Hallo allemaal!
Ik ben Remco, 21 jaar, afkomstig uit Tilburg, op dit moment HBO student.
Na enkele jaren weinig te hebben gedaan met dj gear, is dit najaar de liefde voor plaatjes mixen met hardware weer een beetje gaan kriebelen. Deze week heb ik een nieuwe set besteld, maar daarover later meer in deze post.
Toen ik 12 was ben ik begonnen met draaien met 2 hifi cdspelers (sarcastisch genoeg van Pioneer

) en een mixer zonder toonregeling. Na heel veel (start/stop)draaiplezier op mijn slaapkamer met deze set, ben ik toen ik 14 was naar iets serieuzere gear gaan kijken. Hierdoor heb ik een dubbele cd speler aangeschaft van JB systems (cd 560) , welke een ware pitch control had! (

) Een mixer met 3 voudige toonregeling mocht niet ontbreken, dus hier werd een Gemini PS626i aan toegevoegd. Het mixen kon beginnen, en de jaren die daarop volgden heb ik eigenlijk vooral ervaring opgedaan met beatmatchen en het inspelen op wensen van publiek. Een plaatselijke fuif hier, een feestje daar. Het plan was altijd om door te groeien naar een drive in show. De Dj set en instap PA set waren er. Maar dan opeens... Wordt je 16, ga je brommer rijden en komt er niet zoveel meer van.
Vanaf dat punt is het hele dj gebeuren eigenlijk een beetje terug getrokken naar de slaapkamer. Ik ben muziek gaan mixen welke ik leuk vindt (Minimal, Techno, Progressive,en af en toe wat commerciele dance), en ben steeds meer richting het digitale draaien met traktor gegaan. Daarbij heb ik een asio geluidskaart aangeschaft met een midi keyboard (M-audio Keystation 49, ESI U46) welke me ook mogelijkheden gaven om eigen tracks te gaan maken. In deze periode heb ik heel af en toe nog een feestje gedraait als vriendendienst maar heb ik me eigenlijk vooral terug getrokken om er achter te komen wat nou eigenlijk mijn ding is.
Dit najaar is voor mij de beslissing gevallen dat ik me er op wil gaan richten om meer de "club-dj" kant in te gaan. Mijn muzieksmaak heeft zich heel erg ontwikkeld de afgelopen jaren, mijn leeftijd laat het nu toe enz.
Na wat extra werk naast mijn studie had ik zowaar wat spaargeld over om een leuke dj set te kopen. Deze week heb ik dan ook 2*pioneer CDJ800mk2's besteld. Zon beetje de speler waar ik sinds mijn 15 van droom welke altijd onbereikbaar was wegens het krappe budget

. Deze spelers zullen in de begintijd naast mijn (verbazend genoeg nog goed werkende :D) PS626i komen te staan. Deze zal binnen enkele maanden waarschijnlijk vervangen worden voor nog wat leuker speelgoed. Ik twijfel nog tussen enkele mixers van de grote merken (DJM 400, DJM 700, Xone 42, Nuo 4.0). De laatste 2 waarschijnlijk icm met een losse effectenunit of loop sampler. Ik heb al het een en ander getest in de winkel maar dit is toch wel een behoorlijk moeilijke keuze. Ik ga komende week in ieder geval beginnen met genieten van mijn CDJ's en ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen of eventuele boothpics!