[M] Minimal/progressive/techno mix
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Emmol28    posted on 22-01-2009 16:50
In het voorstel topic werd  me gevraagd of ik een mixje wilde posten Happy, laughing bij deze dan.
Het zijn ietswat oudere nummers, heb de mix gemaakt afgelopen zomer. Desalniettemin zijn het allemaal tracks die niet gaan vervelen en heb ik op het moment geen andere mix die het beste mijn stijl omschrijft dus post ik hem toch. Hij is gemixt met Ableton 7 en de stijl is niet echt in 1 hokje te stoppen.

Begint met een hitje in een dikke remix, knalt lekker minimaal door en daarna gaat het allemaal wat meer de diepte in, wordt het iets melodieuzer en bouwt het verder op naar wat hardere techno om af te sluiten met een paar dikke golden oldies.

ben er zelf wel tevreden over omdat het nummers uit verschillende genres betreft die toch mooi op elkaar aansluiten en een goed geheel vormen

Afijn, de tracklist:

1 Guru Project - Infinity 2008 (Jerome isma-ea remix)
2 Hugo - The Sloop
3 Dubfire - Emissions
4 Phunklarique & Dejonka - Reflections In Plexiglass
5 Polder - Ginger
6 Butch - On The Line (Oxia remix)
7 Kaliber - Kaliber 14 B2
8 Gregor Tresher - A Thousand Nights (Dubfire Quiet Storm Remix)
9 Mark Knight, Funkagenda - Men With The Red Face (Original Club Mix)
10 John Dahlback, Young Rebels, Diaz - Morphine (Francesco Diaz Remix)
11 Delerium feat Sarah Mclachlan - Silence (Niels van Gogh Remix)
12 Pryda - Muryani
13 Pryda - Pjanoo
14 Dave Spoon - 88 (Mark Knight and Funkagenda Remix)
15 Feist - My Moon My Man (Boys Noize Classic Remix)
16 Shinedoe Vs Plastikman - Phunky Spastik (Bootleg) vs Steve Angello Presents Whos Who - Sweden
17 Dubfire vs. Oliver Huntemann - Diablo
18 Len Faki - Mekong Delta (Adam Beyer Remix)
19 Mauro Picotto - New Time, New Place

Bonus: Red Carpet - Alright (Brad Carter Mix)

Duur: 1:01:44

Link:

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
User edit by Emmol28 on 22-01-2009 @ 20:22:29 (6%)

What do you think about [M] Minimal/progressive/techno mix ??

Vote :   
Bartjens    posted on 23-01-2009 16:14
Check Winking my eye
www.djbrowbeat.com
bartezzz    posted on 23-01-2009 16:16
ik ga hem vanaaf ff helemaal luistere maar wat ik snel hoorde is dat t meer house is dan minimal,
tracks als pjanoo zijn house en geen minimal! maja je hoort nog van me wat ik er van vond.

User edit by bartezzz on 23-01-2009 @ 16:24:22 (100%)
Emmol28    posted on 23-01-2009 17:37
Dat is ook meteen de enige housetrack in de hele set Winking my eye Misschien dat je die Delirium remix en Infinity ook onder house kunt scharen maar die zijn wat meer progressive imo.

Bovendien zei toch ook niet dat het allemaal minimal was? Track 2 t/m 10 zijn allemaal 100% technoplaten, en je kunt mij niet wijsmaken dat Hugo, Dubfire en Polder enz geen minimal zijn. Daarna wordt het wat melodieuzer, (progressive) house dus, zoals ook aangegeven in de titel. Maargoed als jij Adam Beyer en Picotto ook onder house schaart mag je toch wel wat beter je huiswerk gaan doen.

Sowieso, hokjesdenken...Cool
User edit by Emmol28 on 23-01-2009 @ 17:48:37 (57%)
OneSixty    posted on 23-01-2009 18:23
...
dj_Schadde    posted on 23-01-2009 19:27
check
JollyJunkie    posted on 23-01-2009 19:55
Poster: Emmol28
Dat is ook meteen de enige housetrack in de hele set Winking my eye Misschien dat je die Delirium remix en Infinity ook onder house kunt scharen maar die zijn wat meer progressive imo.

Bovendien zei toch ook niet dat het allemaal minimal was? Track 2 t/m 10 zijn allemaal 100% technoplaten, en je kunt mij niet wijsmaken dat Hugo, Dubfire en Polder enz geen minimal zijn. Daarna wordt het wat melodieuzer, (progressive) house dus, zoals ook aangegeven in de titel. Maargoed als jij Adam Beyer en Picotto ook onder house schaart mag je toch wel wat beter je huiswerk gaan doen.

Hugo is volgens mij nog steeds Techno hoor , voor Dubfire geldt hetzelfde, ofniet?
Emmol28    posted on 23-01-2009 20:59
grens tussen techno en minimal is sowieso wat vaag, de ene keer zijn tracks van Dubfire wat minimaler als anders. Emmisions sowieso. Het blijft een subgenre van techno he, en die track van Hugo schaar ik ook onder minimale techno.

maar goed genoeg daarover :P wat vinden jullie van de mix?
User edit by Emmol28 on 23-01-2009 @ 21:03:29 (26%)
bartezzz    posted on 23-01-2009 22:19
Poster: Emmol28

jaw het was ook niet aanvallend bedoelt of zo en idd de meesten zijn wel minimal maar ga m nu ff luisteren en dan hoor je t wel.
DJtall    posted on 25-01-2009 18:15
check
Chili    posted on 25-01-2009 19:23
check
gilan    posted on 25-01-2009 19:43
check
gizzy    posted on 26-01-2009 02:34
check
gizzy    posted on 26-01-2009 02:54
Jow,

Hier ff een commentaar aangezien vrijwel niemand dat meer geeft op DJ-Resource.

Je mix klinkt lekker strak! Dus geen mis lopende beats. Ableton zou hier wel bij geholpen hebben, maar het scheeld heel veel! Alleen vraag ik me wel af of je elk nummer gekocht heb? Aangezien ik heel soms tikjes in nummers hoor. Kan ook gebeurt zijn met converteren. Winking my eye

Iedergeval waar je wel aan moet werken is je opbouw!! Je begint met een knal plaat. daarna ga je iets dieper. Vervolgens ga je weer naar wat "House" plaatjes toe. Probeer je begin gewoon lekker house achtig te houden. En steeds verder door te bouwen naar Minimal en vervolgens Techno.

Verder had ik nog een vraagje? Heb je dit live gemixed? Of gewoon inelkaar geplakt? Winking my eye

Maar goedbezig lekkere plaatjes en volgende keer wel op de CDJ's mixen Winking my eye

Laters,

Peter
User edit by gizzy on 26-01-2009 @ 02:55:30 (3%)
Emmol28    posted on 26-01-2009 10:38
Ah thanks voor je comments Happy, laughing

Die tikjes komen door het converten Winking my eye
De nummers zijn 'gewarpt' in Ableton zodat ze gesynct worden en je alles aan in/elkaar kunt plakken. Klinkt makkelijker dan het is, en heb ook nog wel wat geknipt en geplakt om het allemaal strak te krijgen. Volgende set neem ik met cdjs op. Heb mn cdjs's nog niet zo lang dus kon ook niks opnemen.

Over de opbouw ben ik het gedeeltelijk met je eens. Van 'soft' naar hard opbouwen is de meest voor de hand liggende opbouw idd, maar af en toe een hoogtepuntje om daarna weer even wat dieper te gaan vind ik voor de afwisseling wel relaxt. Het is idd niet zo dat je van een knalplaat naar een hele diepe vage plaat moet gaan, maar ik heb wel geprobeerd het een beetje vloeiend te overbruggen.
Pjanoo twijfelde ik een beetje over, die valt eigenlijk wat buiten de boot vergeleken met de rest van de nummers Happy, laughing

Maar misschien is het voor de volgende keer beter me wat te beperken qua stijlen, ik heb deze mix gemaakt om op vakantie op het balkon aan te zetten, en heb eigenlijk gewoon mn favoriete platen van rond die tijd gepakt, en hier en daar een 'hitje' om mn vrienden die niet helemaal in de dance muziek zitten ook wat te vermaken.
JeudY--6T9    posted on 26-01-2009 19:50
check

Delerium86    posted on 27-02-2009 00:17
check
thijz    posted on 27-02-2009 11:06
check
Bambilaner    posted on 27-02-2009 11:17
ik zal es heel goed luistre
www.facebook.com/vinniebegooddj
dondanielo    posted on 27-02-2009 13:03
ik vind hem goed gelukt!

een mooie intro, dan lekkere minimal met een pompende bass, tussendoor wat tracks die je al kent enzo.. goed gedaan in mijn ogen Cool
User edit by dondanielo on 27-02-2009 @ 13:24:49 (100%)
Bambilaner    posted on 27-02-2009 14:37
Fijne mix! Aangename plaatjes. Ik vind de overgangen wel minder strak tussen de niet-minimalnummers...Ik zou dus denken dat je meer aanleg hebt voor minimal... Vooral in de eerste helft trouwens ook een heerlijke platenkeuze en opbouw!
www.facebook.com/vinniebegooddj

This is an old Topic

No new postings for 6.053 days.
 Post CommentThat would be 201.8 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

387 Users online: 190 Guests (197 Unknown)
Pages generated today : 31.772
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.505.545