DJM-800 effecten probleem (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArTy    posted on 02-02-2009 22:44
Hej,
Ik heb tegenwoordig een probleem met mijn DJM-800. Als ik een effect aan zet. Dus ik kies de goede chanel en zet het effect aan. Dan moet ik per se mijn level depth potmeter ietsje omhoog duwen, dus niet alleen draaien maar ook een beetje kracht naar boven (richting scherm) te geven.

Is dit gewoon een los contactje of iets wat ik zelf op kan lossen (zonder kennis) of is dit iets voor de pioneer service? Als ik heb dan weg moet brengen, wat ben ik dan minimaal kwijt, dus uitgaande van een klein probleem zoals een los contactje ofzo?

Er zit geen garantie meer op trouwens.

What do you think about DJM-800 effecten probleem ??

Vote :   

Dubbel_Fristie    posted on 02-02-2009 23:10
Er mee leven is geen optie?

Er naar laten kost zowiezo al een paar tientjes + nog is een paar tientjes voor het maken (potmeter vervangen?).
Grove schatting hoor, maar reken maar op minimaal 50/60,- (getalen is toch wat je wilde horen :P)

Ook zal je hem een paar weken kwijt zijn...
Snoey    posted on 02-02-2009 23:19
Dat vind ik dan niet normaal lang als je voor iets je mixer een paar weken kwijt bent. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
Sebasz    posted on 02-02-2009 23:33
Als er geen garantie meer op zit kun je hem ook wel ff laten bekijken door een oom of vriend ofzo die een beetje verstand van electronica heeft Happy, laughing
tairip    posted on 02-02-2009 23:38
Poster: Sebasz
Als er geen garantie meer op zit kun je hem ook wel ff laten bekijken door een oom of vriend ofzo die een beetje verstand van electronica heeft Happy, laughing

Dat zou ik nooit doen, breng hem ff naar je lokale dealer die weet er wel raad mee! Je kan hem ook naar CE repair in Mijdrecht sturen, dit is het officiele reparatiepunt van Pioneer. Je bent hem dan gemiddeld gok ik een twee weekjes kwijt.
Farcry    posted on 02-02-2009 23:44
Poster: Sebasz

Nee een DJM-800 zou ik persoonlijk liever door Pioneer zelf gerepareerd hebben, is toch niet zo maar het eerste de beste mixertje Cool
greup    posted on 03-02-2009 00:44
god ik denk dat je potmeter gewoon los van je printplaat is gekomen.
Ik mag het advies natuurlijk niet 'officieel' geven. maar ik zou hem eens open maken. Als de potmeter daadwerkelijk wat los is, kun je dat er heel simpel weer op vast solderen.

Kosten,... 0 euro!!!!!

daarbij is een locale dealer ook prima. (want die zal hem waarschijnlijk ook terug sturen naar pioneer)
(persoonlijk blijf ik het jammer vinden dat mensen zo bang zijn om een app. open te maken)
ArTy    posted on 03-02-2009 08:57
ik kan niet eens solderen :P

denk dat ik hem over 1 a 2 maandjes eens opstuur, probleem is niet echt groot maar het is af en toe wel vervelend en ik verwacht dat het een kleinigheidje is.

Als het nou een mixertje van 200 euro ofzo was dan had ik er zelf wel naar durven kijken maar een gok van 1200 euro is me een beetje te gek.dan maar wat geld kwijt zijn aan de pioneer service. Of heeft lead missschien nog een tip.
tom-j    posted on 03-02-2009 14:24
Poster: greup
(persoonlijk blijf ik het jammer vinden dat mensen zo bang zijn om een app. open te maken)

misschien is niet iedereen even handigCool! en ik zou ook voorzichtig zijn met zoon duur ding!
tairip    posted on 03-02-2009 14:30
Poster: greup
god ik denk dat je potmeter gewoon los van je printplaat is gekomen.
Ik mag het advies natuurlijk niet 'officieel' geven. maar ik zou hem eens open maken. Als de potmeter daadwerkelijk wat los is, kun je dat er heel simpel weer op vast solderen.

Kosten,... 0 euro!!!!!

daarbij is een locale dealer ook prima. (want die zal hem waarschijnlijk ook terug sturen naar pioneer)

Kosten 0?
Heeft iedereen een soldeerbout? Tin? Desoldeer? Misschien is er wel een pootje afgebroken... Je weet het nie daarvoor moet hij wel eerst open natuurlijk maar een beetje dealer heeft daar wel kijk op.
greup    posted on 03-02-2009 15:10
een soldeerbout heeft iedere man in huis ja. En tin zal in dit geval waarschijnlijk niet nodig zijn.
Pootje afgebroken.... ik verwacht van niet. (dan is vrij lastig met een beperkte speling)

Maar goed,.. Naar de dealer blijft het "veiligst"
ArTy    posted on 03-02-2009 15:47
Die depht potmeter, hoor je die eraf te kunnen trekken?
Stefjuuh    posted on 03-02-2009 16:26
Het kapje zou er inderdaad (met enige moeite) af moeten kunenn!
WopWopWop    posted on 03-02-2009 20:02
solderen leerde ik bij techniek in de 1e klas 8-| was altijd dikke terror met tin balletjes maken mjah oude tijden :P
Snoey    posted on 03-02-2009 21:35
Dikke terror met tin balletjes? Moet wel een hele vette school zijn geweest... 
www.soundcloud.com/ten-hooven
ArTy    posted on 03-02-2009 22:23
Poster: Stefjuuh
Het kapje zou er inderdaad (met enige moeite) af moeten kunenn!

gaat er bij mij dus niet af
Stefjuuh    posted on 03-02-2009 22:44
Ik heb het geprobeerd op mn MIC2, je moet echt heeeeel flink trekken! (op een DJM-400) Het voelt eigenlijk alsof je de binnenkant eruit wil raggen!:P
ArTy    posted on 03-02-2009 23:18
ja, hij is eraf. Zal morgen eens kijken of ik die hele deckplate eraf krijg.
WopWopWop    posted on 04-02-2009 18:10
Poster: Snoey
Dikke terror met tin balletjes? Moet wel een hele vette school zijn geweest... 

whaha kom eens langs en verveelHappy, laughing
ArTy    posted on 05-02-2009 11:54
Die potmaters van de collof FX kan je er ook zo af trekken of mogen die erop blijven als je de deckplate eraf haalt?
janek    posted on 13-02-2009 08:05
HI , als je nog Garantie hebt , dan vingers weg
Heb je geen Garantie meer , en geen ervaring ,ook dan vingers weg !!
Ik heb ervaring met de mixers en je moet em gedeeltelijk kompleet vrijleggen , meerdere platine delen moet je los maken , waardoor scheurtjes in de bekabeling kan komen , als dit gebeurt dan is de mixer door kortsluiting achteraf onbruikbaar !!
Stuur m in naar de pioneerreparatie service , het kost geld , maar altijd nog minder dan een nieuwe DJM800!!
Een nieuwe potmeter kost hoogstens 20€ inbouw ca. 50€ + dat je mixer op hart en nieren getest wordt!!

groet
Jan
Stefjuuh    posted on 13-02-2009 08:23
Poster: ArTy
Die?potmaters van de collof FX kan je er ook zo af trekken of mogen die erop blijven als je de deckplate eraf haalt?

Gewoon even goed kijken of de uitsparing buiten of binnen de potmeter valt!
Bart1981    posted on 13-02-2009 09:02
Hmmm om even in te haken op dit topic.
Gisteren dus mijn djm ontvangen, maar kwam zonet achter iets vreemds met de effecten. Als ik de effecten voorbeluister met de Cue, of via het cua kanaal luister naar de effecten die ik inbreng. Zijn er 3 effecten die ruzie met elkaar lijken te hebben, namelijk Delay, Echo en Reverb..
Als het nummer begint en ik kies één van deze 3, dan kan ik daarna niet die andere meer beluisteren via de Cue.... Via de master zijn ze wel gewoon te horen...
Iemand enig idee hoe dit kan of mogelijk isConfused Of hoort dit er gewoon bij? Lijkt me een beetje vreemd..

Even nog ter verduidelijking de stappen die ik neem:
1) start een nummer
2) zet kanaal 1 op cue en beluister deze via de koptelefoon
3) zet de effecten op kanaal 1
4) selecter "Delay"
5) druk op "on"
6) effect is hoorbaar
7) druk op "off"
8) selecteer nu "echo" of "reverb"
9) druk op "on"
10) geen effect is hoorbaar, maar op de master is die wel hoorbaar.
11) druk op "off"

Als ik alleen op de cue van het effectenkanaal zelf druk en op die manier de effecten voor probeer te beluisteren dan zijn alle effecten hoorbaar, behalve de effecten van "reverb" en "echo". Kortom het voorbeluisteren via de koptelefoon valt dan gewoon stil.

edit:
Zal toch wel normaal zijn (heb even de gebruiksaanwijzing erbij gepakt Cool Daar staat op pagina 102 een "*2" bij de effecten Echo, Reverb, Roll en Reverse Roll en "*2" betekend: Wanneer het effect wordt uitgeschakeld (OFF), zal het geluidaffect niet hoorbaar zijn, ook als de monitor op de effector is aangesloten. Kortom zal dus wel kloppen als ik het zo lees. Maar goed ondanks dat vind ik het vreemd dat dat zo werkt.
User edit by Bart1981 on 13-02-2009 @ 09:13:57 (34%)
RiX    posted on 13-02-2009 09:38
heb weinig ervaring met deze mixer, maar je moet toch de cue aanzetten van de effecenbak om deze op de HP te horen?
Bart1981    posted on 13-02-2009 09:58
Poster: RiX
heb weinig ervaring met deze mixer, maar je moet toch de cue aanzetten van de effecenbak om deze op de HP te horen?

Wat je ook kan doen is de cue van je kanaal aanzetten en hetzelfde kanaal bij de effecten selecteren en dan on/off.
Wil je het masterkanaal voorbeluisteren dan kan dat alleen met de cue van het effectengedeelte.
RiX    posted on 13-02-2009 10:05
hmm... ik weet wel dat dat niet werkt bij de Behringer 700 clone van de djm-600. Daarbij moet je juist de cue van de effecten zelf aanzetten om te horen wat het doet op je kanaal. Je moet dan uiteraard ook je cue van je voor te beluisteren kanaal aan hebben staan.

53 Users online: 28 Guests (25 Unknown)
Pages generated today : 10.418
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.234.835