Solliciteren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TheHunter    posted on 18-01-2009 20:40
Eyy Dj's,
ik heb een vraagje, is het normaal voor een Dj om zeg maar te ''solliciteren''.
Hiermee bedoel ik dat je een club of discotheek binnen loopt en daar een mixje laat horen of vraagt of je er mag draaien :P. Of word je hierdoor gelijk gezien als wanhopig/''crap''.

Doen meer mensen dit, of op een dergelijke manier?

MVG The Hunter

What do you think about Solliciteren ??

Vote :   

Convert    posted on 18-01-2009 20:44
Demo's!, als je bijvoorbeeld Resident wil worden bij een club zou je waarschijnlijk even mailtje moete sturen met een demo.

Wil je gewoon op events enz. moet je een demo sturen naar de organisatie natuurlijk wel op tijd niet een dag van te voren en wel met een nette mail, goed lopende zinnen etc. etc Winking my eye
TheHunter    posted on 18-01-2009 20:47
*EDIT* Aha, dus zeg maar mixes opsturen met een soort van sollicitatiebrief erbij.
Thx!
User edit by TheHunter on 18-01-2009 @ 20:53:42 (51%)
Convert    posted on 18-01-2009 20:51
Ja maar wat ik al zei wel nette brief erbij!
bambamstudio    posted on 18-01-2009 22:31
Demo van je mix, 30 min max, een mix van 2 uur opsturen heeft geen zin.
Doe er een recente foto bij, en een korte bio ( niet in de 'ik vorm' gewscheven ). Verder een goede motivatie waarom je daat wilt draaien. Slijm niet te veel in dit soort brieven.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
nicknaughty    posted on 19-01-2009 09:35
maar kom ook niet te arrogant over Winking my eye tip van de dag :P
RiX    posted on 19-01-2009 10:04
haal dat 'te' maar weg... blijf bescheiden, maar wel eerlijk. Als je kan draaien, mag je dat best zeggen.
ccc    posted on 19-01-2009 10:38
Poster: bambamstudio
Doe er een recente foto bij,

En niet de pasfoto die je hebt laten maken voor je ID-kaart, waar je dus niet op mag lachen. Smile having fun
Beetje leuke, spontane, nette foto. Ook uiteraard weer niet een waar je half bezopen een meid op ligt af te lebberen, dat is weer te leuk en te spontaan. Cool

Ik weet niet of je al eens ergens eerder hebt gedraait? Je zou deze eventueel als referenties erbij kunnen zetten. Mits deze mensen dat goed vinden en je daar ook redelijk hebt gedraaid.
User edit by ccc on 19-01-2009 @ 10:40:05 (57%)
RiX    posted on 19-01-2009 11:15
Dat staat dan toch in je cv, neem ik aan...
ccc    posted on 19-01-2009 11:33
Poster: RiX
Dat staat dan toch in je cv, neem ik aan...

Ja normalitair wel, maar er werd niet gesproken over een CV, vandaar dat ik dat aanhaalde.
bambamstudio    posted on 19-01-2009 18:27
Poster: ccc

Ja normalitair wel, maar er werd niet gesproken over een CV, vandaar dat ik dat aanhaalde.

bio = cv
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
RiX    posted on 19-01-2009 19:04
ik zou toch gewoon je echte cv opsturen, mits daaruit af te lezen is dat je ambities hebt en niet van supermarkt naar supermarkt bent gehopt Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

318 Users online: 275 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 19.356
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.768.828