Poster: retsek
Ja maar studio monitors moet je met zorg behandelen, ik wil speakers die luider gaan dan ik aankan en die overvloedig in het rood kan laten lopen en met zware effecten kan bestoken.
En ivm de topic, iemand al antwoord?
bv ivm studio monitors, ik weet er niet zoveel van en ik kan fout zitten maar volgens de site is een adam setje van 1400 euro maar 150 watt rms!! Das toch bitterweinig. Daar zit ik dirrect over.
Poster: greup
probeer even op je taalgebruik te letten a.u.b.
En let niet al te veel op wattages. Hier valt zeer weinig aan af te lezen. (zeker aan ALLEEN de wattages)
Als jij lekker een hufterproef setje wilt. En lekker in het rood wilt draaien, dan moet je ook niet zuren over een slechte geluidskwaliteit.
Verder graag iedereen weer een beetje ontopic.
Vraag, Is de rsm V2 de meerwaarde ook daadwerkelijk waard.
in het rood draaien doet geen zak aan het geluid, djm's zijn daarvoor gemaakt. Als je produceert maakt in het rood zitten iets uit. En velen draaien tegenwoordig met mp3's, dus wat moeten die dan over kwaliteit bezig zitten...
in het rood draaien doet geen zak aan het geluid, djm's zijn daarvoor gemaakt. Als je produceert maakt in het rood zitten iets uit. En velen draaien tegenwoordig met mp3's, dus wat moeten die dan over kwaliteit bezig zitten...
Voor op mijn kamer, maar ik wil alles als ik dat wil kunnen opendraaien zonder dat ik denk dat mijn boksen het begeven. Das mijn bedoeling daarom dat ik naar Mackie ga.
Als jullie zeggen dat studio monitors echt echt echt hard gaan (wat ik van de rokit8 niet vind) vertel me dan eens of deze adams zeer zeker luid gaan gaan/Adam P 11 A.
Kunnen deze mijn oren opblazen? Want ze moeten luider kunnen gaan dan ik aankan hehe
Poster: soundcollector
is ook zo belachelijk, je wil ze zowiezo in het rood opendraaien? Dan speel je je mackie's tweeters binnekort ook kapot op maximum amp level hoor.
Poster: ArTy
Oftewel: Ga je geld niet uitgeven aan zulke onzin. Je zult je boxen nooit gaan benutten waar ze goed voor zijn omdat je ze niet eens op 50% kan laten draaien op je kamer. Of je kamer moet 25x25 meter zijn ofzo. Ga nou eens zo'n Syrincs testen, scheelt je een gigantische hap geld en werkt denk ik minimaal even goed.
Ik hou zelf ook wel van een stevig volume, vooral een lekkere voelbare bass maar dat moet echt wel lukken met een setje Syrincs. Als je de 2 top speakers daarvan voor je booth neer zet (op jou gericht) blazen ze in je gezicht en dan hoef je zelfs deze niet eens vol open te draaien om genoeg volume te hebben. De sub dan gewoon onder je op de grond.
Verder wil ik wel eens weten WELKE KRK's je gehoord hebt.. Want tussen de RP-5 en de RP-8 zit ook nog wel een verschil.
Owja, nog een tip: Draai gewoon niet in het rood.. Je master hoeft niet helemaal open, bij mij thuis staat ie op 3/4, kan ik al amper in de rood draaien. De DJM is echt niet gemaakt om in de rood te draaien.. weet niet waar je dat gehoord hebt. De DJM-800 heeft alleen meer headroom waardoor de kans kleiner is dat het geluid vervormt, en waarom hebben ze dat gedan? Juist voor mensen zoals jij die niet snappen dat je eigenlijk rond de 0db moet zitten met je vu meters.
Sorry hoor maar volgens mij heb jij er echt nog niet veel verstand van, zo komt het tenminste op mij over.
Poster: Lightzone
laten we stoppen met dit gezeur aub...
ik vind het ook overkill maar die kerel wil gewoon boxen die zo luid gaan dat de buren ervan mee kunnen genieten, dus laten we dan maar gewoon zijn vraag beantwoorden
Poster: Mixt-Ape
Ging dit topic niet over de Mackie's? Als hij nou per se die boxen wil, laat hem ze dan kopen! Misschien is hij wel van plan om ze op feestjes enzo te gebruiken...