Voorstellen: Remco87
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

remco87    posted on 26-01-2009 13:26
Hallo allemaal!

Ik ben Remco, 21 jaar, afkomstig uit Tilburg, op dit moment HBO student.

Na enkele jaren weinig te hebben gedaan met dj gear, is dit najaar de liefde voor plaatjes mixen met hardware weer een beetje gaan kriebelen. Deze week heb ik een nieuwe set besteld, maar daarover later meer in deze post.

Toen ik 12 was ben ik begonnen met draaien met 2 hifi cdspelers (sarcastisch genoeg van PioneerCool) en een mixer zonder toonregeling. Na heel veel (start/stop)draaiplezier op mijn slaapkamer met deze set, ben ik toen ik 14 was naar iets serieuzere gear gaan kijken. Hierdoor heb ik een dubbele cd speler aangeschaft van JB systems (cd 560) , welke een ware pitch control had! (Cool) Een mixer met 3 voudige toonregeling mocht niet ontbreken, dus hier werd een Gemini PS626i aan toegevoegd. Het mixen kon beginnen, en de jaren die daarop volgden heb ik eigenlijk vooral ervaring opgedaan met beatmatchen en het inspelen op wensen van publiek. Een plaatselijke fuif hier, een feestje daar. Het plan was altijd om door te groeien naar een drive in show. De Dj set en instap PA set waren er. Maar dan opeens... Wordt je 16, ga je brommer rijden en komt er niet zoveel meer van.

Vanaf dat punt is het hele dj gebeuren eigenlijk een beetje terug getrokken naar de slaapkamer. Ik ben muziek gaan mixen welke ik leuk vindt (Minimal, Techno, Progressive,en af en toe wat commerciele dance), en ben steeds meer richting het digitale draaien met traktor gegaan. Daarbij heb ik een asio geluidskaart aangeschaft met een midi keyboard (M-audio Keystation 49, ESI U46) welke me ook mogelijkheden gaven om eigen tracks te gaan maken. In deze periode heb ik heel af en toe nog een feestje gedraait als vriendendienst maar heb ik me eigenlijk vooral terug getrokken om er achter te komen wat nou eigenlijk mijn ding is.

Dit najaar is voor mij de beslissing gevallen dat ik me er op wil gaan richten om meer de "club-dj" kant in te gaan. Mijn muzieksmaak heeft zich heel erg ontwikkeld de afgelopen jaren, mijn leeftijd laat het nu toe enz.

Na wat extra werk naast mijn studie had ik zowaar wat spaargeld over om een leuke dj set te kopen. Deze week heb ik dan ook 2*pioneer CDJ800mk2's besteld. Zon beetje de speler waar ik sinds mijn 15 van droom welke altijd onbereikbaar was wegens het krappe budget Happy, laughing. Deze spelers zullen in de begintijd naast mijn (verbazend genoeg nog goed werkende :D) PS626i komen te staan. Deze zal binnen enkele maanden waarschijnlijk vervangen worden voor nog wat leuker speelgoed. Ik twijfel nog tussen enkele mixers van de grote merken (DJM 400, DJM 700, Xone 42, Nuo 4.0).  De laatste 2 waarschijnlijk icm met een losse effectenunit of loop sampler. Ik heb al het een en ander getest in de winkel maar dit is toch wel een behoorlijk moeilijke keuze. Ik ga komende week in ieder geval beginnen met genieten van mijn CDJ's en ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen of eventuele boothpics!
User edit by remco87 on 30-01-2009 @ 20:00:17 (3%)

What do you think about Voorstellen: Remco87 ??

Vote :   

Bartjens    posted on 26-01-2009 13:47
Welkom @ DJR. Veel plezier met je cdj's, maar dat zal vast goedkomen Winking my eye
www.djbrowbeat.com
remco87    posted on 26-01-2009 14:11
@ Bartjens
Dat moet idd wel lukken denk ik Smile having fun Heb net even een playlist op je site gecheckt, toffe muziekstijl heb je.
Bartjens    posted on 26-01-2009 14:34
Hey Remco,

Thx man, mocht je die mix nog eens willen luisteren, kan hier :P
www.djbrowbeat.com
Stefjuuh    posted on 26-01-2009 14:35
Leuk verhaal! Veel plezier ermee!

(Ik heb btw mijn DJM-400 te koop staan, mocht je er interresse in hebben, PM me dan even!Winking my eye)
bambamstudio    posted on 26-01-2009 15:23
ola welkom op DJR
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Roov    posted on 26-01-2009 15:27
Welcome @ DJR! :d
Convert    posted on 26-01-2009 15:30
Welkom op DJR Winking my eye
remco87    posted on 26-01-2009 15:34
Thanks iedereen voor het warme welkom Cool
Stefjuuh: Je hebt PM
Bartjens: Lekkere mix hoor, niet helemaal mijn eigen stijl maar wel goede platenkeuze en techniek!
bambamstudio    posted on 26-01-2009 16:36
En remco, plaats straks je dj booth ! Ik en vele anderen hebben dat ook gedaan: KLIK
User edit by bambamstudio on 26-01-2009 @ 16:37:35 (43%)
bastianhecker    posted on 26-01-2009 16:37
jooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
welkom maat, je muziek stijl bevalt meeee!
remco87    posted on 26-01-2009 16:56
Poster: bambamstudio
En remco, plaats straks je dj booth ! Ik en vele anderen hebben dat ook gedaan: KLIK

Ga ik zeker doen als het allemaal staat! Wat een ontzettend gave studio heb je trouwens zeg! Dat rijtje VST plugins heb ik echt niks aan toe te voegen. Alles wat je nodig hebt als basis voor een goede studio. Waarom trouwens alles van NI los en niet in de vorm van Komplete?
remco87    posted on 26-01-2009 16:57
Poster: bastianhecker
jooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
welkom maat, je muziek stijl bevalt meeee!

Thanks Cool
Ashley    posted on 26-01-2009 17:19
welkom remco
Maar wat nou als het lukt, mama?
bambamstudio    posted on 26-01-2009 18:43
Poster: remco87

Ga ik zeker doen als het allemaal staat! Wat een ontzettend gave studio heb je trouwens zeg! Dat rijtje VST plugins heb ik echt niks aan toe te voegen. Alles wat je nodig hebt als basis voor een goede studio. Waarom trouwens alles van NI los en niet in de vorm van Komplete?

ik beta test en doe wat sounddesign voor NI, dus krijg alles los in de brievenbus Happy, laughing
Winston    posted on 26-01-2009 19:25
Wow wat een mooie lange intro. Welkom remco87
Tic Toc
Mixt-Ape    posted on 29-01-2009 21:34
jowwww! enjoy your stay...
tom-j    posted on 29-01-2009 21:49
welcome! veel plezier hier en met je CDJ's:d!
leuk verhaal!
User edit by tom-j on 29-01-2009 @ 21:50:17 (14%)
remco87    posted on 30-01-2009 00:23
Thanks iedereen voor de gastvrijheid hier! Smile having fun Mijn cdj's zijn inmiddels 2 daagjes binnen en wat kan ik zeggen! Ontzettend wennen om met een cdspeler te werken die ook echt doet wat IK wil Cool Het grootste voordeel wat ik tot nu merk aan de cdj's is dat "benden" met master tempo ook zonder toonverschil gebeurd. Geen "zwieper" in toonverschil meer bij de wat heftigere correcties Cool Dat mastertempo is wel echt een superuitvinding!

Heb het nu nog in een tijdelijke booth op mijn bureau staan, maar aangezien ik waarschijnlijk binnen een maand een eigen appartementje ga betreden ga ik hier ook niet zoveel aan doen voorlopig. Dat kijk ik dan wel, en door dit nieuws is de mixer budgettechnisch ook even wat in prioriteit verschoven. Voor nu blijf ik gewoon lekker tevreden met mijn cdj's draaien, en we zien de rest later wel Cool

Hieronder nog even een plaatje van hoe het er nu voor staat:
User edit by remco87 on 30-01-2009 @ 01:42:06 (18%)
DjVictorF    posted on 30-01-2009 18:42
Welkom hier! En dat is zeker geen verkeerde setWinking my eye
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
remco87    posted on 31-01-2009 17:46
Poster: DjVictorF
Welkom hier! En dat is zeker geen verkeerde setWinking my eye

Thanks Smile having fun Wow jou booth is ook bepaald niet slecht voor iemand van je leeftijd Cool Doe je goed, 14 en zon vette denon booth!
Florp    posted on 09-03-2009 20:26
Welkom @ DJRCool

This is an old Topic

No new postings for 6.043 days.
 Post CommentThat would be 201.4 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

275 Users online: 95 Guests (180 Unknown)
Pages generated today : 31.108
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.504.881