funktion-one (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 25-01-2009 22:03
nogmeer mensen hier die toch al een tijd fan zijn hoge kwaliteit speakers van Funktion-one?

voor zaal-concert-festifal geluid zeer geschikt, en Spat zuiver..

en die monitorenCool

edit:

dan heb ik het over die 5 weg systemen..
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 25-01-2009 @ 22:18:17 (47%)

What do you think about funktion-one ??

Vote :   

djmamo    posted on 04-02-2009 14:23
mijn ervaring met F1 is dat het alleen goed is voor dance muziek. goede bassen en mid, maar een band of zangeres is niet om aan te horen.

dan heb ik liever l'acoustic
www.moonentertainment.nl
ACaB    posted on 04-02-2009 18:08
smaken verschillen natuurlijk.
en hoe het uiteindelijk klinkt heeft ook alles met je afstelling te maken.
het is vaak wel zo dat op een dance feest de bass overheersend word gemaakt en stemmen dus minder mooi klinken.
maar bij een acoustish afgesteld systeem is het echt ongelovelijk zuiver.
dat is dan iig mijn ervaring.
djmamo    posted on 04-02-2009 20:05
Poster: ACaB
smaken verschillen natuurlijk.
en hoe het uiteindelijk klinkt heeft ook alles met je afstelling te maken.
het is vaak wel zo dat op een dance feest de bass overheersend word gemaakt en stemmen dus minder mooi klinken.
maar bij een acoustish afgesteld systeem is het echt ongelovelijk zuiver.
dat is dan iig mijn ervaring.

nou dat heeft niets met smaak te maken want function 1 zegt ook dat het het beste tot zijn recht komt bij electronisch geluid, dance dus.

ook als je de specs. bekijkt dan zie je ook waar het niet zo lekker zit.
www.moonentertainment.nl
Yorick    posted on 04-02-2009 20:11
daarom hou ik het ook bij adamson.. daar komt gewoon zalig geluid uit als je het goed heb afgesteldWinking my eye!
soundcollector    posted on 04-02-2009 21:00
Niemand te vinden voor turbosound? heb hier een nieuwe set van gehoord, 8 bass, 6 top --> Klonk enorm goed en gaat echt snoeihard...

Misschien een interessant artikel dat hier wel past:

Het gaat over de nieuwe soundsystem in de hollywood bowl
Alert : Dubbelpost samengevoegd. Svp niet replyen op jezelf, maar editten.
Mod edit by Jorrit on 05-02-2009 08:30 (100%)
Tomazos    posted on 04-02-2009 23:22
ik weet niet of er iemand van jullie weleens in de ZINO in Tilburg is geweest?

volgens mij hebben ze daar AD audio (een logo met een Rondje, en 3 blokjes rechtsonder)

is ook professioneel en dat klinkt ook zo SPAT zuiver daar. en gaat zo godsgruwlijk hard (hardstyle/hardcore e.d), maar blijft toch mooi en super strak klinken.. ik vind het altijd genieten gewoon.. hoe hard het gaat en hoe super mooi het klinkt..

ik twijfel nog of ze daar gewoon goeie 18inches gebruiken.. of 21 inch.. maar 18 lijkt mij voor de hand liggender omdat deze speakers niet zo 'traag' zijn als een 21 inch. (ivm hardcore/hardstyle)

*de highlite in schaijk moest ik ook welles draaien, die hebben een overdreven zwaar Electrovoice systeem met 4 of 6x 21 inch (terwijl die zaal niet eens zo super gigantisch is).. dat gaat laag WOW
User edit by Tomazos on 04-02-2009 @ 23:24:29 (36%)
MoXeGy    posted on 05-02-2009 00:26
Edit: dan hebben ze er waarscheinlijk een nieuw systeem in hangen want ik hoor van veel mensen dat het vaak te hard staat en het erg schel klinkt.
User edit by MoXeGy on 05-02-2009 @ 09:12:04 (63%)
Tomazos    posted on 05-02-2009 04:03
wat bedoel je nou? waar ad hangt?

heb het erover: in zino AD audio..
in hi-lite Electrovoice.. weet niet waat je The  sub vandaan haalt.. (is dat in timeout)?
MoXeGy    posted on 05-02-2009 09:13
foutje, zat ergens anders aan te denken, maar weet jij dan zo of ze daar een nieuw systeem hebben?
Gezien er de keer dat ik er was, klonk het niet zo denderend, maar dat is al een tijdje geleden.
User edit by MoXeGy on 05-02-2009 @ 09:13:25 (23%)
Tomazos    posted on 06-02-2009 00:34
in de zino of hilite?
Yorick    posted on 06-02-2009 08:24
Poster: Tomazos
ik weet niet of er iemand van jullie weleens in de ZINO in Tilburg is geweest?

volgens mij hebben ze daar AD audio (een logo met een Rondje, en 3 blokjes rechtsonder)

is ook professioneel en dat klinkt ook zo SPAT zuiver daar. en gaat zo godsgruwlijk hard (hardstyle/hardcore e.d), maar blijft toch mooi en super strak klinken..

Volgens mij bedoel je D&B
tairip    posted on 06-02-2009 10:14
Poster: Yorick

Volgens mij bedoel je D&B

Volgens mij ook, check het logo!
djmamo    posted on 06-02-2009 12:54
dat is D&B audio.

is mijn favoriet, zo multifunctioneel en zuiver (zonder veel in te stellen) en de bass in de B1/2 is geweldig
www.moonentertainment.nl
Tomazos    posted on 06-02-2009 15:14
die bedoel ik idd,

dat hebben ze in zino(tilburg) hangen.. die bass gaat zooooo loei hard, zo strak en zo zuiver..
ze draaien daar voornamelijk TEK en hardstyle/hardcore.. nog nooit een lokatie gehoord waar hardstyle e.d ECHT mooi en zuiver over een installatie klinkt,(dat het aangenaam is om even met je ogen dicht naar te luisteren) terwijl het van 10tallen meters ver je nek haartjes laat trillen, en je maag omdraaid als je voor de subs gaat staan, ik heb er 2 uur rijden voor over in daar alleen al te gaan stappen, puur voor het geluid
User edit by Tomazos on 06-02-2009 @ 15:18:45 (23%)
djmamo    posted on 06-02-2009 20:06
die bedoel ik idd,

dat hebben ze in zino(tilburg) hangen.. die bass gaat zooooo loei hard, zo strak en zo zuiver..
ze draaien daar voornamelijk TEK en hardstyle/hardcore.. nog nooit een lokatie gehoord waar hardstyle e.d ECHT mooi en zuiver over een installatie klinkt,(dat het aangenaam is om even met je ogen dicht naar te luisteren) terwijl het van 10tallen meters ver je nek haartjes laat trillen, en je maag omdraaid als je voor de subs gaat staan, ik heb er 2 uur rijden voor over in daar alleen al te gaan stappen, puur voor het geluid

rij dan nog een half uurtje verder naar Valkenswaard en kom dan eens kijken bij de Senaat daar hangt een hele nette ev set, menig pro dj die er gedraaid heeft zeggen allemaal erg mooie tent en een erg strak geluid.

en dat is ook zo, daarom hou ik mijn feesten ook daar.

ik zou zeggen kom 20 maart kijken dan draait Chuckie er ook.
www.moonentertainment.nl
Tomazos    posted on 06-02-2009 20:11
ik ben niet zo van chuckie..:P puur persoonlijke kwestie,

maar ik kom wel xtje langsWinking my eye
djmamo    posted on 06-02-2009 20:12
ik ben niet zo van chuckie..:P puur persoonlijke kwestie,

maar ik kom wel xtje langsWinking my eye

dat kan natuurlijk ook dat het je smaak niet is, maar dit is een tent die ik zeker wil aanraden als je ooit in Valkenswaard bent
www.moonentertainment.nl
Tomazos    posted on 06-02-2009 20:18
zijn muziek smaak wel, maar chuckie persoonlijk nietWinking my eye,

zal t even onthouden (Y)
TiB    posted on 31-03-2009 09:26
Ik zie dat er een hoop onduidelijkheden over Funktion-One bestaan. Dat Funktion-One bijvoorbeeld niet voor live geschikt en ook door de fabrikant en of importeur bevestigd zou zijn is pertinent níet waar. Ik zou hierover graag met jullie "in real life" discussieren:

Mochten er mensen naar Frankfurt (Prolight+Sound) gaan: Funktion-One is daar vertegenwoordigd.Ik hoop jullie in Frankfurt te mogen verwelkomen op de stand: Hal 4.1, pad F, Stand 10! Demonstraties zullen gehouden worden in de Funktion-One demoruimte, die te vinden is in de foyer naar Hal 4.1 (zogeheten “Goodwill Room&rdquoWinking my eye. Daar is iedereen welkom voor een informele en enerverende audio-ervaring.

Voor de mensen die niet aanwezig zullen zijn op Frankfurt: Eenieder is van harte welkom om eens vrijblijvend naar de producten te luisteren in onze demoruimte. Schroom niet om contact met ons te zoeken! Kijk op www.funktion-one.nl voor contactinformatie.

gerbenverharen    posted on 08-09-2011 00:05
tom-j

l'Acoustics is de absolute top, al helemaal het k1 sytstem

bij l'acoustics worden de luidsprekers eerst wetenschappelijk berekent en dan pas gemaakt, bij veel bedrijven gaat dit andersom...
funktion one ziet er vet uit maar is niet echt wat...
Yorick    posted on 08-09-2011 01:54
Heb al diverse discussies hier over gehad.
Voor dance muziek is het ideaal materiaal maar voor echte akoestische muziek niet.

Geef mij maar Adamson! Voller, ''meer in je face'', strakker, helderder, etc etc etc..
main    posted on 08-09-2011 07:32
deadmau5 heeft een funktion one bass in zn woonkamer..

User edit by main on 08-09-2011 @ 07:35:12 (58%)
Xurion    posted on 08-09-2011 17:30
Ff offtopic: @main, weet jij welk nummer dat dat is?
main    posted on 08-09-2011 17:48
jazeker, ik zoek m even voor je

edit: Stimming - Melodica (Original Mix)
User edit by main on 08-09-2011 @ 17:49:16 (100%)
Xurion    posted on 08-09-2011 17:53
Bedankt Happy, laughing

40 Users online: 11 Guests (29 Unknown)
Pages generated today : 13.763
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.992.297