timing met nummers inmixen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kuituhh    posted on 12-01-2009 18:19
Beste forum people,

Ik ben alweer een tijdje aan het draaien en moet zeggen gaat aardig.

Nu wil ik mijn timing verbeteren zodat ik het moment van inmixen van een nieuwe track beter kan bepalen. Even voor de duidelijkheid ik draai hardstyle.

Je kent bijvoorbeeld wel dat wanneer de track die draaid richting zijn einde loopt er nog een break komt. Nu probeer ik juist op dat moment de nieuwe track in te mixen. Vaak komt er aan het eind van een intro zo'n lekkere zware bass en dan een break. Maar goed met mijn timing komt die, om het maar even zo te noemen, zware bass te vroeg of te laat waardoor de mix niet lekker klinkt.

Ik hoop dat ik duidelijk ben in mijn vraag. En dan nu, iemand tips?

alvast bedankt
Spin that Sh!t BAM!

What do you think about timing met nummers inmixen ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 13-01-2009 22:12
Indeed, ik heb m ook gewoon, ext. met vocal, duurt 7.02 geloof ik...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
PaulBrugel    posted on 14-01-2009 08:13
Nou, op de single staat hij niet:

http://www.whitevilla.nl/index.php?id=3&release=123

Op vinyl heb ik hem ook, alleen de Klaas remix, en dat is zonder vocal.
Kan zijn dat hij ergens rondzwerft op internet, maar op single op op vinyl staat hij niet
Tomazos    posted on 14-01-2009 17:03
gaat meestal automatisch..

is ook niet echt te leren denk ik,

als je een cdj1000 heb, kan je hem idd op Wave display zetten en een beetje gokken..
en je platen goed kennen..

maar ik zou niet weten of dit 'aan te leren' is:P
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
ArCee    posted on 18-01-2009 11:33
Als je veel staat te draaien leer je een track op een gegeven moment lezen, zeg maar? Zoals ik trance draai, ik weet dat er in de laatste 2 a 3 minuten een break komt waar de beat weg valt, daarna word het outtro ingestart. Nu weet ik dat er in 90 % van de gevallen er een momentje komt, in dat outtro, dat die track nog even beatloos is. Ook hoor ik, door veel oefenen en draaien, wanneer dat moment eraan komt. Ik zorg er dus voor dat mijn volgende track daar vlak voor word ingestart, op het moment dat de lopende track stil valt en weer opkomt, dan neemt mijn volgende track de beat over. Zoals gezegt, door veel draaien leer je een plaat lezen, met andere woorden, je hoort de momenten aankomen dat het kan.
Djdre    posted on 06-02-2009 10:40
Als je thuis veel oefent dan leer je de platen kennen op welke minuut een break komt enz

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

325 Users online: 271 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 13.518
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.762.990