Waar haal jij je vinyl? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djrforce    posted on 18-01-2009 18:11
Ik weet niet of er nog veel mensen hier zijn die op vinyl draaien maar waar halen jullie meestal je vinyl?
is dat online of nog echt in een platenzaak?

Ik zelf online.
User edit by djrforce on 18-01-2009 @ 18:32:39 (1%)
Mod edit by tairip on 19-01-2009 23:53 (3%)

What do you think about Waar haal jij je vinyl? ??

Vote :   

Pullz    posted on 26-01-2009 21:13
Meestal bij Freaky.nl of als ik in den haag ben, bij mid-town.. Cool
Dyno    posted on 26-01-2009 21:52
Vroegâh bij Stad DenHaag Records (wat later Mid-Town werd).
Na mijn verhuizing naar het midden van het land bij Mid-Town in Utrecht.
Maar omdat die daar niet meer zit (wegens bezuinigingen geloof ik) koop ik ze online.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
PsykologicalBeatzz    posted on 07-02-2009 15:43
Toffmusic!
In De Shop Zelf...Cool
ArCee    posted on 16-02-2009 12:18
Poster: tairip

Dat is helemaal waar! Ik wist altijd precies wanneer de nieuwe platen binnen kwamen en kreeg dan idd ook een stapeltje om te luisteren, sommigen waren nog niet eens gelabeld! Dat sfeertje is helemaal weg dat is wel jammer.

Klein wereldje Tarip, oud wereldje dan ook Cool
tek-zotic    posted on 19-02-2009 23:42
toffmusic in turnhout
af en toe bij freaky, recess of sensation records
DV1984    posted on 07-07-2011 00:49
Mijn favoriete zaken zijn

A Musik in Koln!
Sirius Maastricht
Antenne Tilburg
Tam Tam Aachen
Flipside Dusseldorf
User edit by DV1984 on 07-07-2011 @ 00:50:17 (8%)
aurelienvdv    posted on 07-07-2011 09:29
Voor de Belgen onder ons --> Music Mania in Gent!

en sinds enkele maanden is er in de Fanc in Gent ook een zeer mooi aanbod vinyl!
kuituhh    posted on 07-07-2011 14:31
ik ga zo nu en dan langs bij Freaky. Alleen struikel je daar nu over de vinyls aangezien de eigenaar (Hein) hele ladingen tweede hands vinyls opkoopt.

:Edit:
Leip, ik had in 2009 ook al gepost in dit topic haha Happy, laughing
Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 07-07-2011 @ 14:33:17 (43%)
Estacy    posted on 07-07-2011 14:36
Eerst ?altijd bij Recess, tot ik op elke techno plaat Triple Vision zag staan, dat blijkt dus ook een winkel te zijn. euro per plaat goedkoper, meer aanbod, perfecte service en wat een keuze niet normaal. Voornamelijk techno en DnB, maar dan ook echt dagelijks nieuwe releases in die genres. wie zegt dat vinyl dood is?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
stijnn    posted on 07-07-2011 18:43
bij midtown in eindhoven Happy, laughing
Sound-Division    posted on 07-07-2011 23:38
Hey Stijn, heb je dan nog geen last gehad van kromme platen?
vaker als ik wat platen ging halen bij Midtown kwam ik thuis, en dan waren ze krom, ik zeg niet altijd maar het komt daar wel vaker voor, dan als ik bijv platen besteld bij Recess.
Estacy    posted on 07-07-2011 23:55
kan aan veel dingen liggen. Kan bijv. dat Recess alles in een zonloos magazijn bewaard, terwijl jij bij Midtown uit schappen zoekt die in de zon staan.
Tekhead    posted on 08-07-2011 00:47
Poster: Estacy
?wie zegt dat vinyl dood is?

Niemand, of bijna niemand zegt dat nog ! Zoals ik een week of 2 (denk ik) geleden hier gepost heb, kan je nu ook terug bij FRS vinyl bestellen, en dit vanwege grote vraag van hun klanten, en meteen een suc6 want alle bestellingen van nieuwe releases die ook op vinyl geperst worden, is gemiddeld 30% van die bestellingen al voor vinyl.

Trouwens?wil ik nog even? refereren naar een opmerking van mezelf op een topic over vinyl vs CD/mp3/digi. Ik werd door sommige (ex-members?) niet aux serieus genomen, zelfs uitgelachen met mijn opmerking.... '?neem het van mij aan, CD's zal altijd eerder verdwijnen dan vinyl, omdat vinyl altijd zal blijven bestaan, en vinyl zal terug de plaats innemen van CD's als alternatief voor de niet digitale liefhebbers '
Zie nu, 6 later is deze opmerking al in activering en loopt voor op schema. SL's nog niet te snel verkopen raad ik de bezitters ervan met nadruk aan. Mooier nog, bij Panasonic zijn de marktonderzoeken al vollop aan de gang en die moeten een advies geven?aan Panasonic ivm het al dan niet herlanceren van 2 of 3 type's TT's, en voor 2 van die type's zijn de ontwerpen al goedgekeurd, zodat bij eventuele her-opstarten van de produktie, er onmiddellijk mee kunnen starten en dus op zeer korte tijd op de markt te brengen?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sjoewe    posted on 08-07-2011 17:51
Winkels:
Hardwax (Berlijn)
Spacehall (Berlijn)
Clone (Rotterdam)
Rush Hour (Amsterdam)

Online shops:?
Decks.de
Juno.co.uk

En Discogs voor begeerde tweedehandsjes Happy, laughing
horsefeather    posted on 11-07-2011 22:03
winkel:
Doctor Vinyl (brussel)

Online:
Chemical Records
Red Eye
Discogs
User edit by horsefeather on 11-07-2011 @ 22:03:56 (15%)
Vinnyo    posted on 11-07-2011 22:09
Poster: stijnn
ij midtown in eindhoven Happy, laughing

Mooie winkel ja, daar zijn ze best goedkoop eigenlijk.. (koop ze zelf niet hoor)
Sound-Division    posted on 11-07-2011 22:11
naja is gewoon normale prijs bij Midtown Eindhoven
Vinnyo    posted on 11-07-2011 22:24
Poster: Sound-Division
naja is gewoon normale prijs bij Midtown Eindhoven

Ik bedoel als je er meerdere koopt, krijgde korting Winking my eye
Bonchanoize    posted on 11-07-2011 23:52
Music Mania of Fnac in Gent, en op muziekbeurzen kun je ook altijd slagen doen en zeldzame platen scoren.
Let the magic begin
horsefeather    posted on 12-07-2011 21:30
Poster: Bonchanoize
Music Mania of Fnac in Gent, en op muziekbeurzen kun je ook altijd slagen doen en zeldzame platen scoren.

zou graag is naar een muziekbeurs gaan maar vind er echt weinig over op internet
Bonchanoize    posted on 12-07-2011 21:44
Je moet er inderdaad opkomen. Straataffiches en dergelijke helpen mij op weg
Let the magic begin
kuituhh    posted on 13-07-2011 09:24
Poster: Tekhead
Mooier nog, bij Panasonic zijn de marktonderzoeken al vollop aan de gang en die moeten een advies geven?aan Panasonic ivm het al dan niet herlanceren van 2 of 3 type's TT's, en voor 2 van die type's zijn de ontwerpen al goedgekeurd, zodat bij eventuele her-opstarten van de produktie, er onmiddellijk mee kunnen starten en dus op zeer korte tijd op de markt te brengen?

Daar zou ik wel een bronvermelding bij willen zien. Happy, laughing
Spin that Sh!t BAM!
Estacy    posted on 13-07-2011 12:43
helaas heb ik daar ook moeite mee om te geloven. In de press release van Technics over het stoppen van de SLs stonden meer redenen dan alleen minder klanten. omdat dat apparaat al zo lang bestaat, waren er problemen met leveranciers die niet meer bestonden etc etc.?

als technics een nieuw model op de markt wil brengen, dan moet die zowiezo midi ingebouwd hebben, zodat je em zonder timecode met Traktor/Serato/Torq enz gebruikt kan worden. ze hebben de naam alvast mee, bouwen ze ook nog een goed product dan heb je zowiezo een verkoop hit.
Aziaat    posted on 14-07-2011 15:10
Als Technics dan zo'n product op de markt zou brengen dan betwijfel ik of deze ook zo duurzaam zal zijn als de 1200s... Hun CD-spelers waren toch ook het neusje van de zalm? Maar succes had het niet...

This is an old Topic

No new postings for 5.136 days.
 Post CommentThat would be 171.2 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

356 Users online: 326 Guests (30 Unknown)
Pages generated today : 19.015
Most visitors online this month : 626
Lifetime Pageviews since 2003 : 241.235.937