DJM Draaifader (rotary) ipv schuiffader
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

antig01    posted on 21-01-2009 12:55
Voor de verandering was ik laatst op het web aan het struinen, ik kwam bij een engelse site draaifaders voor de DJM600 tegen, dus je verving je kanaalfaders (schuif) door draaifaders.

Weet iemand of dit ook mogenlijk is voor de Masterfader??
Ik weet dat deze gesoldeerd zit in tegenstelling tot de kanaalfaders.

Wellicht is dit bij Pioneer zelf mogenlijk?

B.V.D
Anton

What do you think about DJM Draaifader (rotary) ipv schuiffader ??

Vote :   

Bartjens    posted on 21-01-2009 14:06
Volgens mij kun je alleen een rotary set krijgen voor de kanaal faders. Wellicht kun je hem laten ombouwen, maar om zo zelf erin te zetten zijn er volgens mij niet.
www.djbrowbeat.com
gizzy    posted on 21-01-2009 14:31
Hoezo neem je dan niet gewoon een DJM-800? Daar is je master al een draaifader. En klinkt ook nog eens 1000 keer beter dan een DJM-600.
Bartjens    posted on 21-01-2009 14:39
Volgens mij heeft hij al een djm-600
www.djbrowbeat.com
gizzy    posted on 21-01-2009 14:43
Ja oke :P Ff gemist Winking my eyeMaar als nog zou ik dan mijn djm-600 proberen te verkopen en voor een 800 gaan sparen. Of op zijn minst ff naar een winkel gaan en proberen. Dan raak je van zelf wel verkocht. 
Bouncy    posted on 21-01-2009 14:55
<OFFTOPIC>

Poster: gizzy
Dan raak je van zelf wel verkocht. 

Niet iedereen!

</OFFTOPIC>

Je zou kunnen proberen om er een draaipotmeter in te zetten, hoe het met de connecties zit in een DJM600 weet ik zo niet, maar schroef hem eens open, dan word je al een heel stuk wijzer!
tairip    posted on 21-01-2009 15:03
Poster: Bouncy

Niet iedereen!

Je zou kunnen proberen om er een draaipotmeter in te zetten, hoe het met de connecties zit in een DJM600 weet ik zo niet, maar schroef hem eens open, dan word je al een heel stuk wijzer!

Het zit gewoon met een simpel kabeltje! Zelf modificeren zou ik niet adviseren maar is natuurlijk wel mogelijk door een potmeter van dezelfde waarde en dezelfde karakteristiek te nemen.
antig01    posted on 21-01-2009 23:11
Oke, ik dacht dat de master fader gesoldeerd zat..
Heb soms last dat als ik de 4e kanaalfader bedien, dat ik per ongeluk de master raak..
Of moet even wat bedenken dat hij flink zwaar gaat..

Bedankt iigv
Stefjuuh    posted on 21-01-2009 23:17
Poster: antig01
Heb soms last dat als ik de 4e kanaalfader bedien, dat ik per ongeluk de master raak..

Bedankt iigv

Ik heb ze gezien met schilderstape eroverheen zodat ie vastzit!
tairip    posted on 21-01-2009 23:18
Poster: antig01

Bedankt iigv

Ja die zit op een printje gezoldeerd waaraan een kabeltje zit! Je kan print + fader in een keer bestellen zodat je niet hoeft te solderen. Er is een simpelere manier om je fader op een stand te zetten. Gaffa tape (geen goedkope) Nichiban. Gewoon eroverheen plakken. Winking my eye
Lead    posted on 22-01-2009 00:00
Voor DJM-800, DJM-1000 en DJM-3000 zijn rotary kits verkrijgbaar waarbij je alle faders vervangt door draaipotmeters. Voor de DJM-600 is dit niet als kit beschiktbaar.

Zelf doen wordt lastig, dan denk ik al niet eens aan het technische deel van de operatie, maar aan de afwerking ervan. Het zal lastig worden om een mooi degelijk paneeltje te maken  en de ruimte te vinden in de DJM om de potmeters te plaatsen...

Leuk idee maar gecompliceerd project (met de nodige risico's van dien)
Let the BASS be louder
zalo    posted on 22-01-2009 00:13
nu we toch over rotary kits bezig zijn. Leveren die beter kwaliteit aangezien er geen stof tussen kan komen. En wat zijn de voordelen ervan, ze hebben het tenslotte toch op de markt gebracht.
Lead    posted on 22-01-2009 00:17
Het is een andere manier van mixen. Mensen schakelen niet over vanwege technische redenen.

Het is echt even wennen, maar voor sommige muzieksoorten en stijlen werkt het wel lekker.
Trance doe je toch meer met EQ dan met faderwerk dus daar is het goed voor. De hardere stijlen hebben vaak snellere bewegingen in de faders zitten en dat kan niet met rotaries.
Let the BASS be louder
Convert    posted on 22-01-2009 08:38
Dat zou indd best kunnen, want ik heb veel liever een fader dan een rotarie knop Winking my eye
Maar voor de master is het indd niet verkeerd idee Happy, laughing Veel makkelijker, heb zelf op me RMX ook fader voor master alleen ik heb niks op kanaal 4 dus het maakt mij niet uit tot nu toe!
Lead    posted on 22-01-2009 09:51
Dan moet je dus het frontpaneel van de DJM-600 doorzagen, de kanalen zouden faders blijven en alleen de meest rechtse schuif zou vervangen worden door een potmeter... Gaat er volgens mij niet echt uit zien...

Of iemand moet in de metaal bewerking zitten, die zou een mooi paneeltje kunnen maken natuurlijk...
Let the BASS be louder
DJdarkness    posted on 22-01-2009 12:32
Toen ik de DJM 600 nog had, heb ik ook de fader gewoon afgeplakt met twee stukjes doorzichtige plakband, zodat de fader nergens naartoe zou kunnen. Je kunt zelfs het fader paneelje los schroeven en het aan de onderkant plakken. Dan zie je er helemaal niets van.

Naar mijn idee de meest makkelijke manier.
antig01    posted on 27-01-2009 19:16
Hmz, ik denk dat ik idd even dat paneeltje losschroef, en kijk of ik hem aan de onderkant kan fixeren zodat ie flink zwaar gaat.. Thanx!
antig01    posted on 03-02-2009 18:26
Voor de DJM 600 gebruikers die hier ook last van hebben: de oplossing.
Ik heb 3 rubberen O-ringetjes onder de faderknop gedaan, deze zitten dus ingesloten tussen de faderknop en het paneel, hierdoor gaat de fader lekker stroef :P

Ze zijn net iets kleiner qua buitendiameter als de faderknop zelf, dus je ziet er niets van!

Succes
DJTruth    posted on 11-02-2009 21:46
dan maak je je verf tog kapot?

This is an old Topic

No new postings for 5.983 days.
 Post CommentThat would be 199.4 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

106 Users online: 73 Guests (33 Unknown)
Pages generated today : 5.302
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.229.719