Monitoren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

fistfull    posted on 25-01-2009 21:52
Hallo, ik ben een tijdje geleden begonnen met het 'producen' van muziek. Het klinkt nog allemaal niet heel erg optimaal natuurlijk, en ik ben er ook nog geen ster in maar toch ben ik benieuwd of dat het nou scheelt of dat je normale computerboxjes gebruikt of goeie monitoren. Ik kan net een beetje producen en gebruik nu speakers die zijn aangesloten op een enorm suizende versterker. Heeft het echt nut om geld te investeren in monitoren? Zo ja, welke monitoren zijn goed voor een lage prijs?

Ik werk nu alleen nog met een computer, is het verstandiger om in een midi-keyboard te investeren of in goeie monitoren.

Met vriendelijke groeten
Koen
User edit by fistfull on 25-01-2009 @ 22:11:46 (30%)

What do you think about Monitoren ??

Vote :   

RiX    posted on 25-01-2009 21:53
Hoi Koen, gebruik even de search functie links.... je vind genoeg topics met allerlei reviews van monitorsetjes. Succes.
Tomazos    posted on 25-01-2009 22:01
Funktion-one monitoren..

nothing can do better!
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Seca    posted on 25-01-2009 22:05
KRK Monitors ( Wel niet echt goedkoop, maar eerder duurder, maar je hebt wel waar voor je geld! Smile having fun Winking my eye
OneSixty    posted on 25-01-2009 22:07
Poster: Tomazos
Funktion-one monitoren..

nothing can do better!

laten we het een beetje zinnig houden Winking my eye

& search !
fistfull    posted on 25-01-2009 22:10
Oke, search functie ben ik op dit moment aan het benutten en ik zie inderdaad dat er al een hoop goeie informatie uitkomt! Bedankt voor de tip!
Abram    posted on 25-01-2009 22:19
Poster: Tomazos
Funktion-one monitoren..

nothing can do better!

Jij hebt dus als advies om een 12' stage monitor of een kroeg speaker te gebruiken als productie monitor?!? Ik ken namelijk niks kleiners van Funktion-one...
Ik snap dat je het een goed merk vindt maar dat betekent nog niet dat het nuttig is om mensen te gaan vertellen dat ze even een klein fortuin neer moeten tellen voor speakers die niet eens geschikt zijn voor het besproken doeleinde.
(Als ik een speaker over het hoofd heb gezien die wel nuttig is in deze opstelling neem ik alles terug)

Nu even een serieus advies:

Kijk eventjes naar de KRK Rokit serie. Ze klinken fantastisch en daarnaast heb je het voordeel dat momenteel zowel de eerste generatie als de tweede generatie nog beschikbaar zijn. Je hebt momenteel al rokit G1 speakers van €125 p/s. De nieuwe serie begint bij €149 p/s voor 5", €199 p/s voor 6" en €249 voor de 8"
Tomazos    posted on 25-01-2009 22:26
nee, ze hebben ook kleine monitor setjes.. check:

turntablist,entertainer,allround dj, around the world
OneSixty    posted on 25-01-2009 22:29
idd, was ook op new-line nog iemand met een monitor set van F1.
maar naar mijn mening is dit echt wel overkill (gezien de prijs dan)
Abram    posted on 25-01-2009 22:33
Dat ziet er uit als een F88 en dat zijn in mijn ogen kroeg speakers. Ik bedoel daar niet mee dat ze slecht klinken maar dat ze het formaat en vermogen hebben om gebruikt te worden in kleine club - Scripts Disabled - s, kroegen, theater etc.
Daarnaast zijn die dingen zover ik weet €1500 per stuk. Lijkt me een beetje overkill voor een beginnende producer (ook voor gevorderde overigens)
User edit by Abram on 25-01-2009 @ 22:33:40 (2%)
tek-zotic    posted on 25-01-2009 22:55
Alert : geen links naar webshops
Mod edit by Prozei on 26-01-2009 01:36 (100%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

327 Users online: 266 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 18.208
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.767.680