nieuwste muziek
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenwreesmann    posted on 03-02-2009 19:50
Beste dj resourcers!,

ik heb een vraag aan jullie want ik wil weten hoe jullie vaak aan de nieuwste dance, trance nummers komen. ik zoek me suf op het internet en een goede grote cd winkel is hier ook niet bepaalt in de buurt:S

Dj Ssmaarten

What do you think about nieuwste muziek ??

Vote :   
TheHunter    posted on 03-02-2009 19:55
Brengt mij op een idee, er was al enige discussie over wat er moest komen ipv. het nieuws op de homepage. Laten we er die nieuwste muziek neerzetten per genre! Zo kan iedereen up to date blijven via DJR.
Ik kijk meestal op internet, Dance Tunes of Beatport.
FML    posted on 03-02-2009 19:57
Leuk idee! , ik stem voor!... maar wie gaat dat werk allemaal doen?
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
fistfull    posted on 03-02-2009 19:58
Ik stem ook voor! Erg goed idee!
Boyd    posted on 03-02-2009 19:59
Poster: maartenwreesmann
Beste dj resourcers!,

ik heb een vraag aan jullie want ik wil weten hoe jullie vaak aan de nieuwste dance, trance nummers komen. ik zoek me suf op het internet en een goede grote cd winkel is hier ook niet bepaalt in de buurt:S

Dj Ssmaarten

Als je een beetje je eigen stijl hebt ontwikkeld, passen daar een aantal labels bij. Zegmaar met een beetje de zelfde sound. Dan kan je de websites van die labels checken op nieuwe releases!
FML    posted on 03-02-2009 20:09
er zijn hier ook mensen die Drive-in-shows geven, die kennen meerdere leeftijden dus ook meerdere gerne
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
maartenwreesmann    posted on 04-02-2009 12:30
ik stem ook mee voor het plan van THE HUNTER!!!
tom-j    posted on 04-02-2009 12:38
weet jij wel hoeveel platen er per week uitkomenWOWConfused
iedere dag toch weer een stuk of 15-20 nieuwe releases op dance-tunes (per genre), en dan heb je ook nog beatport, traxsource enz....

edit: en het hoort tog gewoon bij het DJ'en? al die nieuwe nummers zelf checken om te kijken of het jouw stijl is en het hele internet afstruinen opzoek naar dikke platen? ik vind het leuk om te doen!
User edit by tom-j on 04-02-2009 @ 12:40:05 (100%)
maartenwreesmann    posted on 04-02-2009 12:56
Poster: tom-j
weet jij wel hoeveel platen er per week uitkomenWOWConfused
iedere dag toch weer een stuk of 15-20 nieuwe releases op dance-tunes (per genre), en dan heb je ook nog beatport, traxsource enz....

edit: en het hoort tog gewoon bij het DJ'en? al die nieuwe nummers zelf checken om te kijken of het jouw stijl is en het hele internet afstruinen opzoek naar dikke platen? ik vind het leuk om te doen!

ben ik het wel mee eens maar niet alle nieuwe muziek maar gewoon wat platen van de wat bekendere dj's! 
OneSixty    posted on 04-02-2009 13:11
Poster: TheHunter
Brengt mij op een idee, er was al enige discussie over wat er moest komen ipv. het nieuws op de homepage. Laten we er die nieuwste muziek neerzetten per genre! Zo kan iedereen up to date blijven via DJR.
Ik kijk meestal op internet, Dance Tunes of Beatport.

jeetje wat een onzin...  laten we nogmeer gaan voorkauwen.

@maarten: waar trek je de grens tussen bekende en onbekende dj"s ?
Renzis    posted on 04-02-2009 13:16
Ik vind zo'n topic beetje typerend voor hoe het gaat tegenwoordig met dj's.
Niemand heeft meer unieke muziek, omdat iedereen alles maar kan krijgen en met elkaar uitwisseld.

Ik krijg vrij regelmatig promo's van verschillende producers met het verzoek niet door te sturen... Tuurlijk niet, dat houd je voor je zelf.
Iedereen draaid alles al, en geen set is meer uniek. De jonge en beginnende dj's kopieren de sets die de grotere dj's 3 maanden geleden draaiden.
Ik zeg wees uniek en houd goede muziek voor je zelf. Wat goed is komt vanzelf wel onder alle dj's.

Voorbeeldje, Juan magan (bora bora enz) kende en draaide ik februari 2008 al, was ik relatief uniek mee, totdat zijn plaatje bora bora door mastiksoul werd geremixed en opeens idereen zijn tracks draaide...
Tonniej    posted on 04-02-2009 13:22
Dit vind ik een mooi plan, zo'n openings pagina met meteen de nieuwste nummers.
Zit alleen wel een hoop werk aan.

Misschien een systeem waarbij djr's nieuwe en/of goede platen kunnen noteren met een link naar die demo toe. Want kunnen natuurlijk geen hele nummers op de site geplaatst ivm rechten bla bla. Demo's zou je een contract voor af moeten sluiten oid. Er kunnen hoogstens verwijzingen naar de sites komen.
Dan is er enkel nog het probleem dat er op hier geen reclame gemaakt mag worden, ook geen links.

Enkel de naam artiest genre en label worden dan vermeld denk ik.

Dan denk ik dat het makkelijker is zelf naar die sites toe te gaan (ws heeft iedereen wel 2-3 favorieten) en gewoon NEW te klikken per genre. Dan ben je korter bezig dan via djresource een nummer te bekijken die je vervolgens moet opzoeken en bla bla bla.

Denk dat er geen leven in is te blazen hier.
Enkel de beste platen van dit moment maar daar is hier al een forum van aanwezig.
Wel een leuk idee om die titels van de beste nummers neer te zetten, maar wie bepaalt dat?
Muziek is en blijft natuurlijk smaak gebonden.

Dus eigenlijk wat tom-j zegt, hoewel het een mooi idee is.
Bartjens    posted on 04-02-2009 13:26
Ben het helemaal met Renzis eens, bij het djen hoort ook zelf je muziek uitzoeken, de muziek die je goed genoeg vind om te draaien. Maakt niet uit of het nou een super bekende dj is of een dj waarvan niemand ooit gehoord heeft, als de plaat vet is draai je die gewoon.
Als ik een vette plaat vind dan hoop ik dat ik zo min mogelijk andere dj's die plaat draaien en dat het zo lang mogelijk duurt totdat die plaat in de top 40 komt oid.
www.djbrowbeat.com
maartenwreesmann    posted on 04-02-2009 16:23
Poster: Renzis
Niemand heeft meer unieke muziek, omdat iedereen alles maar kan krijgen en met elkaar uitwisseld.

Ik krijg vrij regelmatig promo's van verschillende producers met het verzoek niet door te sturen... Tuurlijk niet, dat houd je voor je zelf.
Iedereen draaid alles al, en geen set is meer uniek. De jonge en beginnende dj's kopieren de sets die de grotere dj's 3 maanden geleden draaiden.
Ik zeg wees uniek en houd goede muziek voor je zelf. Wat goed is komt vanzelf wel onder alle dj's.

Voorbeeldje, Juan magan (bora bora enz) kende en draaide ik februari 2008 al, was ik relatief uniek mee, totdat zijn plaatje bora bora door mastiksoul werd geremixed en opeens idereen zijn tracks draaide...

je hebt me overgehaaldWinking my eye
tom-j    posted on 04-02-2009 16:32

Kijk:d!
helemaal met je eens! hou gewoon je platen voor jezelf en zorg dat je een unieke sound hebt!
ik hoop altijd dat een goede plaat niet na 2 maanden NA de release op de radio wordt gepresenteerd als'"nieuw". ging precies zo met platen als shingaling en dave darrel - children. dan ben ik die platen al weer helemaal beu!
Ferrox    posted on 04-02-2009 16:35

Wat IK typerend vind is dat een DJ tegenwoordig ook moet kunnen produceren om bekend te worden. Dat is hetgene wat mij zwaar irriteerd. Buiten dat om, een producerend iemand krijgt ook snel de nieuwste plaatjes (promo's) los bij andere producers.

Maar iemand die alleen draait komt tegenwoordig nergens meer. Dus een beetje jammer om gelijk iets typerend te noemen. Want je moet nu eenmaal (goed) produceren om aan de nieuwste tracks te komen. Ik verbaas mij dus niets dat alles uiteindelijk gekopieerd wordt als de track te koop is. Daarbij zijn kopende mensen dus ook in het nadeel ook, want ze hebben alles te laat om nog innovatief over te kunnen komen.
Mforge    posted on 04-02-2009 16:59
inderdaad, en een goeie producer is nog geen goeie dj..en andersom..
je hoeft tegenwoordig maar 1 hit te maken, en je wordt overal geboekt.
Renzis    posted on 05-02-2009 08:24
@Ferrox: dat is idd weer een andere discussie over het dj'en van tegenwoordig. Ik stel voor dat in een andere topic te doen anders word het hier een wirwar van 2 (goedbediscusierbare) onderwerpen.
TheHunter    posted on 05-02-2009 08:32
Eigenlijk ben ik het wel met Lightzone eens xD.
Ferrox    posted on 05-02-2009 10:28
@Ferrox: dat is idd weer een andere discussie over het dj'en van tegenwoordig. Ik stel voor dat in een andere topic te doen anders word het hier een wirwar van 2 (goedbediscusierbare) onderwerpen.

Mwah, het een is het gevolg van het ander. Dat wilde ik eigenlijk aangeven. Niet echt een discussie opwerpen hierover, want volgens mij is het wel lang en breed bekend hoe daar over gedacht wordt.

Maarrem, Je zou het probleem hiervan bij de wortels aan moeten pakken en die gaf ik aan. Helaas valt hier weinig aan te veranderen.

Maargoed, het is wel een beetje een andere discussie, daar heb je wel gelijk in.
Bart1981    posted on 10-02-2009 21:24
Om even terug te komen op de vraag van de TS:
Dance-Tunes is een mooie om te beginnen, maar zeker niet de enige. Er is ergens een sticky topic met alle sites. Gewoon veel afspeuren.

Trouwens Dance-Tunes ben ik niet altijd even blij mee. De nieuwe nummers zijn bijna allemaal wel in 320kbs te verkrijgen, maar oudere nummers doen ze al snel naar 190kbs. Beetje jammer Cool
ArCee    posted on 11-02-2009 08:03

En dan ook nog eens eenhoop van die copy/paste producers die de ene na de andere release uitbrengen die allemaal op elkaar lijken. Voorbeeld is Paul Miller vorig jaar. Shitload aan releases, bijna alles hetzelfde, daar word je moe van Cool Zelf kijk ik vaak bij onbekende namen, eens zien of er een talentje tussen zit of de kwalitatief goed aangeschreven producers in mijn genre.
janek    posted on 11-02-2009 08:36
Ik heb vroeger veel geluisterd naar de nieuwste muziek  en heb bijna 8 jaar de DDC/Dias Dancepool gehad
ik moet zeggen van de 15 tot 20 Platen die per week kwamen kon gemiddeld 75 % in de vuilnisbak
Ik heb de platen die ik wilde naar mijn smaak altijd moeten kopen !!
de Pool leverde aan ca. 1000 Dj's dezelfde pakketten,die je dan in iedere iets grotere discoteek dan tehoren kreeg , lekker individueel zeg ik dan maar Cool

Heb in de 80er en 90er  jaren altijd de nieuwste import gekocht,van 1996 - 2004 de DJ pool gehad en toch altijd achter de nieuwste Platen aan gezocht
Het is zo in de Trance/Dance scene dat de DJ die zelf produceerd de andere DJs al maanden vooraf de nieuwe tracks toespelen ,omdate deze over de hele wereld draaien en hierdoor een nr bekend kunnen maken !!
Kijk maar naar ASOT , die nrs die gespeeld worden hebben of krijgen de Top 100 dj's alles op CDR of mp3 toegespeeld !!
De noname DJ kan pas weken later de titels kopen en  zijn dan praktisch al grijs gedraaid
Ik ken een paar zeer bekende Duitse DJs en daar ken ik de truukjes wel van !!
Op moment koop ik mijn tracks in engeland /nederland in de internetshops , hier in Duitsland is Trance /Progressive zeer moeilijk te krijgen dus wijk ik uit naar het buitenland !!

Ik koop tot nu toe dat wat me bevalt ook als het iets ouder is , belangrijkste is dat ik een kippevel rilling krijg dan weet ik dat de plaat wat heeft Cool
het nieuwste van nieuwste krijgen wij toch niet dus moeten we er mee leven met dat wat op de markt is

Ik zeg altijd luister niet alleen de a kant , de b kanten zijn vaak beter !!

Groet

Jan

This is an old Topic

No new postings for 6.069 days.
 Post CommentThat would be 202.3 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

282 Users online: 123 Guests (159 Unknown)
Pages generated today : 32.884
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.506.657