Mackie srm 450 vs Mackie srm 450V 2 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

retsek    posted on 21-01-2009 19:58
Ik heb 1500 euro veil voor een speaker system, omdat studio monitors veel te stil gaan voor mij, (tenzij je de echt echt duurdere neemt) kies ik voor geen studio monitors, maar omdat je rap een set hebt die heel hard gaat maar daarom geen zuiver geluid geeft heb ik besloten om de Mackie srm te nemen... Deze zouden zeer luid gaan en goede kwaliteit geven. (wss gaan ze veel te hard voor mijn kamer)

Ik zag wel op internet, dat de srm 45O tot tweehonderd euro goedkoper zijn dan de de V2, heeft dit dan nut om de V2 te nemen.

PS: raad mij echt niet de rokits of de vxt serie's aan van studio monitors, deze gaan veel te stil.

EN MET VEEL TE STIL bedoel ik dat ze je rap pijn kan doen, als je effecten gebruikt moet je opletten dat je ze niet re neig laat gaan enzo... Ik wil gewoon speakers die mij vieligheid geven, als ik er zoveel voor betaal dat ik ze niet kapot kan maken. Daarom Mackie's, ik weet ook wel dat ik ze nooit op hun maximum ga zetten, maar gewoon voorzorg. Als ik zin heb om de bass volledig op te draaien ook al staat ie vet luid dan moet ik dat kunnen. Met boxen die alles aankunnen heb je pure vrijheid.
User edit by retsek on 23-01-2009 @ 09:02:17 (80%)

What do you think about Mackie srm 450 vs Mackie srm 450V 2 ??

Vote :   

Roalin    posted on 21-01-2009 20:11
Syrinc's ?

En KRK's gaan niet hard genoeg?
Man, denk aan je oren! Het belangrijkste als dj!
Twello    posted on 21-01-2009 21:32
weet je wel hoe hard die mackie's gaan Cool ga ze eerst maar is uittesten en bedenk dan of je ze op je kamer wil Cool
JollyJunkie    posted on 21-01-2009 21:38
De nep KRK-5 (van Citronic) gaat hard genoeg voor een feest in een ruimte van 20-10 , ik neem aan dat je kamer niet zo groot is..
Ga ze eerst maar eens uittesten want ik kan me bijna niet voorstellen dat ze te zacht gaan voor jou, of je moet hele erge gehoor beschadiging hebben Winking my eye
dancedimension    posted on 21-01-2009 21:45
Kerel, gegarandeerd dat je je gehoor hiermee naar de knoppe werkt. Mijn tip, en ik heb hem zelf ook: Syrincs M3-220 DT. Gaat lekker hard, meer dan genoeg laag. Doet zeker niet onder een setje mackie's op je kamer aangezien dat dikke overkill op je kamer is.

Dus zal de Syrincs setje eens gaan beluisteren ergens als ik jou was. Voor ca. 500 euro ben je niet veel geld kwijt voor kwalitatief mooi en hard geluid wat geen overkill is.
Flexii    posted on 21-01-2009 22:32
kerel zoals al hierboven duidelijk wordt,, hoe doof ben jij wel niet als je krk's te zacht vind gaanCool  Als je nog wat langer wil dj'en zou ik maar wat voorzichtiger met je gehoor omspringen, eens beschadigt is altijd beschadigt
DJ_Viriya    posted on 22-01-2009 10:01
Iemand nog een reactie op de topictitel?
retsek    posted on 22-01-2009 12:48
Ja maar studio monitors moet je met zorg behandelen, ik wil speakers die luider gaan dan ik aankan en die overvloedig in het rood kan laten lopen en met zware effecten kan bestoken. Please geen gezeik over in het rood draaien of niet, in het rood draaien is mijn leven dus cva.

Miss dan de srm 350?

En ivm de topic, iemand al antwoord?
retsek    posted on 22-01-2009 13:01
bv ivm studio monitors, ik weet er niet zoveel van en ik kan fout zitten maar volgens de site is een adam setje van 1400 euro maar 150 watt rms!! Das toch bitterweinig. Daar zit ik dirrect over.
Bartjens    posted on 22-01-2009 13:07
Poster: retsek
Ja maar studio monitors moet je met zorg behandelen, ik wil speakers die luider gaan dan ik aankan en die overvloedig in het rood kan laten lopen en met zware effecten kan bestoken.

En ivm de topic, iemand al antwoord?

Volgens mij heb je dan meer dan genoeg aan de Syrincs.  Als jij de speakers alleen op je kamer gebruikt zijn die wel ok daarvoor. Als je egt wil gaan slepen met de speakers (feestjes oid) dan zou ik idd pa speakers nemen.
www.djbrowbeat.com
greup    posted on 22-01-2009 13:13
bv ivm studio monitors, ik weet er niet zoveel van en ik kan fout zitten maar volgens de site is een adam setje van 1400 euro maar 150 watt rms!! Das toch bitterweinig. Daar zit ik dirrect over.

probeer even op je taalgebruik te letten a.u.b.

En let niet al te veel op wattages. Hier valt zeer weinig aan af te lezen. (zeker aan ALLEEN de wattages)

Als jij lekker een hufterproef setje wilt. En lekker in het rood wilt draaien, dan moet je ook niet zuren over een slechte geluidskwaliteit.

Verder graag iedereen weer een beetje ontopic. Anders raken we de draad een beetje kwijt
Vraag, Is de rsm V2 de meerwaarde ook daadwerkelijk waard.
Mod edit by greup on 22-01-2009 14:27 (7%)
retsek    posted on 22-01-2009 13:14
welja ik weet ook dat die Mackie's te luid gaan gaan... Maar je moet weten als ik muziek ga maken ga ik toch apparte studio monitors aanschaffen, die mackie's zijn enkel om luid te draaien, het gevoel hebben van draaien zonder je zorgen te maken voor je boxen is toch zalig.
retsek    posted on 22-01-2009 13:16
Poster: greup

probeer even op je taalgebruik te letten a.u.b.

En let niet al te veel op wattages. Hier valt zeer weinig aan af te lezen. (zeker aan ALLEEN de wattages)

Als jij lekker een hufterproef setje wilt. En lekker in het rood wilt draaien, dan moet je ook niet zuren over een slechte geluidskwaliteit.

Verder graag iedereen weer een beetje ontopic.
Vraag, Is de rsm V2 de meerwaarde ook daadwerkelijk waard.

in het rood draaien doet geen zak aan het geluid, djm's zijn daarvoor gemaakt. Als je produceert maakt in het rood zitten iets uit. En velen draaien tegenwoordig met mp3's, dus wat moeten die dan over kwaliteit bezig zitten...
greup    posted on 22-01-2009 14:26

in het rood draaien doet geen zak aan het geluid, djm's zijn daarvoor gemaakt. Als je produceert maakt in het rood zitten iets uit. En velen draaien tegenwoordig met mp3's, dus wat moeten die dan over kwaliteit bezig zitten...

Mmmm, gooi jij even lekker een djm 600 in het rood...
waarschijnlijk heb jij nu dan de djm 800, daar is idd de headroom geen zorg meer. (maar ik kan natuurlijk niet weten dat jij een djm 800 hebt)

Trouwens, geen 2 posten achter elkaar plaatsen. Edit dan in het vervolg je voorgaande post.
JollyJunkie    posted on 22-01-2009 15:36
Zo als Lead vermeld heeft in zijn topic heb je niet zoveel aan alleen de watt's.

De Sensivity maakt echter wel veel uit:
3db verschil in sensivity is een verdubbeling van het geluid dus:
een box met 92 db sensivity en 300 watt gaat 2x zo zacht als een box met 150 watt en 98 sensivity Winking my eye
altamira    posted on 22-01-2009 15:52
Als je ons eens duidelijk zou kunnen maken waar je ze voor gaat gebruiken schiet het een stuk meer op... maar eerlijk gezegd denk ik dat je gewoon eens je hok uit moet en monitors in het echt moet gaan beluisteren.
retsek    posted on 22-01-2009 16:01
Voor op mijn kamer, maar ik wil alles als ik dat wil kunnen opendraaien zonder dat ik denk dat mijn boksen het begeven. Das mijn bedoeling daarom dat ik naar Mackie ga.

Als jullie zeggen dat studio monitors echt echt echt hard gaan (wat ik van de rokit8 niet vind) vertel me dan eens of deze adams zeer zeker luid gaan gaan/Adam P 11 A.

Kunnen deze mijn oren opblazen? Want ze moeten luider kunnen gaan dan ik aankan hehe
Bartjens    posted on 22-01-2009 16:13
Dan kun je het beste pa speakers halen ja....
www.djbrowbeat.com
ArTy    posted on 22-01-2009 16:13
Volgens mij is het gewoon weet iets om tegen je vrienden te gaan zegge.. Ik heb een geluidsset die je oren op kan blazen..
1) Das zonde van je geld, waarom harder dan je hebben kan?
2) Dom, je oren zijn best belangrijk al word sommige het pas duidelijk als het te laat is
3) Mijn koptelefoon kan ook me oren op blazen en die is echt geen 150 watt

Oftewel: Ga je geld niet uitgeven aan zulke onzin. Je zult je boxen nooit gaan benutten waar ze goed voor zijn omdat je ze niet eens op 50% kan laten draaien op je kamer. Of je kamer moet 25x25 meter zijn ofzo. Ga nou eens zo'n Syrincs testen, scheelt je een gigantische hap geld en werkt denk ik minimaal even goed.

Ik hou zelf ook wel van een stevig volume, vooral een lekkere voelbare bass maar dat moet echt wel lukken met een setje Syrincs. Als je de 2 top speakers daarvan voor je booth neer zet (op jou gericht) blazen ze in je gezicht en dan hoef je zelfs deze niet eens vol open te draaien om genoeg volume te hebben. De sub dan gewoon onder je op de grond.

Verder wil ik wel eens weten WELKE KRK's je gehoord hebt.. Want tussen de RP-5 en de RP-8 zit ook nog wel een verschil.

Owja, nog een tip: Draai gewoon niet in het rood.. Je master hoeft niet helemaal open, bij mij thuis staat ie op 3/4, kan ik al amper in de rood draaien. De DJM is echt niet gemaakt om in de rood te draaien.. weet niet waar je dat gehoord hebt. De DJM-800 heeft alleen meer headroom waardoor de kans kleiner is dat het geluid vervormt, en waarom hebben ze dat gedan? Juist voor mensen zoals jij die niet snappen dat je eigenlijk rond de 0db moet zitten met je vu meters.

Sorry hoor maar volgens mij heb jij er echt nog niet veel verstand van, zo komt het tenminste op mij over.
soundcollector    posted on 22-01-2009 16:19

er is wel een klein verschil tussen in het rood draaien en met mp3's draaien hoor. In het rood draaien maakt wel degelijk iets uit... Tis meestal gewoon dat de set dan gewoon zo luid staat, dan ge gewoon niet meer weet wat je moet horen ( de pijn aan je oren of het gekraak van luidsprekers).

Ok de djm heeft headroom maar kben toch al fuiven genoeg geweest waar ze zo int rood draaien tot het nog kraakt, onbekwaam dan? Als je in het rood draait gaat je mixer geen volledige sinusgolf meer uitsturen. Dit gebeurt vanaf dat je boven 0 db gaat draaien.. errond valt het goed mee, ga je er ver boven dan zal je het zeker merken. zie ook arty zen comments

mss kan ik je aanraden eens naar een winkel te gaan waar ze monitors hebben en waar je kan testen en vergelijken. Ik ben dit in m-s-cstore gaan doen, daar staan luidsprekers bij die je nog nieens half moet opendraaien en dan gaan ze al luid. Koop je er een wooferkast bij en je hebt goed geluid voor minder prijs
soundcollector    posted on 22-01-2009 16:21
Voor op mijn kamer, maar ik wil alles als ik dat wil kunnen opendraaien zonder dat ik denk dat mijn boksen het begeven. Das mijn bedoeling daarom dat ik naar Mackie ga.

Als jullie zeggen dat studio monitors echt echt echt hard gaan (wat ik van de rokit8 niet vind) vertel me dan eens of deze adams zeer zeker luid gaan gaan/Adam P 11 A.

Kunnen deze mijn oren opblazen? Want ze moeten luider kunnen gaan dan ik aankan hehe

is ook zo belachelijk, je wil ze zowiezo in het rood opendraaien? Dan speel je je mackie's tweeters binnekort ook kapot op maximum amp level hoor.

Lijkt precies ofals je maar wat zit te zeggen over geluid en toestanden maar er echt nog nooit iets over gelezen hebt...
dancedimension    posted on 22-01-2009 16:56
Poster: soundcollector

is ook zo belachelijk, je wil ze zowiezo in het rood opendraaien? Dan speel je je mackie's tweeters binnekort ook kapot op maximum amp level hoor.

Precies. Jij kijkt naar aantal Watts, zegt helemaal niks. Rendement is belangrijk, oftewel wat die speakrs uit het X aantal watt haald. Daarnaast zijn niet alle gevallen wanneer je iets opblaast dat er teveel vermogen doorheen wordt gejaagd. Vaak is vervormd uitgestuurd geluid een boosdoener en hoef je speakers niet eens zo zwaar te belasten om iets op te blazen. Oftewel blijf uit het rood, ongeacht wat voor speakersysteem erop zit. Het kan nooit goed zijn. Hopelijk ga je is wat goede geluidsetjes testen voordat je zulke voorbarige conclusies trekt.

Poster: ArTy
Oftewel: Ga je geld niet uitgeven aan zulke onzin. Je zult je boxen nooit gaan benutten waar ze goed voor zijn omdat je ze niet eens op 50% kan laten draaien op je kamer. Of je kamer moet 25x25 meter zijn ofzo. Ga nou eens zo'n Syrincs testen, scheelt je een gigantische hap geld en werkt denk ik minimaal even goed.

Ik hou zelf ook wel van een stevig volume, vooral een lekkere voelbare bass maar dat moet echt wel lukken met een setje Syrincs. Als je de 2 top speakers daarvan voor je booth neer zet (op jou gericht) blazen ze in je gezicht en dan hoef je zelfs deze niet eens vol open te draaien om genoeg volume te hebben. De sub dan gewoon onder je op de grond.

Verder wil ik wel eens weten WELKE KRK's je gehoord hebt.. Want tussen de RP-5 en de RP-8 zit ook nog wel een verschil.

Owja, nog een tip: Draai gewoon niet in het rood.. Je master hoeft niet helemaal open, bij mij thuis staat ie op 3/4, kan ik al amper in de rood draaien. De DJM is echt niet gemaakt om in de rood te draaien.. weet niet waar je dat gehoord hebt. De DJM-800 heeft alleen meer headroom waardoor de kans kleiner is dat het geluid vervormt, en waarom hebben ze dat gedan? Juist voor mensen zoals jij die niet snappen dat je eigenlijk rond de 0db moet zitten met je vu meters.

Sorry hoor maar volgens mij heb jij er echt nog niet veel verstand van, zo komt het tenminste op mij over.

Mee eens, niks meer aan toe te voegen Winking my eye
User edit by dancedimension on 22-01-2009 @ 16:57:52 (100%)
OneSixty    posted on 22-01-2009 17:17
laten we stoppen met dit gezeur aub...

ik vind het ook overkill maar die kerel wil gewoon boxen die zo luid gaan dat de buren ervan mee kunnen genieten, dus laten we dan maar gewoon zijn vraag beantwoorden Winking my eye

Flexii    posted on 22-01-2009 19:05
Poster: Lightzone
laten we stoppen met dit gezeur aub...

ik vind het ook overkill maar die kerel wil gewoon boxen die zo luid gaan dat de buren ervan mee kunnen genieten, dus laten we dan maar gewoon zijn vraag beantwoorden Winking my eye

ja je hebt gelijkWinking my eye,, ja het verschil,, in de V2 zijn natuurlijk wat dingen aan verbeterd ten opzichte van het origineel he,, maar dat kan iedereen wel bedenken lijkt mij dat een nieuwere versie wat beteringen heeft tov het vorige model, kijk naar pioneer CDJ1000 mk1 mk2 mk3Winking my eye,, wat er precies allemaal verbeterd is kan ik ook niet zeggen maar als je de manuals erbij paktof gewoon bij mackie site kijkt, vind je dat waarschijnlijk vrij snelWinking my eye
Mixt-Ape    posted on 22-01-2009 19:20
Ging dit topic niet over de Mackie's? Als hij nou per se die boxen wil, laat hem ze dan kopen! Misschien is hij wel van plan om ze op feestjes enzo te gebruiken...
Flexii    posted on 22-01-2009 19:27
Poster: Mixt-Ape
Ging dit topic niet over de Mackie's? Als hij nou per se die boxen wil, laat hem ze dan kopen! Misschien is hij wel van plan om ze op feestjes enzo te gebruiken...

als je nou eens de posts boven je doorleest dan hoef je deze nutteloze post ook niet meer te postenWinking my eye

204 Users online: 20 Guests (184 Unknown)
Pages generated today : 32.215
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.420.589