Joozt : Groetn uut het oostn (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Joozt    posted on 03-02-2009 13:27
Hoi!

Ik stel me dan ook maar even voor;
Joost, resident DJ bij Empire New York in Hengelo.

Inmiddels draai ik zo'n 15 jaar. Hier tel ik de feestjes als brugpieper-waar-toch-niemand-mee-wilde-dansen-dus-ging-ie-maar-draaien niet bij. Aanvankelijk hardcore (toen nog 'gabber' genoemd) bij 'Night of the Hools', een regionale party-organisatie (inderdaad, gerelateerd aan voetbal terwijl ik daar totaal niet van hou) en als resident bij Palladium in Haaksbergen. Toen dit werd omgedoopt naar 'Het Danspaleis' heb ik de overstap naar 'commercieel' draaien gemaakt.

Via m'n broertje, die ook draait ben ik bij New York terecht gekomen (broerlief is daar ook nog steeds resident en m'n zusje en m'n vriendin staan achter de bar dus het is een echte familie-aangelegenheid).

Daar heb ik inmiddels alle zalen en muziekstromingen wel gedaan en sinds anderhalf jaar heb ik m'n stekje in de hoofdzaal (mainly top-40/urban/eclectic/house), waar het me prima bevalt (al was het alleen al omdat het elke week weer een feest is om te draaien met 2X DVJ-1000, 1X CDJ-1000 en een DJM-800).

Aan DJ-namen doe ik niet echt. In de hardcore/hardstyle-scene ga ik onder de naam "Lanz" (naar m'n favoriete skateboarder vanuit de tijd dat ik nog aan skateboarden deed: Lance Mountain) en voor het gemak sta ik ook nog onder die naam op de website van NY (suggesties voor een nieuwe naam kunnen bij bij worden gedeponeerd Winking my eye ).

Dat was het verhaal wel in een notendop... Voor vragen: stel ze Happy, laughing

Groet'n

What do you think about Joozt : Groetn uut het oostn ??

Vote :   

Synchronizer    posted on 03-02-2009 13:36
Allereerst: Welkom hier! Smile having fun

Heb je de overstap naar commerciële muziek gemaakt vanwege je eigen muzieksmaak of vanwege het draai aanbod dat je kon krijgen?
En je bent al 15 jaar aan t draaien; hoe oud ben je dan?

grtz
User edit by Synchronizer on 03-02-2009 @ 13:36:53 (1%)
Bartjens    posted on 03-02-2009 13:41
Groetn trug :P

Welkom @ DJR
www.djbrowbeat.com
bambamstudio    posted on 03-02-2009 13:44
De groeten terug uit het zuiden....en welkom op DJR!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Joozt    posted on 03-02-2009 14:00
Poster: Smiddey
Allereerst: Welkom hier! Smile having fun 

Dank aan allen Happy, laughing

Heb je de overstap naar commerciële muziek gemaakt vanwege je eigen muzieksmaak of vanwege het draai aanbod dat je kon krijgen?

Beide, eigenlijk. Er draaide aanvankelijk iemand anders in de eerste maanden en nadat ik een beetje met hem mee had gedraaid stond ik op een avond opeens alleen, aangezien hij een beetje mot met de baas had gehad, geloof ik. Maar het bevalt prima, dat allround draaien Happy, laughing

En je bent al 15 jaar aan t draaien; hoe oud ben je dan?

Ik ben geboren in 1976 maar ik ben 22 .... :D
Synchronizer    posted on 03-02-2009 14:01
hahaCool

maar doe je nu helemaal niks meer met hardcore dan? moet zo nu en dan wel ff lekker zijn tochCool

groetn uut t noordn
User edit by Synchronizer on 03-02-2009 @ 14:01:53 (3%)
Roov    posted on 03-02-2009 14:09
Groeten terug uit het midden Winking my eye
Welcome @ DJR!
Joozt    posted on 03-02-2009 14:09
Poster: Smiddey
hahaCool

maar doe je nu helemaal niks meer met hardcore dan? moet zo nu en dan wel ff lekker zijn tochCool

Af en toe draai ik nog wel eens op hardcorefeestjes, maar dan 'oldskool'. Da's inderdaad leuk om te doen.

Overigens herinner ik me door jouw post opeens dat ik nog iets van me moet laten horen bij een organisator in Duitsland. Die wilde een hardstyle/hardcorefeest gaan doen, maar alleen wanneer ik ook kan (aaah... wat een voorrecht). Zal als betaling dan wel een krat Warsteiner doen of zo....

bambamstudio    posted on 03-02-2009 14:14
Poster: Joozt

Dank aan allen Happy, laughing

Beide, eigenlijk. Er draaide aanvankelijk iemand anders in de eerste maanden en nadat ik een beetje met hem mee had gedraaid stond ik op een avond opeens alleen, aangezien hij een beetje mot met de baas had gehad, geloof ik. Maar het bevalt prima, dat allround draaien Happy, laughing

Ik ben geboren in 1976 maar ik ben 22 .... :D

22...moet dat niet 33 zijn? Of ben je in 1987 geboren?
Convert    posted on 03-02-2009 14:16
Welkom op DJR Winking my eye
tom-j    posted on 03-02-2009 14:20
welcome:D!
Joozt    posted on 03-02-2009 14:31
Poster: bambamstudio

Denk er maar even over na Winking my eye
cross-over    posted on 03-02-2009 14:33

of hij is 22 met 11 jaar ervaring....Cool

Joozt,  Welkom. Zie dat je al volop op het forum actief bent. Cool
http://soundcloud.com/lau-daniels
qntr0l    posted on 03-02-2009 14:34
Welkom, leuk wat mensen uit het oosten :P.

Zelf ging ik vroeger nog wel eens naar DP en New York kom ik ook nog geregeld.

Jij hebt zelfs ooit eens bij de Markt 2 gedraaid kan ik me zo herinneren? Volgens mij heb ik je wel eens bezig gezien. Leuk!
Joozt    posted on 03-02-2009 14:37

Of ben je in 1987 geboren?

Muzikaal gezien ben ik overigens inderdaad in 1987 geboren :D

Dat jaar kocht/kreeg ik ook m'n eerste plaat (van Whitney Houston) en was ik helemaal idolaat van de Grandmix... Zo is het eigenlijk ook begonnen. :D
qntr0l    posted on 03-02-2009 14:37
Poster: cross-over

of hij is 22 met 11 jaar ervaring....Cool

Joozt,  Welkom. Zie dat je al volop op het forum actief bent. Cool

Hij is 33, maar voelt zich nog 22. Zoiets?

/Edit: Welke zaal sta je trouwens?
User edit by qntr0l on 03-02-2009 @ 14:38:35 (26%)
Joozt    posted on 03-02-2009 14:46
Poster: qntr0lJij hebt zelfs ooit eens bij de Markt 2 gedraaid kan ik me zo herinneren? Volgens mij heb ik je wel eens bezig gezien. Leuk!
 Klopt. Heb een paar keer op Behind Silence gedraaid Happy, laughing

Klopt ook :D

Begane grond (Dance Factory). De zaal die bekend stond als urban zaal maar waar we ons nu op een commercieler publiek willen richten (of zoals een bevriende DJ zegt: minder Bokito's  :P ).Dat vonden we wel een goed idee, nu met die samenwerking met TMF.
bambamstudio    posted on 03-02-2009 14:49
Poster: qntr0l

ow dan ben ik net 18
Synchronizer    posted on 03-02-2009 14:51
Poster: Joozt

Af en toe draai ik nog wel eens op hardcorefeestjes, maar dan 'oldskool'. Da's inderdaad leuk om te doen.

Overigens herinner ik me door jouw post opeens dat ik nog iets van me moet laten horen bij een organisator in Duitsland. Die wilde een hardstyle/hardcorefeest gaan doen, maar alleen wanneer ik ook kan (aaah... wat een voorrecht). Zal als betaling dan wel een krat Warsteiner doen of zo....

haha alsjeblieft dan maar Cool
als er wat meer bekend is over een feestje moet je t maar ff aankondigen hier op dj resourceCool
ben zelf erg van de hardstyle dus wie weetCool

grtz
User edit by Synchronizer on 03-02-2009 @ 14:52:23 (1%)
Joozt    posted on 03-02-2009 14:57

ow dan ben ik net 18

Mag ik vragen hoe oud je bent, dan? Happy, laughing

Ik krijg wel eens te horen dat 32 wel heel erg oud is voor een DJ maar ik zie dat absoluut niet zo. Voel me ook niet oud, alleen als ik oud-klasgenoten met hun 2 kinderen zie. Verder is het maar net hoe je er zelf mee omgaat, lijkt me. Muziek is niet leeftijdsgebonden (hoewel ik toegeef dat ik in de auto best veel Johnny Cash draai...).
Verder sta ik er niet voor de looks en eerlijkheidshalve; ik ken DJ's die lelijker en/of ouder dan ik zijn  :D

Plus: m'n eigen vriendin is 20 dus die houdt me ook wel jong Winking my eye

cross-over    posted on 03-02-2009 15:07
32 oud voor een DJ,   mmwwa  valt wel mee. 

Er zijn er wel een paar op DJR die ouder zijn, me included.

Of kijk eens naar Gerrit Looy, die is geloof ik 72 en de oudste active dj in nederland.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Joozt    posted on 03-02-2009 15:19
Dank u, dat geeft de burger weer moed   Winking my eye

Overigens heb ik me wel moeten aanpassen aan het publiek van nu... 'vroegah' stelde je als DJ wel wat voor en hadden mensen respect voor je, nu heb ik soms het idee dat (een deel van) het publiek me een beetje ziet als menselijke winamp (toen ik dat tegen de eigenaar van NY zei vond ie dat wel een leuke dj-naam: DJ Winamp).

Misschien is dat voer voor een nieuw topic: de mentaliteit van het publiek  :P
Stephanie    posted on 03-02-2009 15:43
Hey Joozt,
Leuk je hier ook te zien! Was erg gezellig toen we met TMF te gast waren op de Teenage-party in Empire!
Heb je gegevens nog steeds hier op m'n bureau liggen Cool
Binnenkort weer effe afspreken Cool

Have fun op DjResource!
Joozt    posted on 03-02-2009 15:53
Poster: Stephanie
Hey Joozt,
Leuk je hier ook te zien! Was erg gezellig toen we met TMF te gast waren op de Teenage-party in Empire!
Heb je gegevens nog steeds hier op m'n bureau liggen Cool
Binnenkort weer effe afspreken Cool

Have fun op DjResource!

Dat was het zeker... Ik vroeg me alleen af of je mijn mail wel had ontvangen  :P
Leuk je hier (zo onverwachts) te treffen, trouwens :D

Overigens wel leuk om te vermelden: dankzij jou ben ik nu veel meer met videoclips bezig (ook maar een HD recorder gekocht en zo...) dus de DVJ's worden nu ook eindelijk goed gebruikt Happy, laughing
User edit by Joozt on 03-02-2009 @ 15:54:55 (43%)
Lead    posted on 03-02-2009 16:09
Hey Joozt,

welkom hier op DJresource... Goed om te horen dat je de DVJ's goed/beter gebruikt tegenwoordig... Is de verbouwing in de Empire helemaal afgerond ?? Moet dan zeker snel even komen kijken. Ben tijdens de verbouwing langs geweest, maar ben ook wel benieuwd hoe het nu allemaal eruit ziet nu het klaar is....

enjoy !
Let the BASS be louder
Joozt    posted on 03-02-2009 16:15
De verbouwing boven is afgerond, ja. Is erg mooi geworden (veel LED-verlichting... mooie booth).

Overigens worden de DVJ's in die zaal in z'n geheel niet als DVD speler gebruikt (eeuwig zonde!), alleen die 2 keer dat ik er gedraaid heb maar toen wist de LJ eigenlijk niet zo heel goed hoe de DVJ's op de schermen geprojecteerd moest worden.

En in mijn eigen zaal is afgelopen weekend een projector-lamp overleden (gelukkig is er dan nog 1 projector en 30 tv's over).

Kom een keer langs... drinken we gelijk een biertje samen (of een cola... mag ook Winking my eye )

278 Users online: 73 Guests (205 Unknown)
Pages generated today : 26.579
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.500.352