Ableton vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

woudy    posted on 03-02-2009 16:37
Ik ben net begonnen met ableton om te producen, ik had even zo een Lesson gevolgd en maar als ik dan bijvoorbeeld een Kick heb ingeladen en ik druk op "A" op mijn toetsenboord krijg ik helemaal geen kick of iets te horen.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen??Cool

Thnx!

What do you think about Ableton vraagje ??

Vote :   

Roov    posted on 03-02-2009 16:44
Ik dacht dat dat alleen kon als je hem in de simpler of impulse hebt geladen.
Snoey    posted on 03-02-2009 16:47
Gewoon je library openen. Pak de map met je kicks, sleep er een in je player. Druk op de play knop, maar dan hoor je eenmaal die kick. Dus klik op het audio kanaal waar in je kick zit, klik dan op de kick. Dan zie je als het goed is 'clip' en 'sample' onder in beeld. Onder clip zie je drie kleine rondjes, druk op de ene met de L. Dan komt 'Launch' tussen 'clip' en 'sample' te staan. Dan zie je ergens in het midden follow action en twee lege hokjes met een klein grijs driehoekje er in. Klik op de linker en kies voor play again. Nu heb je een loopje gemaakt van je kick, nu moet je hem nog 4kwarts maat hebben. Nu staat er boven play again en hokje met '1', klik daarop sleep die daar beneden. Dan staat er in het rechter hokje 1 en sleep die om hoog tot 4 en dan heb je een goede kick loop. Dan wat effecten toevoegen aan je kanaal zoals compressie anders heb je een gare kick.
www.soundcloud.com/ten-hooven
robbeh    posted on 03-02-2009 19:38
als je in impulse een kick in het eerste vakje hebt gezet (zoals ik denk, aangezien je met "A" de kick wilt triggeren) moet je het kanaal waar je betreffende impulse met drumsamples "armen for recording". (zorgen dat het onderste knopje naast je kanaalfader aan staat / rood is). Vervolgens moet je zorgen dat rechtsbovenaan het knopje "computer midi keyboard" (dat keyboardje) geel is / aan staat. Vervolgens zou je met je pc keyboard de eerste sample in impulse (je kickdrum) kunnen triggeren. 

Succes!
Stefjuuh    posted on 03-02-2009 21:35
En je moet ook nog ns in je juiste Octaaf zitten, rechts zit je een balkje met wat je triggert, en wat je ziet e.d.
robbeh    posted on 04-02-2009 13:52
Poster: Stefjuuh
En je moet ook nog ns in je juiste Octaaf zitten

scherpe toevoeging..!
mentheman88    posted on 04-02-2009 19:31
En de midi track met de kick moet wel gearmed zijn (rode knopje onderaan het kanaal). Lukt het nu?
robbeh    posted on 05-02-2009 22:19
Poster: mentheman88
En de midi track met de kick moet wel gearmed zijn (rode knopje onderaan het kanaal). Lukt het nu?

check 3e reply

This is an old Topic

No new postings for 6.050 days.
 Post CommentThat would be 201.7 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

194 Users online: 132 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 44.827
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.938.372