beginnersset met numark 5000fx
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

fistfull    posted on 31-01-2009 11:15
Hallo, na me een tijdje verdiept te hebben in het djwereldje wil ik ook graag instappen. Nu wil ik graag met tweedehands producten beginnen. Ik heb op marktplaats zitten zoeken en kwam daar een setje tegen dat bestaat uit 2x stanton C.304 en 1x een Numark 5000fx voor €500. Ik ben erachter dat de stanton vrij goede cd spelers zijn voor weinig geld. Over de 5000fx heb ik echter wel wat vragen. Is dit wel een normale mixer om mee te beginnen? Hij zit er nogal ingewikkeld uit, waar dient heel dat rechterstuk voor, met dat schermpje, dat jogwheel etc. Ik heb dat namelijk nog nooit op een mixer gezien.

Met vriendelijke groeten Koen

What do you think about beginnersset met numark 5000fx ??

Vote :   

RiX    posted on 31-01-2009 11:28
Ha Koen,

De 5000FX valt onder de cathegorie "effect mixers". Het rechterdeel is voornamelijk voor het bedienen van de effecten als: echo, flanger, delay, enz, bedienen van loops en gebruik van samples.
Verder is de mixer juist niet zo ingewikkeld. Hebt 4 kanalen die je kan toewijzen aan een audioapparaat (cdspeler / turntable / enz). Misschien moet je de handleiding even lezen...

Maar 500 euro voor deze set is een hele nette prijs. 250 voor de mixer en 125 p/cd speler.

Succes met je aankoop.

TIP VAN DE DAG: ALS JE OP MARKTPLAATS MAAR EVEN HET GEVOEL HEBT DAT JE BEDROGEN WORDT, NIETS KOPEN!! OF... ALS JE TOCH BESLUIT LANGS TE GAAN, TER PLEKKE DE GEAR TESTEN. WEES GEWAARSCHUWD...
User edit by RiX on 31-01-2009 @ 11:37:32 (9%)
fistfull    posted on 31-01-2009 11:34
RiX, hartstikke bedankt. Wanneer ik iets koop op marktplaats ga ik altijd kijken. Ik vertrouw dat opsturen niet zo.
Leoo    posted on 31-01-2009 21:17
Kun je niet beter een mixer kopen die net zo goed is om mee te beginnen, zonder de uitgebreide effectenunit?

Met alle respect hoor maar als je nog niet weet wat dat rechterdeel precies inhoudt.. lijkt het me beter om te beginnen met bijvoorbeeld een reloop dsp 40..of iets dergelijks (of zo'n 4 kanaals blackfire). Goede kwaliteit maar het kost minder.
Winston    posted on 31-01-2009 22:05
Of fistfull de efx op een goed klinkende manier in zijn sets te verwerken zal moeten blijken. Maar gewoon de werking van de efx deel van zijn mixer zal hij snel onder de knie krijgen. Dat is echt niet moeilijk.
Tic Toc
fistfull    posted on 31-01-2009 23:20
Is het zo, dat wanneer ik nu dit setje koop, ik er ook op kan draaien als ik wat beter wordt? Of zal ik dan nieuwere geavanceerdere apperatuur aan moeten schaffen? Het lijkt mij namelijk, dat als ik nu leer draaien op deze apperatuur ik er ook later nog mee verder kan omdat ik dat efx deel natuurlijk in het begin natuurlijk nog niet hoef te gebruiken.
Winston    posted on 31-01-2009 23:32
Als je beter wordt kunnen twee dingen gebeuren:
Of je wil meer features om mee te pielen.
Of je wil een betere geluidskwaliteit.

De C304 heeft efx en ook de 5000FX heeft efx. Behalve als je speciale efx nodig hebt zit je dus ook ver in de toekomst goed.

Op cd players merk je weinig van beter of slechter geluidskwaliteit. De 5000FX ken ik niet, maar ik vermoed dat mixers zoals bv. de DJM-700 een merkbaar betere geluidskwaliteit zullen hebben dan de 5000FX.
Tic Toc
LouisCasper    posted on 01-02-2009 11:49
Poster: fistfull
Is het zo, dat wanneer ik nu dit setje koop, ik er ook op kan draaien als ik wat beter wordt? Of zal ik dan nieuwere geavanceerdere apperatuur aan moeten schaffen? Het lijkt mij namelijk, dat als ik nu leer draaien op deze apperatuur ik er ook later nog mee verder kan omdat ik dat efx deel natuurlijk in het begin natuurlijk nog niet hoef te gebruiken.

Ik denk dat je met dit setje een heel tijdje vooruit kan. Dit is een mooie set voor beginnende, maar ook gevorderde DJ's. Wat wil je ermee gaan doen? Gewoon lekker thuis draaien of wil je een drive-in beginnen, of nog iets anders?
http://www.louiscasper.com
fistfull    posted on 01-02-2009 17:24
Ik wil in het begin natuurlijk thuis een hele hoop leren, naarmate ik beter ga draaien wil ik ook buitenshuis draaien. Ik heb met een vriend een 'drive-in' gehad, dat beviel me opzich goed maar ik draai denk ik liever in een discotheek of kroeg.
User edit by fistfull on 01-02-2009 @ 17:24:43 (14%)
Tizio    posted on 01-02-2009 19:16
Kijken anders een  naar de reloop rmx40 met effecten (weet even niet precies hoe 'ie heet maar je zal hem snel vinden). Deze lijkt veel op bijv. de pioneer mixers qua layout, de 5000 fx lijkt me zeker geen fout ding, overwogen zelf ook te kopen alleen vind die effect sectie er toch vreemd uit blijven zien :p
Kevlar    posted on 01-02-2009 19:46
DDM4000 is ook een erg leuke mixer. Niet zo duur, maar wel erg degelijk voor bedroom DJ'ing Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 02-02-2009 14:14
Dit is een hele goede set om te beginnen. In mijn ogen ook wel future-proof, want heeft best wel veel functies en mogelijkheden. Ik zou wel, zoals hierboven vermeld, eerst alles grondig testen! Je weet nooit wat ze je proberen aan te smeren...veel succes ermee!:p

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

332 Users online: 275 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 18.582
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.768.054