
With reference to your inquiry about the Micro Sync - we discontinued this model over two years ago but have recently received so many requests for this type of product (mainly ableton live/VJ users) that we have just run a limited production batch of the Micro Sync especially to meet the demand. So, we can now supply these models from stock directly to you!

The price is £199.00 + postage and we take all major credit/debit cards or bank transfers for payment.

Let me know if you want to order one soon as they are going very fast!

Cheers,

Mark

200 pond (of een CDJ) vind ik echt te teveel... ik ga toch nog maar even rondkijken of ik'm ergens goedkoper 2e hands op de kop kan tikken. Thanks anyway!

Nvie    posted on 12-08-2005 15:21
Tsja... ze zijn er nog wel dus
Rhino    posted on 12-08-2005 16:18
oh wat leuk , terug in productie genomen!
Kopen dus, want op is op en het is gewoon een top apparaatje
!
Wammes    posted on 12-08-2005 16:39
Wat hebben ze voorheen gekost?

Frantic    posted on 12-08-2005 20:37
200-230 euro zoiets
ccc    posted on 12-08-2005 22:07
Ik heb thuis een brochure van Redsound liggen waar dat apparaat ook bij staat, maar wat kun je hier eigenlijk mee?
Wammes    posted on 12-08-2005 23:37
Wat ik heb begrepen is dat dit het enige goed werkende apparaat wat de BPM's meet (van bijvoorbeeld je mixer; huidige plaat die loopt) en dit als MIDI signaal doorgeeft (aan bijv. je pc). Waar ik het voor wil gebruiken is Ableton, zodat ik eigen nummers goed door een set kan mixen. Daarnaast wordt het veel door VJ's gebruikt.
Mount    posted on 14-08-2005 20:38
Ja klopt, hij bepaalt het tempo (en de eerste beat) en stuurt dat door als midi sync signaal. waar je dan zowel hardware als software midi mee kan aansturen..

Ik gebruik hem nu ook voor ableton, en moet zeggen dat het perfect werkt.

Blijft wel een duur apparaatje, maar aan de andere kant heb je er ook niets aan als het de helft kost maar ook maar voor de helft werkt.

Succes met zoeken, al zou ik die aanbieding van Redsound wel in de gaten houden, want als ze straks echt op zijn zullen de tweedehandsprijzen zeker boven de £199,- uitkomen. Trouwens heeft die SE batch (dus die laatste serie) wel een nieuwe software versie, en is het dus wel een verbeterd product en niet alleen een extra productierun.

(overgens was het niet de bedoelling om een complete CDJ voor de microsync te ruilen, maar meer een deal maken Winking my eye )
Wammes    posted on 19-09-2005 16:02
Weet iemand of er een goedwerkend software alternatief voor een MicroSync is?
Wammes    posted on 21-09-2005 00:19
Dan maar een Xone 3D kopen....
Mount    posted on 24-09-2005 18:45
ik heb een prijs voor bij zien komen van €2,150.00 maar dat is niet echt iets definitiefs geloof ik.. al zal het zoiezo een prijzig dingentje worden, omg wat lijkt me dat een lekkere mixer
Wammes    posted on 24-09-2005 21:19
Mij dus ook... alles wat ik nodig heb zit er - voor zover ik nu kan beoordelen - op. Als ik zou mogen kiezen voor een Ableton controller, dan ga ik toch echt wel voor deze:

Maven
Wammes    posted on 24-09-2005 21:25
Lukaz    posted on 24-09-2005 23:30
srry wat kan je ermeej?   hij is voor op de computer denk ik? en gaan producen! of niet?
Wammes    posted on 25-09-2005 00:30
Sasha heeft dit ding ontwikkeld en is niet te koop.

De laatste keer dat ik Sasha in de Panama zag (paar maanden geleden) zou hij ook live gaan met z'n Maven. Helaas werkte de techniek toen niet mee en moest hij zichtbaar teleurgesteld weer 'ouderwets' met z'n CDJ's aan de slag.

In mijn ogen zijn draaitafels en een Ableton+controller echt de ultieme combi!

Check de volgende links voor wat achtergrond info:
http://createdigitalmusic.com/index.php?option=com_content&task=view&id=390&Itemid=44
en
http://dancemusic.about.com/od/remixersproducers/a/SashaFundInt.htm

Hier ook nog een interessante draad bij de vrinden van Synthforum over controllers:
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=82f83239386496714ac1e0606d3945ac&postid=545019#post545019
Er staat een link naar een filmpje van Robert Hencke (mede ontwerper van Ableton) van zijn 'home-made' Ableton Live controller. Die gozert is aardig koekoek, maar wel leuk om te zien.
User edit by Wammes on 25-09-2005 @ 00:56:32 (66%)

This is an old Topic

No new postings for 7.307 days.
 Post CommentThat would be 243.6 months
or a whopping 20 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

288 Users online: 89 Guests (199 Unknown)
Pages generated today : 36.739
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.803.857