Poster: Kevlar
Normaal gezien moet je die onzuiverheid kunnen oplossen door bij je settings de microfoonversterking uit te schakelen. Zo moest ik het in elk geval doen bij mijn laptop
Poster: Kevinova
Wat het probleem is met laptops wat een vaste computer niet heb is dat je netspanning kan storen over je geluid.
En dat is heel irritand, je zou dus om dat te voorkomen alleen op de accu moeten draaien als je muziek opneemt of afspeelt op een goed geluids systeem.
Mac books blijken hier niet last van te hebben. Ik heb zelf een laptop en vaste computer.
En heb dit probleem dus, ik heb rondgevraagd en ik ben niet de enige.
Poster: Lead
Gebruik de Record Output van de DJM en zorg dat er alleen maar groene lampjes aan gaan op ALLE VU-meters.
Check in de handleiding van je laptop of de geluidskaart die erin zet wel een audio/line ingang heeft, naast de microfoon.
Soms kun je micro en line nivo aanbieden en in de configuratie van je geluidskaart aangeven wat je aanbiedt.
Poster: Ziax
Ik heb inderdaad nog een vraag:
De line-out uitgang. Wat voor nut heeft het dat je dat terug op je mengpaneel aansluit?
Bedoel je hiermee dan hetzelfde als dat je je koptelefoonuitgang zou verbinden met een kanaal op je mengpaneel? (Met dit kabeltje dan, zo doe ik het op dit moment)
Poster: Ziax
Nu snap ik precies wat je bedoelt !
Al heb je de input in feite niet nodig. Je kan je muziek ook nog steeds van je laptop naar je mengpaneel sturen op mijn manier. (al ga ik wel deze gebruiken als ik em in huis haal!)
Het is inderdaad geen geld om tot een goeie opname te komen. Leuk verjaardagscadeau :D
Bedankt voor de info!
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.