Midi vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Maartenb    posted on 21-01-2009 18:24

Dag iedereen,

Ik ben momenteel een beetje aan het spelen met Cubase, maar ik zou toch graag wat makkelijker melodien en ritmes willen spelen op een real-life klavier zeg maar. Ik ben alleen helemaal nieuw op dit gebied en heb geen idee hoe ik zoiets aansluit op mijn laptop/desktop.. en onlangs kwam ik erachter dat mijn elektrische piano (Roland EP880) ook een midi in en out heeft, zou het mogelijk zijn om deze dus aan te sluiten op Cubase? (Bij de specs staat: Aansluitingen: 2x 6,3mm uitgangen, 2x 6,3mm ingangen, 2x 6,3mm hoofdtelefoonaansluiting, MIDI-connectors (IN, OUT) & 2x 6,3mm pedaalaansluitingen ). En als dat zou kunnen wat heb ik dan allemaal nog meer nodig? Wie o wie maakt mij wat wijzer,

bvd,

What do you think about Midi vraagje ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 21-01-2009 18:28
Het enige wat jij nodig hebt is een kastje (geluidskaart of een speciaal midi kastje) die je kan aansluiten op je pc. Vaak zit er op een geluidskaart een Midi in en out. Je zal ook midi kabels nodig hebben. Ik zou even een berichtje sturen naar een (web)shop of even bellen, en hun vragen wat je het beste kan kopen!

(En dan even kijken of de prijzen overal een beetje hetzelfde zijn, voor je teveel betaald)
bambamstudio    posted on 21-01-2009 20:11
wat je nodig hebt is midi to usb interface. Zijn er van div. merken, m-audio, edirol etc. Usb in de computer, van je roland gaat de midi out naar de in van de interface, en je raad het al, de in van de roland naar de out....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Maartenb    posted on 23-02-2009 12:49
Sorry voor de late reactie, maar bedankt! Dus als ik een midi-to-usb interface koop en die er zoals bambamstudio zegt er tussen schakelen ben ik voorzien? Dan zou ik dus gewoon de Roland kunnen gebruiken in bijv. Cubase/Fruityloops?

bvd
sanderk    posted on 23-02-2009 13:26
yep

This is an old Topic

No new postings for 6.032 days.
 Post CommentThat would be 201.1 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

194 Users online: 132 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 44.824
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.938.369