Up to date blijven
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mrmagix    posted on 15-01-2009 22:34
hey allemaal,

Ik vraag mij af hoe jullie up to date blijven. Ik doe veel prive feestjes en daar vragen ze vaak voor commerciele muziek af te spelen. Dus ga ik elke week de charts af op zoek naar nieuwe liedjes.
Hoe doen jullie dit? Ik speel ook electro, hardstyle en house dus als jullie daarvoor hints weten, laat het mij pls weten.

Thanx!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.

What do you think about Up to date blijven ??

Vote :   
DJADMIN    posted on 15-01-2009 22:35
Rondsnuffelen, luister best veel radio zenders enzo.....en gewoon, cds kopen ! En sites in de gaten houden, o.a. met charts.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Bartjens    posted on 15-01-2009 22:36
Iid charts in de gaten houden. Veel op forums rond zwerven, kijken wat leeft onder de mensen enzo. 

Kijk eens bij verschillende radio stations met dance programma's op de site voor een playlist oid. (slam fm, radio 538, hier in NL)
www.djbrowbeat.com
DJADMIN    posted on 15-01-2009 22:45
Anders meld je even aan bij dance department, altijd playlists elke week....!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
mrmagix    posted on 15-01-2009 22:54
heel hard bedankt alvast !
meer hints mag altijd maar nu kan ik toch al voort Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Steev    posted on 15-01-2009 23:12
Ik ben lid van de labels die naar mijn idee de beste house muziek uitbrengen, op beatport. Dan krijg je mail zodra er nieuwe nummers worden gereleased en dan ben je er meestal heel snel bij! Misschien een tip als je ook eens iets van een ander genre dan pop zoekt Winking my eye
Xtremer    posted on 15-01-2009 23:15
2x per week allerlei download sites checken en vooral zelf dingen makenHappy, laughing. Heb best veel vrienden in me lijst die vragen of ik alweer iets nieuws heb gemaakt:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Tomazos    posted on 16-01-2009 00:19
idd, msn is de grootste vriendHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
nils7    posted on 16-01-2009 00:43
1 a 2 genres is wel te doen maar als je all-round draait is het een hell soms...
Gelukkig heb ik nu al bijna alles van de Carnaval binnen maar ook ik check idd. beatport.. je kan trouwens labels en artiesten etc. bij je favo zetten en dan krijgen ze een bolletje wanneer ze iets gereleased hebben.

Wat ik wel haat op Beatport is muziek die je niet mag downloaden buiten je Territory of zo iets... klinkt er iets tof kan het niet Unhappy. Heel soms kan je m dan wel vinden op Dance*kuch 192kbps*tunes.
Stefjuuh    posted on 16-01-2009 05:35
"De mate van compressie, bitrate genoemd, bepaald voor een belangrijk deel hoe klein het MP3 bestand uiteindelijk wordt. Voor spraak is een bitrate van 64 tot 96 kbps voldoende. Voor een normale kwaliteit muziekbestand wordt een bitrate gebruikt van 128 kbps. Een muziekbestand van goede kwaliteit wordt alleen bereikt met een bitrate van 192 kbps of hoger, waarbij een maximale bitrate 320 kbps is. "

Denk ervan wat je wil.. link

Maar all-round draaien is eigenlijk alleen top-40 in de gaten houden, en de dance smash achtige cd's. Als je je echt in een bepaalde sound gaat verdiepen (wie draait er hier echt 100% 1 "sound/genre" muziek?) dan weet je ook wel welke artiesten je in de gaten moet houden!
Uiteindelijk denk ik dat je ongeveer evenveel tijd kwijt bent.

Wat ik doe om een beetje bij te blijven, is gewoon mijn inbox vol laten spammen met downloadsites. Als die downloadsite's vaak leuke verwijzigingen geven, laat ik ze lekker doorspammen, anders zeg ik ze op.
User edit by Stefjuuh on 16-01-2009 @ 05:37:23 (12%)
ccc    posted on 16-01-2009 09:28
Voor de hardstyle heb je bijvoorbeeld de Fear FM top 40, die elke maand gepresenteerd wordt. Daar zou je naar kunnen kijken.
Maar goed veel zegt dat niet, platen van elk jaar van dit genre blijven namelijk vet.
Collin    posted on 16-01-2009 11:37
Tiesto's Club Life ( luisteren is vaak nieuwe dance trance house muziek , en in I-Tunes kun je abb nemen op de podcast en ontvang je elke week een mail met de gedraaide muziek , op veel sites van platenlabels zoals bijvoorbeeld Black Hole Recordings kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief met nieuwe releases van de week , en zo zou je ook up to date kunnen blijven , en er nog weinig voor hoefen te doen ook Cool
Snoey    posted on 16-01-2009 15:06
Elke dag downloaden, het is bijna een fulltime baan om up to date te blijven.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Xtremer    posted on 16-01-2009 20:06
Poster: ccc
Voor de hardstyle heb je bijvoorbeeld de Fear FM top 40, die elke maand gepresenteerd wordt. Daar zou je naar kunnen kijken.
Maar goed veel zegt dat niet, platen van elk jaar van dit genre blijven namelijk vet.

Labels in de gaten houden en mailings ontvangen over realesen werkt ook zeer goed! Kijk zelf veel op Scantraxx enzo voor updatesHappy, laughing.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.095 days.
 Post CommentThat would be 203.2 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

292 Users online: 82 Guests (210 Unknown)
Pages generated today : 29.220
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.502.993