Mixer kapot of
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

star-ving    posted on 04-02-2009 18:38
Goedeavond DJ Resource,

Ik ben nieuw hier en zal me dan direct kort even voorstellen. Ik ben Maarten uit Gent, draaiend in het DJ collectief Milk&Cookies. Ik draai nu een halfjaar en heb al een paar gigs voltooid (oa rektor, parlement, blue, ...). Nu draaide ik tot vorige week met Numark Axis 4 decks en heb besloten over te stappen op vinyl, dat heb ik dan ook gedaan en ik ben in het bezig van twee Synq XTRM's met een reloop blackfire mixer. Nu zit ik met een probleem dat mijn rechterkanaal er soms gewoon uitknalt.

Mijn versterker is aangesloten op master 1, als het rechterkanaal uitvalt versteek ik mijn versterkerkabels in master 2, en daar blijft het gewoon werken, en knalt hij er nooit uit. Dus aan de connecties ligt het niet. Toonarm-element connecties ook gechecked.

Is mijn mixer naar de botten?

Oja naalden zijn nieuw

What do you think about Mixer kapot of ??

Vote :   

tom-j    posted on 04-02-2009 18:41
ik denk dat het aan je mixer ligt!
hoe oud is hij??
misschien is je pot meter van master 1 wel gewoon kapot, zit er een loscontactje in!
star-ving    posted on 04-02-2009 18:47
mijn mixer is helemaal nog niet zo oud, van in augustus. ik heb helemaal geen zin omdat ding op te sturen en dan voor weken kwijt te zijn aan repairdiensten. Ik ga denkik gewoon een nieuwe mixer kopen, deze laten herstellen en dan verkopen.
tom-j    posted on 04-02-2009 18:49
Poster: star-ving
mijn mixer is helemaal nog niet zo oud, van in augustus. ik heb helemaal geen zin omdat ding op te sturen en dan voor weken kwijt te zijn aan repairdiensten. Ik ga denkik gewoon een nieuwe mixer kopen, deze laten herstellen en dan verkopen.

it's up to youWinking my eye
star-ving    posted on 04-02-2009 18:53
haha , nee maar ik wou bevestiging, want ik weet niet wat er allemaal bij zo een masteruitgang aan te pas komt. blijkbaar potmeters etc. Enig ideetje welke mixer goed is voor mijn nu wel kleinere budget. 100-150 euro. Vereisten goede faders, vrij solide knopjes. Ik vind de knopjes van de reloop wel zeer goed en zacht te bedienen
Boyd    posted on 05-02-2009 16:13
Poster: star-ving
haha , nee maar ik wou bevestiging, want ik weet niet wat er allemaal bij zo een masteruitgang aan te pas komt. blijkbaar potmeters etc. Enig ideetje welke mixer goed is voor mijn nu wel kleinere budget. 100-150 euro. Vereisten goede faders, vrij solide knopjes. Ik vind de knopjes van de reloop wel zeer goed en zacht te bedienen

Ik neem aan dat je een reloop RMX40 Blackfire hebt?

Dat er een kant van het master 1 signaal uitvalt kan liggen aan dat er stof in je masterfader zit. Hier heb je bij 2 geen last van omdat dit een potmeter betreft.

Oplossing: Stofzuiger met klein zuigmondjen op zn zachts over de faderbaan van je masterfader heentrekken. Anders een nieuwe fader monteren.
star-ving    posted on 05-02-2009 18:39
Tis een RMX30, maar ik ga dat inderdaad eens proberen.
Boyd    posted on 05-02-2009 18:44
Heb je alleen wat aan als de master een fader is, maar het kan zoieso geen kwaad om je faders ff te uit te zuigen. Let wel op dat er geen stof aan je stofzuigerhangt wat kan vallen.

Anders een los contactje bij je master pot, iemand?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

249 Users online: 166 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 163.069
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.681.984