Mackie srm 450 vs Mackie srm 450V 2 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

retsek    posted on 21-01-2009 19:58
Ik heb 1500 euro veil voor een speaker system, omdat studio monitors veel te stil gaan voor mij, (tenzij je de echt echt duurdere neemt) kies ik voor geen studio monitors, maar omdat je rap een set hebt die heel hard gaat maar daarom geen zuiver geluid geeft heb ik besloten om de Mackie srm te nemen... Deze zouden zeer luid gaan en goede kwaliteit geven. (wss gaan ze veel te hard voor mijn kamer)

Ik zag wel op internet, dat de srm 45O tot tweehonderd euro goedkoper zijn dan de de V2, heeft dit dan nut om de V2 te nemen.

PS: raad mij echt niet de rokits of de vxt serie's aan van studio monitors, deze gaan veel te stil.

EN MET VEEL TE STIL bedoel ik dat ze je rap pijn kan doen, als je effecten gebruikt moet je opletten dat je ze niet re neig laat gaan enzo... Ik wil gewoon speakers die mij vieligheid geven, als ik er zoveel voor betaal dat ik ze niet kapot kan maken. Daarom Mackie's, ik weet ook wel dat ik ze nooit op hun maximum ga zetten, maar gewoon voorzorg. Als ik zin heb om de bass volledig op te draaien ook al staat ie vet luid dan moet ik dat kunnen. Met boxen die alles aankunnen heb je pure vrijheid.
User edit by retsek on 23-01-2009 @ 09:02:17 (80%)

What do you think about Mackie srm 450 vs Mackie srm 450V 2 ??

Vote :   

Victor    posted on 22-01-2009 21:10
Om dan maar op de vraag terug te komen: de SRM-450's (eerste versie) klinken prima. Lekker laag voor een kast met een 12" woofer, goed niet-schreeuwend hoog. Ze gaan ook flink hard, al halen ze het qua volume en laag niet bij de JBL Eon G2 (maar zeker wel qua sound). Ik gebruik de Mackies als dj-monitor en zo af en toe als monitor voor een zanger enzovoorts. En ik moet bekennen dat ik ze in de opslag ook nog wel eens aan heb staan als ik aan het werk ben. Prima dus voor het geld.

Nadeel schijnt te zijn (maar dat heb ik van horen zeggen en niet zelf meegemaakt) dat de ingebouwde versterker vrij vaak stuk gaat. Hopen maar dat dat niet gebeurt.

De V2 moet volgens de fabrikant harder gaan en beter klinken. Ik heb ze gehoord, maar kon dat tijdens de demo niet zo 1-2-3 bevestigen. Probleem was ook dat de eerste versie er niet naast stond om te vergelijken. In ieder geval zijn ze een flink stukkie duurder. Ik ben in ieder geval tevreden met de V1.
Tizio    posted on 22-01-2009 21:44
Gozer, haal jij lekker je mackies, verneuk je oren en gooi alles maar heerlijk in het rood..
Neem ze wel zonder ingebouwde versterker, is naar mijn idee handiger en als er iets is makkelijker en zo kun je tenminste kiezen wat voor versterker je wil.

Maar kom niet aan met het argument dat studio monitors twv €1500 niet hard genoeg kunnen voor je..
Beter geluid dan daarvan kan je echt niet hebben (een setje dynaudio bv. is gewoon top).

This is an old Topic

No new postings for 5.793 days.
 Post CommentThat would be 193.1 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

69 Users online: 14 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 33.296
Most visitors online this month : 97
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.000.775