Download vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RePlayz    posted on 21-01-2009 21:17
Beste,

ik heb een vraagje.....als je bij youtube zoekt op Dirty House Style (zelfde naam van plaatser). Als je die aanklikt (of een nummer daarvan) staan er twee sites genoemd bij de opmerkingen. Die sites zijn download sites waar je niet voor hoeft te betalen en het zijn ook veelal nummers die je bij betaalde sites niet tegenkomt.

Mijn vraag: hoe kan het dat je deze nummers betaald niet altijd kan vinden? Zijn het geen officieel uitgebrachte nummers? En is het legaal of illegaal? Hoe zit dat precies, want als ik die lijst zie, vind ik dat erg verleidelijk om daar van te downloaden :P

What do you think about Download vraagje ??

Vote :   
Boyd    posted on 21-01-2009 21:21
Kijken bij welk label ze vandaan komen, en of er buma ofzow opstaat!
RePlayz    posted on 21-01-2009 21:37
BumaConfusedConfusedConfused?? :S

label staat er niet bij, daarom.....
RiX    posted on 21-01-2009 23:22
quote: "Ik ga me best doen om per maand een bootleg/remix/track weg te geven, gratis en voor niets! dus hou deze blog in de gaten voor updates."

gratis en legaal dus, mits hij betaald heeft voor samples en muziek waar rechten op zit.
RTT    posted on 21-01-2009 23:37
Volgens mij zijn de nummers die daar als download ter beschikking staan inderdaad gratis en legaal. Er staan zoveel nummers op en ook niet bij elk nummer staat een download link, maar een verwijzing naar de hyves van de artiest.

Bij de beschrijving van het kanaal staat ook:
***SCHENDING VAN AUTEURSRECHT?***
Zend dan een berichtje naar DirtyHouseStyle en de video wordt zo snel mogelijk verwijderd

***PROMOTIE***
Produceer je kwaliteit? En wil je een gigantisch publiek bereiken op de DirtyHouseStyle Channel?
Zend dan een demo!

Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat hier wat illegaals gaande is, ook omdat dit kanaal al lang bestaat.
User edit by RTT on 21-01-2009 @ 23:37:54 (22%)
RiX    posted on 21-01-2009 23:38
Ik heb de quote van zijn hyves. HIj heeft daar een blog waar hij gratis tracks aanbiedt ter promotie...
ArCee    posted on 07-02-2009 09:15
Ff wat anders, hoe staat dat eigenlijk met promo's die je krijgt aangereikt?? Cool
RiX    posted on 07-02-2009 10:53
Een promo is toch een promotie-artikel. Je promoot daarmee iemand anders' werk. Een promo krijg je ook, je koopt ze niet... Ik heb wel eens dj's gezien die bijna op elke cd 'promo' schrijven, maar dat is weer een ander verhaal :P
Roov    posted on 07-02-2009 11:13
Volgens mij promoot je niet speciaal iemand anders zijn werk in een promo hoor Winking my eye
Een promo is een soort van 'eerste versie' van je nummer dacht ik die je geeft aan mensen om jouw nummer te promoten. Dus je hebt wel een klein beetje gelijk RiX als je de promo draait promoot je een andere DJ.

Als een DJ alleen maar promo's in zijn CD map heeft zitten wil dat dus zeggen dat hij legaal de nummers van de auteur van het nummer heeft gekregen om zijn nummer te promoten :P

(correct me if i'm wrong)
ArCee    posted on 10-02-2009 06:07
Ja, hoe check je dat dan als controleur van de sena of buma brigade?? Cool

This is an old Topic

No new postings for 6.070 days.
 Post CommentThat would be 202.3 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

265 Users online: 72 Guests (193 Unknown)
Pages generated today : 34.414
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.508.187